Zarząd Morskiego Portu Gdynia, terminale i Gdynia badają wykorzystanie wodoru i stworzenie hubu wodorowego.
W polskim porcie odbyła się konferencja poświęcona konwersji paliw i energii. Wśród uczestników byli przedstawiciele terminali działających w porcie oraz Urzędu Miasta Gdyni. W jej skład weszli również dostawcy paliw nisko- i bezemisyjnych, dostawcy technologii produkcji paliw alternatywnych itp.
Zarząd Portu Gdynia poinformował, że zintensyfikował prace nad rozwojem technologii wodorowych. Ponadto zacząłem tworzyć hub H2. W szczególności jej celem jest zgodność z celami klimatycznymi Unii Europejskiej, a tym samym działanie na rzecz transformacji energetycznej Polski.
Według jego szefa Jacek SadajZarząd Portu chce realizować ideę „zielonego portu”. Zastępca burmistrza stwierdził, że miasto planuje również wprowadzenie w mieście systemu transportu z wykorzystaniem wodoru i pociągu wodnego Katarzyna Groszica-Spica.
Jan GarmakowskiSzef Hutchison Port Gdynia (GCT) poinformował, że zakład planuje wymianę lub modernizację dźwigów z napędem spalinowym.
Od 2024 roku port nie będzie już realizował zamówień na urządzenia terminalowe wykorzystujące paliwa kopalne. Plan zakłada włączenie projektu zielonego paliwa do przyszłego cyklu inwestycyjnego.
Ponadto HES Gdynia poinformował, że Grupa HES przyjęła strategię redukcji emisji dwutlenku węgla o 25 proc. Jedną z inicjatyw wspierających tę strategię jest kwestia wodoru.
Urząd Morski w Gdyni kontroluje wdrażanie wszystkich niezbędnych ustaw i rozporządzeń, które wspierają rozwój zielonej gospodarki.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Najważniejsze Wyzwania i Trendy Gospodarcze 2025: Co Czeka Polską Ekonomię?
DogeCoin – Historia, Popularność i Znaczenie w Świecie Kryptowalut
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex