Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Polski oddział Geronimo Martins wprowadza konsumentów w błąd poprzez promocję, mówi strażnik

Polski oddział Geronimo Martins wprowadza konsumentów w błąd poprzez promocję, mówi strażnik

WARSZAWA (Reuters) – Polska sieć supermarketów Pedronica, oddział portugalskiego Jeronimo Martins, może zostać ukarana grzywną w wysokości do 10% rocznych przychodów, poinformował we wtorek UOKiK, organ nadzoru konsumenckiego. To może wprowadzać w błąd.

Największa sieć supermarketów w Polsce zaproponowała klientom zwrot różnicy, jeśli znajdą w innym miejscu jeden ze 150 tańszych produktów w ramach promocji, która trwała od kwietnia do czerwca.

UOKiK stwierdził jednak, że przepisy promocyjne bardzo utrudniają uzyskanie zwrotu, w który reklama może sugerować konsumentom.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

– Zasady brzmiały prosto, obietnica kusząca, ale rzeczywistość okazała się inna – powiedział w oświadczeniu prezes UOKiK Tomasz Chrostny.

UOKiK poinformował, że osoby, które chciały skorzystać z promocji, musiały kupić produkt w obu sklepach, zrobić zdjęcia i złożyć zamówienie online przed otrzymaniem kodu, który musiały wysłać tradycyjną pocztą.

UOKiK poinformował też, że zgodnie z przepisami konsumenci nie otrzymają gotówką zwrotu różnicy w cenie, ale otrzymają kod do wykorzystania w sklepach Biedronka.

Skrytykowała również fakt, że przepisy nie były łatwo dostępne w sklepach.

„Zbadaliśmy, w jaki sposób korzyści generowane przez promocję zostały dostarczone klientom oraz jakie są zasady zaangażowania i doszliśmy do wniosku, że przekazy reklamowe mogą wprowadzać konsumentów w błąd” – powiedział Crostiny.

W e-mailowym oświadczeniu Biedronka stwierdziła, że ​​„zobowiązała się do uzyskania najniższych cen na rynku” i że jej promocje „mają na celu stworzenie możliwości oszczędzania dla polskich klientów”.

„Byliśmy zaskoczeni informacjami krążącymi w mediach, ponieważ do tej pory nie otrzymaliśmy żadnej oficjalnej korespondencji z UOKiK” – dodał supermarket.

Nikt w UOKiK nie mógł od razu skomentować wypowiedzi supermarketu.

Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com

(Sprawozdawczość Alana Sharlisha w Warszawie, Dodatkowa sprawozdawczość Patricii Roa w Lizbonie; Redakcja Davida Evansa

Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.