Czołowy producent past do butów wycofuje swoje produkty z Zjednoczone Królestwo Półki są w tak zwanym „znaku czasu”.
Założona w 1906 roku firma Kiwi jest sprzedawana w ponad 180 krajach i produkuje ponad 50% światowych past do butów.
Zmiany w schematach pracy spowodowane COVID-19a także rosnąca preferencja dla obuwia codziennego, takiego jak trampki, została zasugerowana jako powód wyjścia firmy z Wielkiej Brytanii.
Rzecznik Kiwi powiedział, że „wzrost liczby zwykłych butów, które nie wymagają formalnego polerowania i ogólny spadek liczby konsumentów polerujących swoje buty w Wielkiej Brytanii” skłonił ich do wycofania się z rynku brytyjskiego.
Ale podkreślili, że „będzie nadal aktywny na rynkach, na których formalna pielęgnacja obuwia pozostaje istotna”.
Założona w Melbourne, Australiazostała założona w 1906 roku, a marka stała się ostoją w brytyjskich domach, a firma sprzedawała 250 milionów skrzynek rocznie do wczesnych lat 80-tych. Wojsko jest również głównym konsumentem środka do polerowania kiwi do czyszczenia i polerowania obuwia.
Jeden z konkurentów, Cherry Blossom, zauważa, że wycofanie się jest ogromną szansą na ich rozwój.
Natasha Seal-Jones, dyrektor ds. marketingu, powiedziała: „W Twoim kroku zawsze jest miejsce na błyszczenie. Niezależnie od tego, czy chodzi o rozmowę o pracę, wesele czy imprezę, noszenie błyszczących, czystych butów dodaje pewności siebie i ta potrzeba nigdy nie znika. Chcemy dawać ta pewność”.
David James, szef rodzinnej firmy zajmującej się czyszczeniem obuwia, powiedział Mail on Sunday Kiwi, że wycofanie się firmy było „znakiem czasu”.
62-latek, którego firma rodzinna w Londynie zaczęła działać 100 lat temu, kontynuował: „Częściowo dzieje się tak dlatego, że ludzie znacznie rzadziej noszą eleganckie garnitury i buty. Covid przyspieszył to dzięki większej liczbie pracy w domu, ale to był Trend istnieje wcześniej.
„Coraz częściej buty sportowe są noszone – nawet do pracy. Podczas gdy buty umierają, trampki żyją.”
Firma macierzysta Kiwi, SC Johnson, powiedziała: „Po dokładnej ocenie, [SC Johnson] Zdecydowałem się wyjść z branży pielęgnacji obuwia w Wielkiej Brytanii, aby przekierować nasze inwestycje i zasoby na biznes i strategiczne inicjatywy firmy.
„Dzięki tej decyzji SCJ nie będzie już dystrybuować Kiwi na tym rynku”.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Najważniejsze Wyzwania i Trendy Gospodarcze 2025: Co Czeka Polską Ekonomię?
DogeCoin – Historia, Popularność i Znaczenie w Świecie Kryptowalut
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex