29 listopada 2023 – Hanwha Ocean, podmiot sektora morskiego w ramach grupy biznesowej Hanwha w Korei Południowej, wyraził swoje aspiracje dotyczące strategicznej współpracy z Polską w sektorze morskim.
Podczas konferencji prasowej zorganizowanej w Hotelu Piloto w Warszawie Hanwha Ocean ujawniła kompleksowy pakiet propozycji. Celem spółki jest zaoferowanie Marynarce Wojennej RP nowoczesnego, sprawdzonego w morzu okrętu podwodnego KSS-III, który przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa na Morzu Bałtyckim. Ponadto Hanwha Ocean podzieliła się swoją wizją Polski, ustanawiając silne partnerstwo przemysłowe, przynoszące krajowi korzyści gospodarcze i przemysłowe.
„Jesteśmy gotowi dostarczyć okręt podwodny KSS-III, jeden z najlepszych okrętów podwodnych na świecie, dla polskiego projektu Orca” – powiedział wiceprezes Sung Keun Jeong, prezes Międzynarodowego Biznesu Statków Morskich Hanwha Ocean. „Chcemy również podzielić się naszą długoterminową wizję współpracy z Polską w tym projekcie.” Okazja.
Znajdujący się obecnie w czynnej służbie Marynarki Wojennej Republiki Korei 3600-tonowy okręt klasy KSS-III wykazał zaawansowane technologie i możliwości, przyczyniając się do zwiększonego odstraszania Polski.
Hanwha Ocean zakłada nie tylko dostawę nowoczesnych okrętów podwodnych, ale także kompleksowe programy szkoleniowe dla Marynarki Wojennej RP. Szkolenie we współpracy z Marynarką Wojenną Korei obejmować będzie podstawowe kursy okrętów podwodnych, szkolenie z obsługi sprzętu, szkolenie taktyczne z wykorzystaniem symulatorów oraz szkolenie na pokładzie statku na morzu. Hanwha Ocean oświadczyła także, że Marynarka Wojenna Korei jest gotowa wspierać próby morskie i szkolenia stanowiskowe, a także dzielić się z Marynarką Wojenną RP swoim doświadczeniem w zakresie eksploatacji i konserwacji okrętów podwodnych.
Chcąc zwiększyć samowystarczalność Polski w zakresie konserwacji floty łodzi podwodnych, Hanwha Ocean planuje utworzenie w Polsce centrum konserwacji, napraw i remontów (MRO). Centrum to nie tylko zapewni wsparcie techniczne za pośrednictwem zespołu na miejscu, ale także zapewni terminową dostawę części zamiennych, zaradzi starzeniu się i będzie oferować szeroką wiedzę w zakresie MRO, umożliwiając Polsce samodzielne i wydajne utrzymanie floty okrętów podwodnych.
Wykraczając poza zakres militarny, propozycja Hanowa Ocean ma na celu wzmocnienie strategicznej trajektorii polskiego przemysłu. Współpraca wykracza poza projekty morskie i obejmuje partnerstwa w zakresie statków handlowych i projektów offshore, co stanowi dowód wiedzy Hanwha Ocean w tych obszarach. Firma wyraża także duże zainteresowanie poszukiwaniem możliwości w obszarze energii odnawialnej oraz udziałem w badaniach i rozwoju wraz z polskimi instytutami i uczelniami.
Podkreślając kompleksowy charakter współpracy, Hanwha Ocean przewiduje przyczynienie się do wzrostu i dobrobytu obu krajów. Celem wniosku jest stymulowanie czołowych lokalnych małych i średnich przedsiębiorstw, tworzenie miejsc pracy i współpraca na rzecz wzajemnego rozwoju technologii. Oferując kompleksowe podejście do współpracy przemysłowej, Hanwha Ocean pragnie pozycjonować się jako długoterminowy partner, promujący trwałe relacje pomiędzy Koreą Południową a Polską.
O Hanwha Ocean (www.hanwhaocean.com)
Założona w 1973 roku firma Hanwha Ocean przekształciła się w ciągu ostatniego półwiecza w światowego lidera w dziedzinie budowy statków i inżynierii morskiej.
Stocznia firmy znajduje się na wyspie Geoje w regionie Gyeongsangnam-do w Korei Południowej i odegrała integralną rolę w jej drodze do zostania stoczniowcem światowej klasy. Koncentrując się stale na zaawansowanej technologii i innowacjach, Hanwha Ocean nieustannie torowała drogę nowym projektom biznesowym, demonstrując swoją zdolność do budowy różnorodnych statków, w tym statków handlowych, platform przybrzeżnych i statków morskich, takich jak okręty podwodne i niszczyciele.
Dzięki ponad 40-letniemu doświadczeniu obszerne portfolio Hanwha Ocean wyróżnia się bogatą historią i wiedzą specjalistyczną w budowie łodzi podwodnych. Od udziału w programie Koreańskich Okrętów Podwodnych (KSS) firma Hanwha Ocean rozpoczęła podróż, która rozpoczęła się od budowy okrętów podwodnych KSS-I dla koreańskiej marynarki wojennej w 1983 roku.
Następnie firma odegrała kluczową rolę w projektach KSS-II i KSS-III, a także w licznych przedsięwzięciach związanych z naprawą i modernizacją łodzi podwodnych. Warto zauważyć, że firma Hanwha Ocean, jako wyznaczony wykonawca dostaw dla koreańskiej marynarki wojennej okrętów podwodnych KSS-III nowej generacji o wyporności 3600 ton, wykazała się zdolnością do samodzielnego projektowania i budowania okrętów podwodnych zgodnie z najwyższymi standardami.
O KSS-III
KSS-III, najnowszy okręt podwodny koreańskiej marynarki wojennej, ma około 90 metrów długości i wyporność 3600 ton.
Sercem doskonałości technologicznej KSS-III jest innowacyjny układ napędowy, który obejmuje zaawansowaną baterię litowo-jonową i układ napędowy niezależny od powietrza (AIP). Ta kombinacja pozwala okrętowi podwodnemu na nowo zdefiniować możliwości operacji podwodnych, ustanawiając nowy standard dla konwencjonalnych okrętów podwodnych. W rzeczywistości KSS-III może pochwalić się najdłuższym na świecie okresem operacji podwodnych w ciągu trzech tygodni, co świadczy o jego wytrzymałości i wydajności operacyjnej.
Zabójcza siła ognia łodzi podwodnej poszerza jej możliwości o kolejny poziom, ponieważ może strzelać różnorodną bronią. Od rakiet balistycznych wystrzeliwanych z łodzi podwodnych (SLBM) i rakiet manewrujących (SLCM) po rakiety przeciwokrętowe, torpedy i miny, KSS-III zapewnia ogromne możliwości bojowe.
Oprócz możliwości bojowych KSS-III ma ulepszoną konstrukcję kadłuba, która zmniejsza emisję hałasu, zapewniając dyskretną i zwinną obecność pod wodą. Zaawansowane systemy zarządzania walką i urządzenia SONAR przyczyniają się do jego przewagi technologicznej, a system łączności zapewnia pełną interoperacyjność z flotami sojuszniczymi.
Od czasu rozmieszczenia w Marynarce Wojennej Republiki Korei (ROKN) w 2021 r. KSS-III pokazał swoje możliwości w świecie rzeczywistym, zwiększając jego dostępność i niezawodność. Ponieważ obecnie trwa przetarg na budowę szóstego statku, KSS-III w dalszym ciągu cieszy się światowym zainteresowaniem. Warto zaznaczyć, że zainteresowanie tą zaawansowaną platformą wyraziły takie kraje jak Kanada, Filipiny czy kraje Bliskiego Wschodu, co potwierdza jej potencjalny wpływ w skali globalnej. KSS-III przesuwa granice technologii morskiej i przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa morskiego.
Zdjęcie dzięki uprzejmości Hanwha Ocean
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Najważniejsze Wyzwania i Trendy Gospodarcze 2025: Co Czeka Polską Ekonomię?
DogeCoin – Historia, Popularność i Znaczenie w Świecie Kryptowalut
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex