Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Grupa Żabka publikuje piąty raport odpowiedzialności ESG – pierwsze wiadomości

Grupa Żabka publikuje piąty raport odpowiedzialności ESG – pierwsze wiadomości

grupa Szabaka

Z ponad 9400 sklepami w całej Polsce, które wspólnie ułatwiają życie ponad 3 milionom codziennych klientów, Grupa Żabka jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w kraju. A teraz, jako organizacja strategicznie zaangażowana w zrównoważony rozwój i odpowiedzialny biznes, opublikowała swój piąty Raport Odpowiedzialności.

Pod wygodnym i odpowiedzialnym tytułem dokument podsumowuje najważniejsze działania i osiągnięcia grupy w realizacji strategii Odpowiedzialności Środowiskowej i Społecznej (ESG) w roku 2022, która obejmuje cztery strategiczne filary: zrównoważony styl życia; świadomy wpływ biznesowy; Odpowiedzialna organizacja i Zielona Planeta. Utworzona w 2021 roku doskonale wpisuje się w strategię biznesową Grupy, co oznacza, że ​​wszystkie działania Grupy Żabka uwzględniają jej zaangażowanie w tworzenie bardziej zrównoważonego życia dla wszystkich i na co dzień, przy jednoczesnym ograniczeniu wpływu na środowisko w całym łańcuchu.

Dzięki ciągłym innowacjom, ciągłemu rozwojowi nowych rozwiązań zapewniających komfort w ruchu, całkowitej koncentracji na kliencie i ambitnych planach ekspansji, w ciągu ostatnich dwudziestu pięciu lat Żabka przekształciła się w polski ekosystem nowoczesnej wygody – obecny w każdej dzielnicy. Pozytywnie wpływa również na polskie społeczeństwo i gospodarkę, tworząc bezpośrednio i pośrednio ponad 56 000 miejsc pracy oraz wnosząc 7 mld zł wartości dodanej do lokalnej gospodarki tylko w 2022 roku.

Ułatwiają życie swoim klientom, oszczędzając ich czas, dając im dostęp do rozwiązań typu fast food i jedzenia na wynos, aby umożliwić bardziej zbilansowaną dietę w ciągu dnia. Jej zaangażowanie w zaawansowany rozwój cyfrowy zaowocowało rozwojem wyjątkowo innowacyjnych usług, kanałów sprzedaży i narzędzi opartych na technologii.

Takie podejście umożliwia firmie Żabka ciągłe doskonalenie się przy jednoczesnym zachowaniu bardzo efektywnej komunikacji z klientami, franczyzobiorcami i partnerami. To z kolei umożliwia Grupie Żabka angażowanie lokalnych społeczności w tworzenie pozytywnych zmian. Na przykład w następstwie wybuchu wojny na Ukrainie firma udzieliła natychmiastowej pomocy humanitarnej, w tym schronienia dla około 350 uchodźców. Do pomocy potrzebującym włączyło się również wielu pracowników firmy.

Kompatybilny z najnowszymi standardami

Raport jest zgodny z najnowszymi standardami raportowania danych niefinansowych wydanymi przez Global Reporting Initiative (GRI Standards) oraz Sustainability Accounting Standards Board (SASB). Jej ujawnienia dotyczące klimatu są zgodne z zaleceniami Grupy Roboczej ds. Ujawnień Finansowych ds. Klimatu (TCFD). Jej model wartości opiera się na zaleceniach International Reporting Council (IRRC). Został zaprojektowany i napisany, aby pokazać wszystkie dane w sposób jasny i przejrzysty, używając tabel do prezentacji złożonych informacji i studiów przypadków, aby je ożywić.

Raport, który został poddany niezależnej zewnętrznej weryfikacji, zawiera również informacje o pracy Shabaki nad wdrożeniem dziesięciu zasad inicjatywy United Nations Global Compact, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi komunikacji na rzecz postępu (CoP). Stosuje się również do zaleceń zawartych w publikacji Światowego Forum Ekonomicznego „Measuring Stakeholder Capitalism”. Zawiera aktualne informacje na temat wkładu Shabaki w osiągnięcie Celów Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych (SDG ONZ).

Raport jest dostępny pod adresem: https://zabkagroup.com/pl/nasza-odpowiedzialnosc/