Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Chińska firma Sanhua buduje w Polsce fabrykę części do samochodów elektrycznych

Chińska firma Sanhua buduje w Polsce fabrykę części do samochodów elektrycznych

Chińska firma Sanhua Automobile Company zamierza wybudować w Polsce fabrykę produkującą komponenty do samochodów elektrycznych i hybrydowych. Zainwestuje w fabrykę, która ma zatrudnić 350 osób od 160 do 208 mln zł.

Obiekt zlokalizowany jest w Tychach na południu Polski, na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (KSSE) w śląskim regionie przemysłowym.

„To kolejny krok w kierunku wzmocnienia gospodarki regionu i stworzenia nowych, cennych miejsc pracy” – powiedział Janusz Michalek, prezes KSSE, do której należy już ponad 540 firm, w tym Fiat Chrysler Automobiles (FCA).

Dodał: „Jestem przekonany, że ta inwestycja zwiększy innowacyjność i międzynarodową konkurencyjność naszego regionu gospodarczego”.

Fabryka będzie produkować komponenty do systemów zarządzania temperaturą dla pojazdów zasilanych nowymi źródłami energii, zwłaszcza samochodów elektrycznych i hybrydowych. Wśród stworzonych części znajdą się agregaty chłodnicze, wymienniki ciepła, zawory i pompy ciepła.

Obiekt będzie zajmował powierzchnię ponad 13 000 metrów kwadratowych (140 000 stóp kwadratowych). W początkowej fazie projektu zatrudnienie znajdzie do 100 osób, a do 2025 roku planuje się, że liczba ta osiągnie 350.

Sanhua Automotive jest częścią Sanhua Holding Group, światowego producenta komponentów grzewczych i chłodniczych. Od 2006 roku firma produkuje już w Tychach komponenty do sprzętu AGD, a w 2019 roku rozpoczęła tam również produkcję komponentów plastikowych dla przemysłu motoryzacyjnego.

W ostatnich latach w Polsce doszło do szeregu inwestycji związanych z branżą pojazdów elektrycznych. W październiku Volkswagen ogłosił, że wybuduje w Nysie fabrykę części do akumulatorów za 1,7 miliarda euro.

W zeszłym roku Mercedes-Benz ogłosił plany zainwestowania ponad 1 miliarda euro w utworzenie w Polsce fabryki, która będzie pierwszą fabryką niemieckiego giganta samochodowego produkującą wyłącznie elektryczne ciężarówki.

Volvo otwiera w Krakowie nowe centrum technologiczne, które będzie częścią przejścia na produkcję całkowicie elektryczną. W zeszłym roku południowokoreański producent części do akumulatorów SK Nexilis rozpoczął budowę fabryki o wartości 627 mln euro w Staloa Woli.

Polski rząd, który w tym miesiącu ma opuścić urząd po ośmiu latach sprawowania władzy, także postawił sobie za cel stworzenie polskiej linii samochodów elektrycznych o nazwie Izera.

W zeszłym roku chińska firma Geely – do której należy m.in. Volvo i Lotus – zdecydowała się dostarczyć platformę dla samochodu. Jednak z niedawnego raportu Biura Kontroli Rządu wynika, że ​​postęp w kierunku wodowania Izery jest opóźniony w 94%.

Kiedyś rząd zakładał także, że do 2025 r. na polskich drogach będzie 1 milion samochodów elektrycznych. Jednak postęp w realizacji tego celu – skorygowanego później do 600 000 samochodów elektrycznych i hybrydowych do 2030 r. – również jest powolny. Do końca października br. w Polsce zarejestrowano zaledwie 90 902 samochodów elektrycznych.

Notatki z Polski są zarządzane przez niewielki zespół redakcyjny i publikowane przez niezależną organizację non-profit utrzymywaną z datków naszych czytelników. Bez Waszego wsparcia nie moglibyśmy robić tego, co robimy.