WARSZAWA (Reuters) – Apple Inc. toczy w Polsce dochodzenie w sprawie tego, czy nowe przepisy dotyczące prywatności i przetwarzania danych osobowych na urządzenia z systemem iOS naruszają prawo konkurencji – poinformował UOKiK.
Firma Apple wprowadziła aktualizację swojego systemu operacyjnego iOS w kwietniu, wprowadzając nowe mechanizmy ochrony prywatności, mające na celu ograniczenie możliwości śledzenia użytkowników iPhone’a przez reklamodawców cyfrowych. Czytaj więcej
Polski regulator powiedział, że nowe przepisy Apple znacznie ograniczyły zdolność aplikacji innych firm do pozyskiwania danych osobowych w celu wysyłania spersonalizowanych reklam.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do reuters.com
Zarejestrować
„Chcemy zbadać, czy działania Apple’a mogą mieć na celu wyeliminowanie konkurentów na rynku usług ogłoszeniowych, a celem jest lepsza sprzedaż własnych usług” – powiedział w oświadczeniu Thomas Crostiny, prezes UOKiK.
„Zbadamy, czy jest to wykluczające nadużycie siły rynkowej”.
Regulator powiedział, że bada sprawę, ale działania nie są skierowane przeciwko konkretnej firmie.
Apple nie odpowiedział od razu na prośbę o komentarz.
Margrethe Vestager, dyrektor ds. technologii w Unii Europejskiej, również ostrzegła Apple przed wykorzystywaniem prywatności i bezpieczeństwa do odpierania konkurencji w App Store. Czytaj więcej
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do reuters.com
Zarejestrować
(Sprawozdawczość Anny Lodarczak Simczuk); Montaż przez Susan Fenton
Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Sztuczna inteligencja w gospodarce: szansa, wyzwanie i… as w rękawie branży hazardowej
Najważniejsze Wyzwania i Trendy Gospodarcze 2025: Co Czeka Polską Ekonomię?
DogeCoin – Historia, Popularność i Znaczenie w Świecie Kryptowalut