McCann Worldgroup i Mastercard otrzymały nagrodę Titanium Award i Grand Prix Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions za kampanię Where to Stay. Titanium jest przyznawane za pracę, która otwiera nowe możliwości w komunikacji markowej dzięki prowokacyjnej, przekraczającej granice kreatywności, która reprezentuje nowy kierunek dla branży i napędza ją do przodu. Nagroda główna przyznawana jest Sustainable Development Goals Lions, które celebrują kreatywne rozwiązywanie problemów lub inne rozwiązania lub inicjatywy, które wykorzystują kreatywność i starają się pozytywnie wpływać na świat, zgodnie z Celami Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych (SDG).
Ten zaszczyt następuje po przyznaniu „Where to Settle” dziewięciu innych medali w ciągu tygodnia festiwalu: dwa złote, jeden w Public Relations i jeden w Direct; dwa srebrne medale, jeden na żywo i jeden za doświadczenie i aktywację marki; i trzech mosiężnych odpowiednio w public relations, bezpośrednich wypowiedziach i kreatywności. Firmy McCann New York i Mastercard również zdobyły brąz w kategorii Direct za „Touch Card”, dostępny system kart dla osób niedowidzących.
Kampania, która skupiła się na SDG 8 „Godziwa praca i wzrost gospodarczy”, powstała we współpracy z McCann Polska oraz we współpracy z McCann New York.
Po wybuchu wojny na Ukrainie granicę Polski przekroczyło blisko 10 mln uchodźców z terenów okupowanych. Wielu znalazło schronienie w dużych polskich miastach, które były już przeludnione, co spowodowało gwałtowny wzrost czynszów i wzrost konkurencji o miejsca pracy – a wszystko to w warunkach bezprecedensowego wzrostu inflacji.
Wiedząc, że mniejsze miejscowości oferują większe możliwości, MasterCard wprowadził cyfrową platformę „Miejsce osiedlenia”, kompleksowe narzędzie cyfrowe, które gromadzi dane o ofertach pracy i nieruchomościach, anonimowe statystyki wydatków MasterCard, a także dane Głównego Urzędu Statystycznego.
Spośród 1,5 miliona uchodźców, którzy do tej pory osiedlili się w Polsce, 20% skorzystało z platformy, aby znaleźć polskie miasta poza głównymi obszarami metropolitalnymi, aby zacząć od nowa. Narzędzie wspiera zobowiązanie Mastercard „Data for Good” do uczynienia danych odpowiedzialnymi za społeczeństwo.
„Jesteśmy niesamowicie dumni z naszego zespołu i partnerów agencyjnych w McCann za ten wspaniały pomysł, który już wywarł znaczący wpływ na życie tak wielu osób. Jest to doskonały przykład dobrych wyników dzięki dobrej pracy i reprezentuje to, co najlepsze w prawdziwym partnerstwie ” powiedział Raja Rajamanar, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w firmie Mastercard.
Adrian Botan, Chief Creative Officer, Europe, McCann Worldgroup, dodał: „Stworzenie tej platformy z Mastercard było zaszczytem, aby wspierać integrację finansową i zapewniać realny pozytywny wpływ społeczny. To naprawdę długoterminowy wysiłek we współpracy z klientem i zamierzamy rozszerzyć to poza Polskę na inne regiony”. „Pomagać uchodźcom na całym świecie. To inspirujący przykład potęgi kreatywności. Nie moglibyśmy być bardziej dumni z zespołu i naszych niesamowitych klientów”.
Marcin Sosinki, dyrektor zarządzający i dyrektor kreatywny McCann Boland, podsumował: „Prawdziwa wartość tej platformy została udowodniona na wielu poziomach. Nie tylko podkreśliliśmy fakt, że Polacy jako naród są otwarci na pomoc innym, ale także pokazaliśmy, że cel marki może napędzać wzrost, gdy odnosi się do biznesu. Naszym celem jest zapewnienie modelu wykraczającego poza branżę, używając tego narzędzia, aby pomóc uchodźcom na całym świecie i w krajach, które ich przyjmują, wykorzystując anonimowe i zagregowane dane w odpowiedzialny i znaczący sposób, ostatecznie zmieniając globalną narrację wokół uchodźców. To nie dopiero początek”.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Sztuczna inteligencja w gospodarce: szansa, wyzwanie i… as w rękawie branży hazardowej
Najważniejsze Wyzwania i Trendy Gospodarcze 2025: Co Czeka Polską Ekonomię?
DogeCoin – Historia, Popularność i Znaczenie w Świecie Kryptowalut