Cieszymy się, że możemy przywrócić Transform 2022 osobiście 19 lipca i około 20-28 lipca. Dołącz do AI i liderów danych, aby prowadzić wnikliwe rozmowy i ekscytujące możliwości nawiązywania kontaktów. Zarejestruj się dziś!
Kiedy w 2007 roku uruchomiłem aplikację społecznościową Skout, byłem zdumiony siłą naszego przyciągania. Mamy ponad 50 milionów instalacji na całym świecie, zebraliśmy ponad 22 miliony dolarów od Andreessena Horowitza i setki niesamowicie utalentowanych pracowników sprawiły, że to wszystko się stało.
Pomimo naszego sukcesu i bez naszej wiedzy, w sklepie Google Play App Store w języku polskim pojawiło się wiele jednogwiazdkowych recenzji, w których korzystaliśmy z naszej aplikacji na Androida w języku, którego nie rozumiemy. Ten mały kawałek społeczności Skout był sfrustrowany i powiedział nam dokładnie to, co musimy wiedzieć, że aplikacja nie nadaje się do użytku w Polsce, ale nie słuchaliśmy.
Duży koszt małej usterki
Jak się okazuje, mały błąd kosztował nas 500 000 dolarów utraconego dochodu i trwał ponad sześć miesięcy. Nikt w Polsce nie mógł korzystać z aplikacji Skout na Androida przez pół roku, ponieważ nasz analityk danych nie mógł zlokalizować naszych polskich klientów – zmuszając aplikację do zawieszania się przy każdym otwarciu.
W końcu przypadkowo natknęliśmy się na nasz problem językowy i naprawienie go zajęło 10 minut. Odrobienie strat w przychodach zajęło nam kolejne sześć miesięcy.
Nie mieliśmy żadnych narzędzi ani procesów, które mogłyby pomóc nam zrozumieć potencjalny wpływ tego błędu, a prawda jest taka, że większość firm znajduje się w podobnej sytuacji. Bycie dobrym liderem produktu oznacza wiedzę, jakie informacje powinny być przydatne w podejmowaniu decyzji i jak wykorzystać te informacje do ustalania priorytetów i kierowania zespołem.
Podczas tego procesu nauczyłem się trzech kluczowych lekcji na temat tworzenia produktów technologicznych, które mają priorytet dla użytkowników.
1. Twórz silne i spójne pętle zwrotne.
Ludzie, którzy tworzą Twój produkt, muszą być w stałym kontakcie z ludźmi, którzy wchodzą w interakcje z klientami, na przykład sprzedaż i sukces klienta. Każda firma musi zapewnić, że istnieją systemy, które umożliwiają dwóm zespołom ciągłą współpracę i wymianę informacji. Ta pętla informacji zwrotnych powinna być również sformalizowana i udokumentowana, aby wszystkim w firmie łatwiej było zrozumieć i wdrożyć kluczowe idee.
2. Promuj kulturę podejmowania decyzji w oparciu o dane.
Podczas gdy „ufanie swojej intuicji” ma swoje miejsce w biznesie, przy ustalaniu priorytetów decyzji dotyczących produktów, nowych funkcji lub poprawek błędów dane mają znaczenie. Ludzie z natury mają uprzedzenia, które mogą prowadzić do decyzji, które mogą wpłynąć na użytkowanie produktu, zadowolenie klientów, a nawet przychody (jak widzieliśmy w moim przypadku). Na przykład zespół w USA może nadać priorytet Apple nad Androidowi, ponieważ jest to bardziej popularna platforma w USA – nawet jeśli firma buduje globalny produkt z międzynarodową bazą klientów. Podejmowanie decyzji na podstawie danych usuwa wszelkie opinie i zapewnia, że najlepsze dla biznesu jest na pierwszym miejscu.
3. Upewnij się, że śledzisz i mierzysz prawidłowe wskaźniki.
Może łatwo dać się przytłoczyć danymi lub nie mieć pewności, które źródła danych są w rzeczywistości najważniejsze dla produktu i firmy. Dobrą wiadomością jest to, że istnieje jedna jednostka, która codziennie testuje Twój produkt, dla każdej aktualizacji w każdym języku i konfiguracji oraz na każdej platformie i urządzeniu. Ta jednostka jest twoją bazą użytkowników i mówią ci, co działa, a co nie. Poświęć więc trochę czasu, aby zrozumieć, co mówią użytkownicy, aby zapewnić spójne skalowanie. Na podstawie recenzji w App Store lub Google Play, zgłoszeń do obsługi klienta Zendesk, interakcji w mediach społecznościowych na Twitterze lub Reddit — można nakreślić jasny obraz tego, jakich funkcji potrzebują klienci i jakie błędy należy zidentyfikować, analizując te atrybuty razem.
Upewnienie się, że rozumiesz, co użytkownicy mówią w czasie rzeczywistym iw jakim języku, a następnie działasz na podstawie tych informacji, ma kluczowe znaczenie w dzisiejszym środowisku szybkiego rozwoju, w którym jest tak wiele rozwiązań do wyboru.
Christian Weklund jest założycielem i dyrektorem generalnym Jednostka.
Decydenci
Witamy w społeczności VentureBeat!
DataDecisionMakers to miejsce, w którym eksperci, w tym osoby techniczne zajmujące się danymi, mogą dzielić się pomysłami i innowacjami związanymi z danymi.
Jeśli chcesz przeczytać o nowatorskich pomysłach i aktualnych informacjach, najlepszych praktykach oraz przyszłości danych i technologii danych, dołącz do nas na DataDecisionMakers.
Możesz nawet rozważyć napisanie własnego artykułu!
Przeczytaj więcej od DataDecisionMakers
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Sztuczna inteligencja w gospodarce: szansa, wyzwanie i… as w rękawie branży hazardowej
Najważniejsze Wyzwania i Trendy Gospodarcze 2025: Co Czeka Polską Ekonomię?
DogeCoin – Historia, Popularność i Znaczenie w Świecie Kryptowalut