Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Zbliża się nowa era handlu

Handel to obszar hiperrozwoju: regularnie pojawiają się nowe platformy, twórcy kształtujący nawyki konsumenckie rosną i upadają niemal z miesiąca na miesiąc, a techniki reklamowe stają się coraz bardziej wyrafinowane. Cały ekosystem jest bardziej złożony i bardziej ekscytujący niż kiedykolwiek, a branża stoi przed wieloma wyzwaniami. Według Konrada Dorabialskiego, współlidera Publicis Le Pont, handel nie jest już doświadczeniem silosowym. Duże marki muszą rozbijać silosy, oferować różnorodne możliwości i koncentrować się na szybkości wprowadzania produktów na rynek i wydajności, jeśli mają wyprzedzać konkurencję.

W Polish Centre Publicis Le Pont odbyła się niedawno wyjątkowa dyskusja branżowa na temat przyszłości handlu z udziałem Konrada Dorabialskiego (Współprezes Publicis Le Pont), Andrew Pearla (Wiceprezes ds. Marketingu, Insights, Profitero) oraz Ali Amarsi ( Starszy Wiceprezes, Global Product Head of Strategy, Publicis Commerce), Oliver Bradley (Dyrektor ds. Projektowania i Treści dla Doświadczeń Handlu Cyfrowego, Unilever) Barbara Grabiuda (Chief Strategy Officer, Publicis Le Pont) i Guy Keeling (Wiceprezes Global Digital Handel, Grupa Barilla).

Oto najważniejsze wnioski z wydarzenia na temat tego, jak wiodące umysły branży widzą nadchodzące lata.

Wirtualne zakupy po epidemiach – i oczekiwanym spowolnieniu

Koronawirus spowodował poważny i bezprecedensowy szczyt w całym sektorze, ale gdy wszystko wraca do normy, niektórzy główni gracze w e-commerce odnotowali spadek sprzedaży online. Według Dorabielskiego to tylko całkowicie przewidywalna faza.

Dodał: „Po przeniesieniu całego ruchu do sieci gracze na rynku musieli zwiększyć zasoby. Teraz, gdy wrócił tryb offline, było oczywiste, że nastąpił niewielki spadek”.

Zmniejszanie barier między online i offline

Wszyscy uczestnicy zgodzili się, że doświadczenie offline pozostanie, ale rola sprzedaży fizycznej musi zostać zdefiniowana na nowo – na przykład funkcja showroomu powinna stać się znacznie silniejsza niż obecnie, a offline powinien również pomóc w generowaniu ruchu online .

READ  Grupa inwestycyjna z siedzibą na Malcie ogłosiła wzrost EBITDA o 29% w 2020 r. Do 4,3 mln euro.

„To będzie walka, jeśli Internet będzie pozycjonowany jako konkurencja – to silosowe podejście musi być kontynuowane” – zauważył Grapioda.

Keeling powiedział: „Nauczyliśmy się, że e-commerce ma ogromny potencjał, ale offline ma spuściznę, której nie można zignorować – w zeszłym roku w Barilla 5% sprzedaży było online. Można to również uznać za niewielki procent, ale nasz sprzedaż internetowa to jeden z najbardziej dynamicznych segmentów firmy”.

„Jak niedawno powiedział Arthur Sadon, dzięki danym i technologii, każde doświadczenie marki może stać się doświadczeniem biznesowym, a każda interakcja ma potencjał, aby prowadzić do handlu. I w to wierzymy, dodając, że musimy również zmniejszyć bariery między internet i handel” – powiedział Durabielski. Offline”.

Technologia jest tutaj, aby pomóc

Dzięki danym i technologii każde doświadczenie marketingowe zazwyczaj wiąże się z doświadczeniem biznesowym.

„Internet nie jest już tanim sposobem, ale zawiera najbardziej wyrafinowane narzędzia do zwiększania sprzedaży, takie jak analityka predykcyjna, które pomagają firmom w bardzo szczegółowym zrozumieniu ich klientów. Jest tu wiele do zrobienia, ponieważ tylko 14 % firm korzysta z tej technologii. W przyszłości handlu dostrzegamy również duży potencjał w sztucznej inteligencji – na przykład tworzenie osobistych doradców zakupowych, którzy dokonują natychmiastowych transakcji – negocjowanie i dodawanie tego, co jest potrzebne w danym momencie. To kolejny świetny przykład na to, dlaczego Należy zawęzić strukturę silosów pomiędzy online i offline.”

Jeden strzał, którego nie można przegapić

Pierwsze doświadczenia marek na urządzeniach mobilnych, projektowanie ekranów wymaga innego myślenia, a e-commerce wymusił tę zmianę. „Musimy zrozumieć, że kupujący wypróbowują marki na ekranie przed fizyczną półką”, powiedział Oliver Bradley, dodając, że „telefony komórkowe odgrywają najważniejszą rolę ze względu na rozwój e-commerce, więc myśląc o projektowaniu ekranów, proszę zrozumieć, jak przesuwać ludzi i być mniej niecierpliwym na ich telefony komórkowe. Czasy koncentracji uwagi maleją; mamy jedną okazję, której nie można przegapić”.

READ  Gazprom powoli zaczyna zwiększać dostawy gazu do Europy

Mądrze wybieraj platformy

To banał, że w 2022 roku wszyscy i wszystko będzie w mediach społecznościowych: każdy korzysta z około czterech sieci społecznościowych, niezależnie od wieku. Każda platforma spełnia określoną potrzebę i generuje określony nawyk.

„Projektowanie dla social commerce to właściwy projekt” – powiedział Ali Amarsi – „Na podstawie naszych bieżących obserwacji uważamy, że im bardziej wciągający jest pokaz, tym bardziej jesteśmy w nim zanurzeni”.

2023 – Prognozy

Według Dorabielskiego globalny klimat będzie również determinował wyniki e-commerce.

Jednak współlider Publicis Le Pont przewiduje stały wzrost: „Wątpię w dalszy rozwój zakupów online, ale marki muszą odpowiadać na wciąż wymagającą rolę na tym świecie. Tylko ci gracze, którzy skupiają się na szybkości dostępu do rynku i wydajności, wchodzą w interakcję szybko wystarczy, a stosowanie podejścia opartego na danych pozostanie w czołówce gry”.