Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Zarząd Boeinga pod presją, gdy rodziny ofiar katastrofy 737 MAX domagają się napraw na szczycie | Boeing

TWięcej znanych menedżerów może zostać usuniętych z zarządu Boeinga w przyszłym tygodniu, gdy członkowie rodzin ofiar dwóch śmiertelnych wypadków 737 Max dołączą do akcjonariuszy, aby naciskać na więcej głośnych reform u giganta linii lotniczych.

Firma z siedzibą w Chicago, wyceniana na 146 miliardów dolarów, organizuje coroczne spotkanie we wtorek, starając się przywrócić równowagę finansową i reputację po ugruntowaniu 737 MAX i pandemii na rynku podróży komercyjnych.

Boeing dokonał zmian w swoim członkostwie i strukturze tablica 737 sekund temu maks Rozbił się w Etiopii W 2019 roku siedmiu dyrektorów, w tym siedmiu, już odeszło lub ma ustąpić w przyszłym tygodniu. Jednak zmiany nie obejmowały dwóch kluczowych dyrektorów, którzy są atakowani przez niektórych członków rodziny i akcjonariuszy, prezesa Larry’ego Kilnera i Edmunda Giampastianiego, który przewodniczy komitetowi ds. Bezpieczeństwa w zarządzie.

Michael Stomo, którego 24-letnia córka Samia Rose zginęła w katastrofie samolotu Ethiopian Airlines Flight 302.

W rozmowie z The Guardian, Stomo powiedział, że Boeing zwolnił setki inżynierów, obniżył jakość i wykorzystał zyski na odkupienie opcji na akcje dla kadry kierowniczej.

„Starają się nadążać za cenami akcji na Facebooku i Google, zamiast wykorzystywać swoje ogromne zasoby i spuściznę do tworzenia doskonałej jakości i bezpiecznych samolotów” – powiedział Stomo.

Od czasu wypadku Boeing dodał czterech nowych członków do swojego zarządu. Kellner, były dyrektor naczelny starych amerykańskich linii lotniczych Continental, powiedział na początku tego roku, że zarząd będzie pracował nad identyfikacją „różnorodnych kandydatów z odpowiednim doświadczeniem i oferującymi wykwalifikowane perspektywy”.

Boeing twierdzi, że na liście dziesięciu ponownie wybranych dyrektorów znajdują się dwie kobiety i dwie osoby kolorowe. Ale ostatnie raporty, W tym jeden w Wall Street Journal, Zauważyła, że ​​wyzwania stojące przed Boeingiem utrudniły firmie pozyskanie nowych dyrektorów.

Skutki wypadku 737 MAX wciąż odbijają się echem po serii przesłuchań w Kongresie. Kultura ukrywania W firmie i dowód na to, że firma zignorowała wyraźne ostrzeżenia inżynierów, że prototypowa technologia zapobiegania zatrzymaniom jest zawodna.

Chociaż oficjalny raport Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) dotyczący wypadków nie został jeszcze opublikowany, Boeing przeszedł przez intensywną kampanię public relations, aby zdobyć ogólną akceptację dla 737 Max – która Obecnie nazywa się go 737-8 Po przejściu dostosowań w celu uzyskania ponownej certyfikacji przez organy regulacyjne bezpieczeństwa lotniczego – które zdaniem wielu zostały wykluczone podczas pierwotnej certyfikacji bezpieczeństwa samolotu.

W związku z tym Boeing wprowadził zmiany w nadzorze zarządu w ramach tego, co dyrektor generalny David Calhoun, członek zarządu od 2009 r., Określił jako przegląd bezpieczeństwa i inżynierii.

Zmiany obejmują politykę wzywającą do ustanowienia niezależnego przewodniczącego i nowego komitetu zajmującego się bezpieczeństwem. Jednak pośredniczące firmy konsultingowe są podzielone co do tego, czy reformy zaszły wystarczająco daleko.

jeden z nich, Usługi dla akcjonariuszy instytucjonalnychBoeingowi przypisuje się „znaczące zmiany w zarządzie i zarządzaniu, a także reformy wprowadzone w firmowych procesach bezpieczeństwa i zgodności”. Zaleca więc, aby inwestorzy ponownie wybrali zarząd spółki.

Jednak inna firma konsultingowa dla pełnomocników, Glass Lewis, zaleciła akcjonariuszom głosowanie przeciwko ponownemu wyborowi Kilnera i Gambastianiego.

„Uważamy, że są oni częściowo odpowiedzialni za błędy rady dyrektorów w zakresie oceny ryzyka i zarządzania nim” – napisał Glass Lewis w raporcie z 26 marca. „Zastanawiamy się, czy ci dyrektorzy powinni nadal zasiadać w zarządzie firmy”.

W międzyczasie Boeing wskazuje na czterech nowych członków zarządu jako dowód „głębokiego zaangażowania zarządu w unowocześnianie swoich członków” i mówi, że „wysoko wykwalifikowana i zróżnicowana rada” posiada mieszankę doświadczeń potrzebnych do nadzorowania zarządzania firmą.

Jednak Stumo utrzymuje, że akcjonariusze powinni zmusić Kilnera i Giambastianiego do wycofania się w przyszłym tygodniu.

Powiedział: „Wiemy, że zamiast robić coś po pierwszej katastrofie [Lion Air flight 610] Zastrzelili zespół PR, aby obwiniać innych i składali fałszywe zapewnienia bezpieczeństwa podczas zbierania czeków zarządczych i opcji na akcje. Kilner jest prywatnym magazynierem i nieudanym dyrektorem generalnym Continental, a Giambastiani przewodniczył komitetowi bezpieczeństwa, który nic nie zrobił i całkowicie zasnął ”.

Negatywne doniesienia o interakcjach między Boeingiem a Federal Aviation Administration wciąż się rozprzestrzeniają. W wywiadzie dla Seattle Times W zeszłym miesiącu inżynier bezpieczeństwa Federalnej Administracji Lotnictwa i weteran Boeinga Joe Jacobsen, który uczestniczył w pierwotnej certyfikacji 737 MAX w zakresie sterowania lotem, powiedział, że uważa, że ​​potrzebne są dodatkowe ulepszenia.

Jacobsen wezwał również do zastąpienia niektórych osób na „najwyższych szczeblach kierownictwa FAA”. W jego awaryjnej dyrektywie po Air Lion CrashPowiedział, że agencja nie ostrzegła pilotów o potencjalnych awariach w sterowaniu przepustnicą 737 Max, które mogły przyczynić się do katastrofy samolotu w Etiopii.

Gdy 737 Max wrócił do służby – a Boeing ogłosił nową sprzedaż samolotu – problemy nie ustąpiły. Zaliczka w tym miesiącu, Amerykańskie linie lotnicze usunęły 67 samolotów Z rozkładu jazdy po tym, jak Boeing powiadomił go o potencjalnym problemie elektrycznym odkrytym podczas montażu samolotu w Seattle.

Akcjonariusze mają stosunkowo ograniczone możliwości wprowadzenia zmian na posiedzeniu w przyszłym tygodniu. Dyrektorzy, którzy nie uzyskają 60% głosów akcjonariuszy, muszą złożyć rezygnację. Jeśli zarząd się nie zgodzi, mogą nadal służyć przez kolejny rok. To był proces, który zapewnił przejście na emeryturę dwóch dyrektorów, Susan Schwab i Arthura Collinsa, w przyszłym tygodniu.

Jednak firmy inwestycyjne zaangażowane w zmianę rady, w tym Blackrock, Vanguard i State Street, jeszcze nie wyjaśniły, czy będą wspierać, czy przeciwstawiać się Kellnerowi i Giambastianiego.

Pozostali dyrektorzy, w tym Calhoun, są tymi, których Stomo nazywa „przedstawicielami erozji i entropii Boeinga”.

„Podnoszą ręce na złe uczynki i robią wystarczająco dużo, aby zapewnić minimalne możliwe przestrzeganie zasad FAE” – mówi Stomo. Dzięki ogromnym zasobom i milczącemu wsparciu rządu Boeing może zbudować najwspanialsze samoloty XXI wieku.

„Potrzebuje jednak kogoś z prawdziwym przywództwem w sprzątaniu domu i rozwiązywaniu problemów, popartym zarządem z doświadczeniem w inżynierii i produkcji”.

READ  Stosunki chińsko-rosyjskie rosną, gdy ujawniają się „słabości” Pekinu | świat | Aktualności