Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Yamaha Tenere 700 Extreme jest tutaj, aby tworzyć wielkie hity…

Yamaha Tenere 700 Extreme jest tutaj, aby tworzyć wielkie hity…

Yamaha Tenere 700 Extreme to najnowsza wersja flagowego motocykla przygodowego firmy Yamaha i najnowsza próba japońskiej marki utrzymania Tenere w czołówce klasy przygodowej wagi średniej.

Wprowadzona na rynek w 2019 roku Yamaha Tenere 700 z silnikiem CP2 o pojemności 690 cm3 została już trzykrotnie rozwijana w wersje bardziej przeznaczone do jazdy terenowej, w tym Yamaha Tenere 700 World Raid, Rally Edition i World Rally. Extreme może nie mieć tak inspirowanej zawodami nazwy, ale inżynierowie z Iwata nadal skupiają się na jego referencjach terenowych, a jego rynkiem docelowym są „doświadczeni jeźdźcy motocrossowi lub enduro, którzy oczekują dodatkowych osiągów na trudniejszych drogach”. „-Teren drogowy” – mówi Yamaha.

Na przykład wysokość siedziska została podniesiona do 910 mm, czyli o 20 mm więcej niż w World Raid, na którym jechaliśmy w 2021 roku.

W wersji World Raid skok kół wzrósł z 220 mm z przodu i 230 mm z tyłu, podobnie jak w modelu Extreme, którego w pełni regulowane zawieszenie pochodzi od KYB na obu końcach: widelec z powłoką Kashima o średnicy 43 mm i tył typu barana, monoshock.

Rower oczywiście toczy się na 21-calowym przednim kole i 18-calowym tylnym kole, ale prześwit pod pojazdem został zwiększony w porównaniu do poprzednich wersji Tenere 700 do 260 mm.

Poprzednie wersje Tenere 700 – szczególnie wersje World Raid i World Rally – charakteryzowały się większą pojemnością zbiornika w porównaniu do standardowego roweru i wersji Rally, która wynosi 23 litry. Jednak nowy Extreme powraca do mniejszego 16-litrowego zbiornika. Pomaga to utrzymać nieco niższą masę mokrej opony, wynoszącą 203 kg w porównaniu z 220 kg w World Raid i World Rally.

Wiele innych cech Tenere 700 Extreme to ergonomia i wygląd. Na przykład podnóżki mają o 35 procent większą powierzchnię niż standardowa Tenere 700, przedni błotnik został podniesiony i dopasowany kolorystycznie do lakieru „Icon Blue” roweru, a koła szprychowe zostały pomalowane na kolor anodowany na złoto.

READ  Ninja Theory twierdzi, że wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby zastąpić aktorów głosowych