Yamaha Tenere 700 Extreme to najnowsza wersja flagowego motocykla przygodowego firmy Yamaha i najnowsza próba japońskiej marki utrzymania Tenere w czołówce klasy przygodowej wagi średniej.
Wprowadzona na rynek w 2019 roku Yamaha Tenere 700 z silnikiem CP2 o pojemności 690 cm3 została już trzykrotnie rozwijana w wersje bardziej przeznaczone do jazdy terenowej, w tym Yamaha Tenere 700 World Raid, Rally Edition i World Rally. Extreme może nie mieć tak inspirowanej zawodami nazwy, ale inżynierowie z Iwata nadal skupiają się na jego referencjach terenowych, a jego rynkiem docelowym są „doświadczeni jeźdźcy motocrossowi lub enduro, którzy oczekują dodatkowych osiągów na trudniejszych drogach”. „-Teren drogowy” – mówi Yamaha.
Na przykład wysokość siedziska została podniesiona do 910 mm, czyli o 20 mm więcej niż w World Raid, na którym jechaliśmy w 2021 roku.
W wersji World Raid skok kół wzrósł z 220 mm z przodu i 230 mm z tyłu, podobnie jak w modelu Extreme, którego w pełni regulowane zawieszenie pochodzi od KYB na obu końcach: widelec z powłoką Kashima o średnicy 43 mm i tył typu barana, monoshock.
Rower oczywiście toczy się na 21-calowym przednim kole i 18-calowym tylnym kole, ale prześwit pod pojazdem został zwiększony w porównaniu do poprzednich wersji Tenere 700 do 260 mm.
Poprzednie wersje Tenere 700 – szczególnie wersje World Raid i World Rally – charakteryzowały się większą pojemnością zbiornika w porównaniu do standardowego roweru i wersji Rally, która wynosi 23 litry. Jednak nowy Extreme powraca do mniejszego 16-litrowego zbiornika. Pomaga to utrzymać nieco niższą masę mokrej opony, wynoszącą 203 kg w porównaniu z 220 kg w World Raid i World Rally.
Wiele innych cech Tenere 700 Extreme to ergonomia i wygląd. Na przykład podnóżki mają o 35 procent większą powierzchnię niż standardowa Tenere 700, przedni błotnik został podniesiony i dopasowany kolorystycznie do lakieru „Icon Blue” roweru, a koła szprychowe zostały pomalowane na kolor anodowany na złoto.
Rower jest również wyposażony w osłonę chłodnicy z siatki aluminiowej, prowadnicę łańcucha, 5-calowy wyświetlacz TFT z trybem „Przewodnika po trasie” oraz dźwignię zmiany biegów po lewej stronie z wyłącznikiem awaryjnym.
Kluczowe cechy Yamaha Tenere 700 Extreme
- W pełni regulowany przedni widelec KYB Kashima 43 mm, kierownica 230 mm (20 mm więcej niż Ténéré 700)
- W pełni regulowany tylny amortyzator KYB, skok koła 220 mm (20 mm więcej niż Ténéré 700)
- Prześwit pod pojazdem 260 mm (20 mm więcej niż Ténéré 700)
- Pionowy, 3-funkcyjny zestaw wskaźników TFT podłączony do 5-calowej przekątnej z opcjonalnym wyświetlaczem przypominającym książkę drogową „Rally Raid”.
- Zespół przełącznika po lewej stronie z wyłącznikiem awaryjnym
- Lekkie, bardzo stabilne tytanowe wkładki o 35% większej powierzchni
- Jednoczęściowe płaskie siedzisko z dodatkową wyściółką 20 mm zapewnia wyższą wysokość siedziska wynoszącą 910 mm
- Wysoki poziom dopasowania kolorystycznego do przedniego błotnika
- Aluminiowa kratka zabezpieczająca chłodnicę
- Przewodnik po serialu
Yamaha Tenere 700 2024 będzie sprzedawana w całej Europie w 2024 roku, w tym w Wielkiej Brytanii. Firma Visordown skontaktowała się z firmą Yamaha UK w celu uzyskania informacji o cenach i dostępności.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro