Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Wyszukiwarka Google myliła zasady samoizolacji w Wielkiej Brytanii | Google

Google udostępnia nieprawidłowe wskazówki dotyczące śledzenia kontaktów w swoich najczęstszych pytaniach dotyczących Covid-19 i radzi niektórym użytkownikom, że mogą przestać się izolować, gdy przepisy NHS stanowią inaczej.

Wada to najnowszy przykład nieprawidłowego analizowania przez Google informacji ze stron internetowych i próby udzielenia prostej odpowiedzi, aby uniemożliwić użytkownikom kliknięcie poza wyszukiwarkę. Firma zobowiązała się, że teraz naprawi poradę po tym, jak zażądał jej rząd.

Brytyjscy użytkownicy Google, którzy wpisują wyszukiwane hasła, takie jak „Czy muszę się izolować po śledzeniu kontaktów, jeśli mój wynik testu jest negatywny?” Z panelem Box-out, który odpowiada na często zadawane pytanie „Czy mogę przestać izolować się, jeśli wynik testu na Covid-19 jest negatywny?”. Tekst odpowiedzi, zaczerpnięty ze strony gov.uk, zaczyna się: „Jeśli uzyskasz negatywny wynik testu, nie będziesz już musiał się izolować”.

W rzeczywistości osoby, z którymi skontaktowano się przez NHS testy i śledzenie lub narażone na nacisk z aplikacji NHS Covid-19, są proszone o samoizolację przez 10 dni od daty narażenia, niezależnie od negatywnych wyników jakichkolwiek testów, które zdecydują się wykonać. Dzieje się tak, ponieważ objawy mogą pojawić się po negatywnym wyniku.

Jeśli użytkownik kliknie link pod polem FAQ, zostanie przeniesiony na stronę, z której został pobrany tekst. Tam zobaczą, że jedynymi osobami, które mogą opuścić samoizolację z negatywnym testem, są ci, którzy zdecydowali się na samoizolację po wykazaniu objawów Covid, zamiast być narażeni.

Ponieważ ta wskazówka pojawia się na górze strony od sprzecznych porad do tych, z którymi skontaktował się Test and Trace, została wybrana przez systemy Google do wyświetlania bez niezbędnego kontekstu.

Zastrzeżenie pod poradą brzmi: „Tylko w celach informacyjnych. Skonsultuj się z lokalnymi władzami medycznymi w celu uzyskania porady zdrowotnej”.

READ  Kursy językowe w Memrise zostawiają Duolingo w kurzu

W oświadczeniu udostępnionym Guardianowi rzecznik rządu powiedział: „Często zadawane pytania dotyczące wyszukiwarki Google są generowane przez Google. Rządowa usługa cyfrowa (GDS) zapewnia, że ​​wszystkie informacje gov.uk są jasne i dostępne bezpośrednio z wyszukiwarek, takich jak Google.

Gov.uk odgrywa ważną rolę w pomaganiu osobom fizycznym i firmom w uzyskiwaniu najnowszych informacji i wsparcia w odpowiedzi na pandemię. Treści i usługi Covid-19 są regularnie aktualizowane, aby zapewnić, że odzwierciedlają najnowszą politykę rządu”.

Google odmówiło komentarza na temat błędu, ale rzecznik powiedział, że chociaż fragmenty wyszukiwania zostały sprawdzone przez lekarzy, mogą być przesyłane wraz z zapytaniami, które nie są powiązane lub nie zawierają pełnego kontekstu. Firma nie odpowiedziała na pytania, ilu użytkowników zobaczyło nieprawidłową poradę, aby pozostawić izolację, ani nie dzieli się odsetkiem tych, którzy ją zobaczyli, a następnie kliknęli na stronę, na której podano prawidłową poradę. Nie ujawnił również, jak długo wyświetlały się nieprawidłowe informacje.

Firma Google uruchomiła Centrum Informacyjne Covid-19 w marcu 2020 r. W tym czasie dyrektor generalny firmy, Sundar Pichai, powiedział: „Pomaganie ludziom w uzyskaniu odpowiednich informacji, aby zachować zdrowie, jest ważniejsze niż kiedykolwiek w obliczu globalnej pandemii, takiej jak COVID- 19. Funkcja FAQ została uruchomiona tydzień później.