CGTN podróżował pociągiem ze stolicy Polski Warszawy do południowych Katowic. Przejazd był szybki i płynny, a firma, którą odwiedzimy, może to pochwalić.
RAFAMET to średniej wielkości firma o światowej renomie w branży kolejowej. To sprawia, że tokarki zaokrąglają koła szynowe idealnie, dzięki czemu wagony jeżdżą płynnie i komfortowo.
Siedziba firmy znajduje się na południu kraju w niewielkiej miejscowości Kuźnia Rzesbyborska koło Katowic. Jest także znaczącym wkładem do rosnącego wolumenu wymiany handlowej między Polską a Chinami, gdzie ma dużą przewagę produkcyjną.
Handel między tymi dwoma krajami osiągnął rekordowy poziom w 2021 r., a wymiana towarów i usług o wartości ponad 42 miliardów dolarów, co stanowi 35-procentowy wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem.
Czytaj więcej
Premier Wielkiej Brytanii rezygnuje: Dlaczego, co dalej?
Huawei „rozczarował się”, gdy Wielka Brytania zwiększa zakaz
Chińsko-Anglia Budowniczy Mostów: James Trapp
Pewne oznaki tego wzrostu widzieliśmy w hali montażu końcowego i dostaw RAFAMETU, gdzie przygotowywano kilka ciężkich maszyn do wysyłki do Chin. Widzieliśmy, jak pracownicy RAFAMETu ładują końcowe części dużej tokarki kołowej na ciężarówkę jadącą do Turcji, jedną z kilkudziesięciu podobnych maszyn, które firma sprzedaje co roku klientom na całym świecie.
W Chinach pociągi wyposażone w koła wykończone przez RAFAMET mogą osiągać prędkość do 350 kilometrów na godzinę. Ale prezes i dyrektor generalny RAFAMET Emanuel Longin Vons powiedział nam, że mogliby zrobić to lepiej.
„Jesteśmy dumni, że naszym pierwszym i najważniejszym partnerem w Chinach jest China Railway Corporation. Dostarczamy obrabiarki do chińskich pociągów dużych prędkości. Ale powiem jeszcze jedno: współpracujemy z naszymi partnerami w Qingdao. możliwość zwiększenia prędkości chińskich kolei do 450 kilometrów na godzinę.”
RAFAMET jest jedną z nielicznych firm na świecie produkujących te duże, nowoczesne tokarki dla kolei. Ma ogromny wpływ na społeczeństwo małego miasteczka na południu Polski, jakim jest Kuźnia Rzeszborska.
Większość odwiedzających nigdy by się nie domyśliła, że to liczące 5300 osób miasto jest domem jednego ze światowych liderów w produkcji maszyn kolejowych. To wielki zaszczyt dla burmistrza Pavla Muchy. Miasto i firma są ze sobą powiązane od dziesięcioleci, tym bardziej, że setki wysoko wykwalifikowanych pracowników RAFAMETU to okoliczni mieszkańcy – powiedział nam Paweł Macha, burmistrz miasta:
„Za to miasto odpowiada RAFAMET. Powiedzmy, że rozwój tej fabryki jest całkowicie związany z sytuacją tego miasta. Jest największym płatnikiem podatków od innych inwestorów.”
Największym klientem firmy są Chiny, na które przypada około 85 procent jej produkcji. Wyznaczając tempo rozwoju swojej branży, RAFAMET ma nadzieję, że najważniejszy klient będzie zadowolony przez wiele lat.
„Totalny maniak jedzenia. Nerd zombie. Idol z przyszłości. Wichrzyciel. Badacz mediów społecznościowych”.
More Stories
Polska odnotowała największy spadek emisji w UE w 2022 roku
Szef Yad Vashem potępia wydarzenia w Polsce – The Forward
Die Welt: Niemcy przejmą inicjatywę Polski z komisją w sprawie rosyjskich wpływów