Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Wyglądało na to, że dzień wcześniej deweloper obwinił za niepowodzenie „kampanię nienawiści”.

Wyglądało na to, że dzień wcześniej deweloper obwinił za niepowodzenie „kampanię nienawiści”.

Być może myślałeś, że ta nieszczęsna saga dobiegła końca w zeszłym roku, kiedy deweloper Fntastic, pośród zarzutów o wprowadzający w błąd marketing i wyjątkowo negatywne recenzje na Steamie, wycofał grę ze sprzedaży i natychmiast zamknął jej podwoje zaledwie cztery dni po uruchomieniu wczesnego dostępu. Ale nie, studio wypłynęło teraz z długim oświadczeniem, w którym za całą sytuację obwinia „kampanię nienawiści” zorganizowaną przez „niektórych blogerów”.

Nie jest do końca jasne, dlaczego anonimowy głos stojący za kontem Fntastic w mediach społecznościowych zdecydował się teraz powrócić na powierzchnię i bronić studia, które rzekomo już nie istnieje, ale Niedawno opublikowany tweet Oferuje długą, składającą się z dziesięciu akapitów odpowiedź na to, co nazywa „dużą dezinformacją… w Internecie, pochodzącą z rzekomo anonimowych źródeł”.

The Day Before – niegdyś najbardziej oczekiwana gra na Steamie – została wreszcie wypuszczona we wczesnym dostępie na Steamie w grudniu zeszłego roku, po powtarzających się (a czasem dziwacznych) opóźnieniach i wielokrotnych oskarżeniach o oszustwo. Niemal natychmiast otrzymał skargi, że w niewielkim stopniu przypomina grę MMO o zombie z otwartym światem, obiecaną w oszałamiającym zwiastunie z 2021 r., a ponieważ recenzje na Steamie wkrótce stały się zdecydowanie negatywne, Fntastic nagle ogłosił, że zamknie swoje podwoje już po czterech dniach, mówiąc: „ponieśli porażkę finansową”.

Newscast: Czy deweloper Microsoft Direct pokazał lepszy rok dla Xbox?Obejrzyj na YouTube

Nastąpił zwrot pieniędzy i serwery The Day Before oficjalnie przestały działać na początku tego tygodnia, 22 stycznia – jasne jest jednak, że Fntastic nie jest jeszcze gotowy, aby zakończyć tę historię na tym etapie. Jej niedawny post w mediach społecznościowych ma na celu oskarżenia o oszukanie graczy („Pięć lat ciężko i uczciwie pracowaliśmy nad grą”) oraz o oszukanie inwestorów („Wciąż mamy świetne relacje z naszym wydawcą”), w krytycznych słowach: raporty. rzekomych byłych pracowników („Nasz niski wskaźnik odejścia i fakt, że połowa tych, którzy odeszli, wróciła do firmy, świadczy o naszym pozytywnym środowisku pracy”), a nawet próby twierdzenia, że ​​nie ma rozbieżności pomiędzy zwiastunami z dnia poprzedniego a finalną Wprowadzenie produktu.

W raporcie czytamy: „Wdrożyliśmy wszystko, co pokazano w zwiastunach, od ulepszeń domów i szczegółowego świata po pojazdy terenowe. Wyłączyliśmy tylko niektóre proste funkcje, takie jak parkour, z powodu błędów, ale planowaliśmy uwzględnić je w pełnej wersji .” Podkreśla również, że „negatywne nastawienie wpajane przez niektórych blogerów zarabiających na nienawiści wpłynęło na postrzeganie gry” i że to właśnie to, a nie jakość premiery z poprzedniego dnia, doprowadziło do zamknięcia studia.

„Czy pamiętasz eksperyment, w którym poproszono cię o policzenie różowych rzeczy w pokoju, a następnie zapamiętanie niebieskich?”, pyta: „Nie zapamiętasz żadnego z nich. Wszystko zależy od koncentracji.”

W oświadczeniu czytamy dalej: „Nawiasem mówiąc, po zamknięciu sprzedaży wiele osób pisało do nas, że blogerzy ich oszukali, że gra im się spodobała i prosili o dostęp do niej. Słyszeliśmy też, że tworzono petycje w celu dalszego rozwoju, a na czarnym rynku, cena gry przekroczyła 200 dolarów, a niektórzy nawet zaczęli wprowadzać własne modyfikacje.

Być może najbardziej uderzające jest to, że pomimo pozornego zamknięcia Fntastic w grudniu, wygląda na to, że deweloper jeszcze nie skończył. Zakończyła swoje oświadczenie słowami: „Jesteśmy wdzięczni wszystkim nadawcom e-maili, którzy wyrazili swoje wsparcie i zaapelowali, aby się nie poddawać i kontynuować pracę”. „Zachęcamy Cię do subskrybowania naszych sieci społecznościowych, aby dowiedzieć się, co będzie dalej”.

READ  Wycieki Sonic Collection w Internecie • Eurogamer.net