Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Wydawca PUBG, Krafton, nabywa 10% udziałów w People Can Fly za około 32 miliony dolarów

Wydawca PUBG, Krafton, nabywa 10% udziałów w People Can Fly za około 32 miliony dolarów

Crafton zdecydował się na zakup 10% udziałów w firmie People Can Fly. Transakcja pomoże również polskiemu deweloperowi sfinansować zaktualizowaną strategię biznesową.

Ludzie potrafią latać ogłaszać Krafton jako nowego akcjonariusza mniejszościowego w dniu 29 marca. Spółka nie ujawniła warunków finansowych transakcji, informując jedynie, że koreański wydawca otrzyma 60% akcji nowej emisji serii F po cenie 40,2 zł za akcję.

Na początku tego tygodnia ludzie mogli latać zdecydowałem się wydać 5,85 mln akcji serii F w ramach wtórnej oferty publicznej (SPO) w celu sfinansowania nowej strategii biznesowej i rozwoju kilku gier. W ten sposób Krafton nabędzie 3,51 miliona akcji za około 141 milionów złotych (32,8 miliona dolarów) i będzie właścicielem 10% udziałów w zwiadowcy Deweloper po SPO.

„Ogłosiliśmy naszą nową strategię, której celem jest nie tylko ożywienie wzrostu People Can Fly, ale także pozyskanie partnerów do jej realizacji” – powiedział Sebastian Wojciechowski, CEO PCF. „Zawarcie umowy inwestycyjnej z firmą KRAFTON, z którą dzielimy nasze ambicje komercyjne i strzelankowe DNA, to doskonała wiadomość dla naszego studia i potwierdzenie jakości projektów, które podejmujemy w modelu self-publishingowym.”

Umowa z Kraftonem, obowiązująca przez najbliższe 10 lat, oznacza, że ​​jeśli polska firma zdecyduje się na wydanie dwóch swoich nadchodzących tytułów, Projekt Wiktoria I Projekt BifrostW formie, a nie self-publishingu, Crafton będzie miał prawo najpierw wynegocjować umowę wydawniczą.

Niedawno ogłoszona oferta SPO powinna zapewnić People Can Fly środki na zwiększenie liczby zespołów deweloperskich i sfinansowanie działalności wydawniczej.

pod tym Zaktualizowana strategiaPeople Can Fly postanowiło postawić na model self-publishingu. Obecnie ma cztery gry AAA w fazie przedprodukcyjnej, które mają ukazać się między 2025 a 2026 rokiem. Oprócz Victorii i Bifrost na liście znajdują się m.in. projekt sztyletu I Projekt Bliźnięta. Ta ostatnia zostanie wydana przez Square Enix w 2026 roku.

READ  Firma zajmująca się pozyskiwaniem wodoru zdobywa nagrodę Sustainability Award

Ponadto firma planuje uruchomić grę VR projekt Thunder, opracowany przez spółkę zależną Incuvo, jeszcze w tym roku.