Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Wydarzenie US in Progress w Polsce to „idealny swat” dla amerykańskich i polskich filmowców

Wydarzenie US in Progress w Polsce to „idealny swat” dla amerykańskich i polskich filmowców

Niedawno wielokrotnie nagradzana polska kompozytorka, autorka muzyki filmowej, zwróciła się do Uli Śniegowskiej z propozycją „US in Progress”, wydarzenia branżowego pomyślanego jako pomost pomiędzy rynkiem polskim i amerykańskim, odbywającego się równolegle z Festiwalem Filmów Amerykańskich we Wrocławiu, Polska. .

Podszedł do mnie i powiedział: Zrobiłem wystarczająco dużo na polskim rynku. Potrzebuję wprowadzenia na rynek międzynarodowy. „Czy możesz pomóc mi, podobnie jak Stanom Zjednoczonym, awansować?” „Wydaje się, że jesteśmy idealnym medium dla tego typu firm do zaprezentowania swojej działalności w Stanach Zjednoczonych”.

Więcej od Variety

Świętując swoją trzynastą edycję, US in Progress zostało zaprezentowane jako prezentacja dla wschodzących amerykańskich niezależnych twórców filmowych. Co roku podczas wydarzenia prezentowane są europejskim agentom sprzedaży, dystrybutorom i programistom festiwali wybór amerykańskich tytułów niezależnych znajdujących się w końcowej fazie produkcji. Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 8-10 listopada.

Jednak od początku wydarzenia wydarzenie przekształciło się w tętniące życiem miejsce spotkań branżowych, skupiające także polskich i amerykańskich producentów pragnących zacieśnienia relacji pomiędzy obydwoma krajami – jest to szczególnie atrakcyjna perspektywa dla partnerów transatlantyckich chcących maksymalnie wykorzystać konkurencyjne 30% Polski . % rabat gotówkowy. „To zdecydowanie wyraźny krok w kierunku współpracy międzynarodowej” – mówi Śniegoska.

Wynika to w dużej mierze z nagród rzeczowych i pieniężnych oferowanych przez firmę US in Progress amerykańskim tytułom niezależnym na końcowych etapach produkcji, które biorą udział w wydarzeniu. W tym roku siedem wiodących polskich firm postprodukcyjnych – Black Photon, EarWorks & SoundTravel, Fixafilm, Orka Studio, Platige Image, Soundflower Studio i XANF – oferuje nagrodę rzeczową o wartości 10 000 dolarów w postaci usług postprodukcyjnych. Tymczasem Polski Instytut Sztuki Filmowej przekaże nagrodę pieniężną w wysokości 50 000 dolarów, którą zwycięski reżyser przeznaczy na postprodukcję, efekty zdjęciowe, dźwiękowe i/lub wizualne w Polsce.

READ  Nagrodzony nagrodą Donkey Drama reżyser Jerzy Skolimowski w Cannes w kinach w Nowym Jorku/Los Angeles w przyszłym miesiącu

Dolnośląskie Centrum Filmowe – jeden z partnerów wydarzenia – oferuje także nagrodę w postaci poszukiwania lokalizacji dla przyszłego projektu zainteresowanego filmowaniem w regionie, co jest kolejnym przykładem postępu Stanów Zjednoczonych w budowaniu mostów między Polska i amerykański przemysł.

Impreza – mówi Śniegowska – wyraźnie zyskuje na popularności. W tym roku organizatorzy wybrali osiem filmów znajdujących się w końcowej fazie montażu – najwięcej w historii wybieranych do filmu US in Progress – z ponad 60 filmów. Śniegowska widzi także „krok naprzód” pod względem wolumenu nadesłanych tytułów. Jeden z tegorocznych uczestników został zastrzelony za ponad milion dolarów – co jest niemałym wyczynem w świecie niezależnej kinematografii – podczas gdy w innych występują gwiazdy od uznanych aktorów, takich jak Michael Cera i Francesca Scorsese.

Nijewska twierdzi, że osiągnięcia Stanów Zjednoczonych mówią same za siebie. Z zeszłorocznych zgłoszeń dwa miały swoją premierę na Festiwalu Filmowym Tribeca – komediothriller Shane’a Atkinsona „Laroy” oraz dramat rodzinny Moniki Sorel „Góry”, który otrzymał specjalne wyróżnienie od jury, a w tym roku w Locarno pokazano dwa inne filmy: „Reżyseria: Lucy Kerr”.Rodzinne zdjęcie„, debiutancki film fabularny oraz thriller „Spadające gwiazdy” w reżyserii Gabriele Bencchi i Richarda Carballi, którego premiera odbyła się na szwajcarskim festiwalu Piazza Grande. Tymczasem thriller gatunkowy reżysera Pieta Ossa”Githika”, który był prezentowany w US in Progress w 2021 r. i miał premierę na SXSW Premiera kinowa w USA ostatni rok.

– Program na przestrzeni lat zdecydowanie zyskał na prestiżu – mówi Śniegoska.

Poniżej projekty wybrane do tegorocznego wydarzenia:

Wigilia w Miller Point
Reżyseria: Tyler Taormina
Producenci: Christa Minto, Rob Rice, Eric Berger, Kimberly Day, Kevin Anton, Calogero Carucci, Jeremy Gardner, Tyler Taormina i Michael Cera.

Zimny ​​portfel
Reżyseria: Cutter Hordern
Produkt: Kąt zbiegu

READ  Autor „Wiedźmina” twierdzi, że Netflix „nigdy nie słuchał” jego pomysłów

Znajomy dotyk
Reżyseria: Sarah Friedland
Producenci: Matthew Thurm i Alexandra Bayer

To jest dobre
Reżyseria: India Donaldson
Producenci: Graham Mason, Diana Irvine, Wilson Cameron i Sarah Winshall

znasz mnie
Reżyseria: Edson Gunn
Producent: Ronald Baez

Opex
Reżyseria: Albert Bernie
Producenci: Pete Oss i Emma Hannaway

Woda jest zawsze ciepła
Reżyseria: Morgan Krantz
Producenci: Adam Kirsch i Greg Stewart

Jesteśmy nieznajomymi
Reżyseria: Anu Valia
Producenci: Miranda Kahn, Olivia Wingate, Alex Bach, Zack Spicer i Joy Jorgensen

Najlepsza odmiana

Subskrybuj Różne biuletyny. Aby otrzymywać najświeższe informacje, śledź nas dalej Facebook, ŚwiergotI Instagrama.

Kliknij tutaj, aby przeczytać cały artykuł.