Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Wyczyny kaskaderskie i dopracowane efekty wizualne idą w parze z pracą w filmie o Bondzie

Wyczyny kaskaderskie i dopracowane efekty wizualne idą w parze z pracą w filmie o Bondzie

Od ekscytującej sceny początkowej nakręconej na zamarzniętym jeziorze w Norwegii po strzelaninę Aston Martin DB5 z białą kostką w Materze we Włoszech, „No Time to Die” jest wypełnione skomplikowanymi sekwencjami, które wymagają ścisłej współpracy między działem efektów praktycznych a cyfrowym obrazem. działy efektów. Nic dziwnego, że film wyreżyserowany przez Kari Joji Fukunagę był nominowany do Oscara za efekty wizualne.

„Po raz pierwszy od 43 lat film o Jamesie Bondzie otrzymał nominację do Oscara za efekty wizualne” — mówi kierownik ds. efektów specjalnych Chris Corbould, który pracował przy 15 filmach o Bondzie od czasu filmu Szpieg, który mnie kochał z 1977 roku. „Myślę, że przełomowe jest to, że fabuła, postacie i silne emocjonalne sceny w filmie były w miejscu, w którym nie byliśmy wcześniej”.

Corbould, który zdobył Oscara za pracę nad filmem Christophera Nolana „Incepcja” z 2010 roku, mówi, że sekwencja, z której jest najbardziej dumny, to ta, która pokazuje tonący statek rybacki przewożący Bonda (Daniel Craig) i Felixa Litera (Jeffrey Wright). Ta skomplikowana scena zawiera kilka nagrań nakręconych z Port Antonia na Jamajce i 50-metrową mechaniczną koparkę, która może obracać się o 360 stopni, a następnie zanurzać się na 20 stóp w wodzie w Pinewood Studios w Wielkiej Brytanii.

Kierownik ds. efektów wizualnych Charlie Noble, który nadzorował prawie 1500 ujęć stworzonych do filmu przez DNEG, ILM, Cinesite, Lola i kilka innych firm zajmujących się VFX, podzielił go. „Prawdziwy statek rybacki został sfilmowany w Port Antonia, co dało nam możliwość zeskanowania go i zamontowania. Następnie zbudowaliśmy jego wersję CG do naszych podwodnych ujęć na świeżym powietrzu, co wymagało ogromnych symulacji wody, bąbelków, wyciekającego oleju i wszystkich gruz podnoszony z pokładu podczas schodzenia plus cały kac. Oświetlenie wolumetryczne. Wzięliśmy tę wersję pod falami i nieco ją przeskalowaliśmy, ponieważ czerwone światło nie dociera tak daleko w wodzie. To był ogromny wysiłek przez zespół DNEG, który musiał odwrócić tę scenę w około dziewięć tygodni.

READ  ESE Acquisition Target, Frenzy, wyprodukuje transmisję z Mistrzostw Świata Counter-Strike: Global Offensive (CS: GO)

Scena otwierająca film, która została nakręcona na zamarzniętym jeziorze około dwie godziny na zachód od Oslo, była kolejnym trudnym zadaniem dla zespołu efektów. Chris otoczył całe miejsce swoimi furgonetkami dla palących, jakieś milę dalej, dając nam piękny koc [atmospheric visuals] O naszej grupie” – mówi Noble. „Nasz dyrektor chciał specyficznego wyglądu samego lodu – musiał to być bardzo gęsty, czysty, lity śnieg, poprzecinany pęknięciami i zamarzniętymi bąbelkami wody. Próbowaliśmy wypolerować wierzchnią warstwę szorstkości i zejść do pięknego, czystego lodu. W ciągu tygodnia mieliśmy zmienne oświetlenie, pogodę i wiatr, więc musieliśmy wziąć to, co zrobił Chris [in camera] Nasza praca opierała się na dwóch [the scenes Fukunaga shot] Który Carrie naprawdę kochała.

Kolejna pracochłonna scena, w której Bond (Craig) i Madeleine (Lia Seydoux) zostają zaatakowani przez bandytów, gdy zostają złapani w klasycznym Aston Martinie DB5 na środku włoskiego rynku. „Obserwowanie powrotu Astona Martina DB5 do trybu pełnego ruchu było bardzo ekscytujące: samochód odegrał wielką rolę w ciągu ostatnich kilku lat, ale nie od czasu, gdy „Goldfinger” był w pełni sprawny”, mówi Corbould.

„Mieliśmy 10 Aston Martinów, które robiły różne rzeczy, w tym dwa prawdziwe i dwa z napędami na dachu, więc możemy poprosić trzykrotnego brytyjskiego mistrza jazdy, Marka Higginsa, aby przejechał przez dach z Danielem i Leah w doświadczeniu G-Force i przekaż nam swoją opinię Akcja klapki, którą otrzymujesz, gdy jedziesz 70 mil na godzinę i pokonujesz zakręty”.

Dział techniczny dodał też betonowe bariery wzdłuż ulicy i zakamuflował je jako część zabytkowych budynków, aby chronić je przed gwałtownymi skrętami samochodów. „Matera ma tysiące lat, więc musieliśmy szanować całą architekturę” — mówi Corbould. „Jest tam 800-letni kościół, a wszystko, co widzisz z wysokości trzech stóp, to płyty, które zbudowaliśmy, abyśmy mogli włączyć fajerwerki do sceny. To była potężna i odważna sekwencja i jesteśmy bardzo wdzięczni ludziom z Materze za umożliwienie nam zablokowania głównej drogi, gdy ją uruchomiliśmy” .

READ  India Donaldson odbiera Nagrodę Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej za „Dobry” na Festiwalu Filmów Amerykańskich, zastanawia się nad „Ceną posłuszeństwa”

Zarówno Noble, jak i Corbould byli tak zadowoleni, że film został nakręcony w IMAX i mógł być wyświetlany w kinach na całym świecie po kilkukrotnym przesunięciu daty premiery. „Cała scena w Materze została nakręcona w Imacsie i byłaby to straszna zbrodnia, gdyby nie pokazano jej na dużym ekranie” — mówi Corbould. „Producenci ciężko walczyli, aby film wyglądał tak, jak powinien być w kinach. Oczywiście Daniel Craig był absolutnie rozpalony swoim aktorstwem. Przez lata obserwowałem, jak bardzo się rozwijał i widziałem ten mocny finał wydajność była niesamowita i bardzo poruszająca”.