Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Wojna kulturowa Raw vs. Wade pojawia się w świecie zdobienia paznokci

Wojna kulturowa Raw vs. Wade pojawia się w świecie zdobienia paznokci

Po upadku Roe v. Wade, wielkie firmy, od JP Morgan, przez Meta, od Disneya po Netflixa, starały się dostosować swój przekaz do patriotycznego ducha czasu – coś, co w dużej mierze odrzuca niepopularne orzeczenie Sądu Najwyższego.

Ale w niszowej społeczności stylistów paznokci szaleje wojna kulturowa po zorientowanej na konsumenta firmie zajmującej się zdobieniem paznokci, która zgromadziła… Lojalnościowi obserwatorzy w mediach społecznościowych W przypadku kolorowych lakierów i narzędzi do zdobienia paznokci — opublikowała oświadczenie, w którym stwierdziła, że ​​pozostanie „neutralna” przy podejmowaniu decyzji. W reakcji fanów, która nastąpiła, stało się jasne, że arena polityczna istnieje nie tylko dla marek wartych miliardy dolarów, ale nawet dla małych firm, którym trudno jest pozostać na uboczu, gdy ich konsumenci są w terenie i na rynku. bitwa.

Ogarnięta firma jest manologia, usługa pielęgnacji paznokci z siedzibą w Honolulu na Hawajach, która dostarcza produkty (polerki, manicure, a nawet pudełka subskrypcyjne) w całym kraju. Na początku tego tygodnia podobno opublikowała – a następnie usunęła – ogłoszenie na Facebooku, w którym stwierdziła, że ​​nie stanie po stronie Roe v. Wade, z szacunku dla „innych uczuć” swoich klientów. (Manology nie odpowiedział na szybka firmaProśba o komentarz.)

Właściciel firmy, Ren Wu, napisał w usuniętym, szeroko rozpowszechnionym poście: „Pisząc ten list, przedstawiam go z maniologicznego punktu widzenia”. „Ci z was, którzy kochają maniologię, nie muszą zgadzać się z czyimś osobistym systemem przekonań społecznych (…) Niezależnie od waszych przekonań społecznych, mamy nadzieję, że mamy dla was miejsce”.

Ale ten post wywołał gniew społeczności online artystów paznokci, która produkuje ożywiony strumień holograficznych, wysadzanych kryształkami cukierków do oczu w mediach społecznościowych. Na Instagramie użytkownik o imieniu Ruby_on_nails anuluj partnerstwo z Maniology i argumentował, że marka czerpie zyski z ideałów feminizmu, różnorodności i równości (jeden z jej ostatnich postów świętuje Miesiąc Dumy, prezentując zestaw do paznokci w kolorze tęczy), bez faktycznego trzymania się tych przyczyn. Inny użytkownik, będący jednym z ambasadorów marki, wezwał Maniology do „zajęcia stanowiska, bo to ważne…przyglądamy się. Inni użytkownicy anulowali subskrypcje, a jeden z nich zaczął sporządzać listę konkurentów Maniology, którzy bojkotowali”.

READ  Vincent Donofrio mówi, że Marvel próbował „połączyć jak najwięcej kropek” z kanonem Daredevil Netflix firmy Kingpin

Krytyka była tak intensywna, że ​​Maniology najpierw na jeden dzień zamknęło swoją sekcję komentarzy na Facebooku – w której sarkastycznie reklamowano przerwę na „nowy manicure”, co jeszcze bardziej denerwowało niektórych klientów – a potem Prześlij odpowiedź do zamieszania we wtorek.

„Po pierwsze, chcę wyrazić współczucie i szczere przeprosiny fanom Maniology i współpracownikom, którzy uważają moją oryginalną wiadomość na społeczność za niewrażliwą lub obraźliwą” – napisał Wu. „Przy mojej ograniczonej wiedzy na temat sprawy Roe v. Wade moja osobista pozycja wspiera prawo kobiet do wyboru. Jednak uważam, że nie wypada narzucać mojej osobistej pozycji wolnej istocie, w tym przypadku Maniologii. nasi pracownicy i wszyscy, którzy po prostu kochają kreatywność. A on uważa zdobienia paznokci za sposób wyrażania siebie. Ta inkluzywność jest kluczową wartością.

Ale pomimo rzekomego popierania inkluzywności przez Maniology – i wielkiej ideologii sztuki, która przekracza różnice i jednoczy ludzkie doświadczenie – jasne jest, że starając się uniknąć alienacji jakichkolwiek klientów, Maniology w rzeczywistości wyobcowała wielu z nich. Tymczasem wydaje się, że jej przeprosiny miały miejsce Trochę przywrócić dobrą wolę.

Kopalnia węgla mogła być dla marki nowym podręcznikiem – linie boczne zostały pochłonięte w momencie, gdy podział polityczny pogłębił się, a firmy nie miały innego wyboru, jak tylko wejść do gry. A w kącie Internetu świat sztuki paznokci odgrywa rolę sędziego.