Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Wojciech Czernek, prezes Baltony

Wojciech Czernek, prezes Baltony

Kiedy Wojciech Czernek rozpoczynał swoją karierę w polskim handlu detalicznym na początku lat 90., branża przechodziła transformację. – To był czas dynamicznych zmian w polskiej gospodarce i czas wejścia na polski rynek międzynarodowych detalistów – mówi. „Jak możesz sobie wyobrazić, to była naprawdę bardzo dynamiczna i magiczna rzecz”.

Prawie 30 lat później dostał wymarzoną pracę w handlu detalicznym jako dyrektor generalny firmy Baltunapolska firma, która prowadzi sklepy wolnocłowe i lokalne restauracje na lotniskach w swoim kraju i innych częściach Europy.

Dla Chernick jest to bardzo ważna firma dla jego pokolenia. „To kultowa marka założona w 1946 roku. To była świetna okazja, aby dołączyć i poprowadzić zespół” — mówi. „Mamy takie powiedzenie, że podróżujemy z Baltoną z przeszłości do przyszłości i tak naprawdę to właśnie robimy”.

W lutym 2021 r., niecały rok po przejęciu Baltony przez polską państwową Korporację Portów Lotniczych, Czernik wystartował i rozpoczął proces modernizacji i restrukturyzacji.

xxxx

Baltona jest gotowa podjąć każde wyzwanie, ponieważ stoi za nią wspaniały zespół profesjonalistów z ogromnym doświadczeniem, którzy są bardzo oddani firmie i marce.

W czasie pandemii COVID-19 Czernik i jego zespół mogli skupić się na procesie restrukturyzacji w Baltonie. Pierwszym i najważniejszym krokiem było ustabilizowanie sytuacji finansowej i przywrócenie stabilności finansowej po bardzo trudnym, pandemicznym środowisku operacyjnym.

Gdy udało się to osiągnąć, następnym krokiem było wykorzystanie wiedzy specjalistycznej ze wszystkich obszarów działalności w celu przeprojektowania całej organizacji w celu skupienia się na doświadczeniach klientów. Dzięki priorytetowemu potraktowaniu modernizacji, Baltona jest już na finiszu procesu restrukturyzacji.

„Wykorzystamy przeprojektowane wyniki firmy do odbudowy i przebudowy naszych sklepów detalicznych i kawiarni na lotniskach” – mówi Chernick. „Ponadto mamy wiele nowych projektów ekspansji, które zostaną wdrożone w ciągu najbliższych 18 do 36 miesięcy”.

xxxx

Wyniki przeprojektowanej firmy wykorzystamy do odbudowy i przebudowy naszych sklepów detalicznych i kawiarni na lotniskach.

Dostosowanie się do nowej rzeczywistości dla podróżujących to dla Baltony ciągły proces, ponieważ firma prowadzi szereg detalicznych sklepów turystycznych i salonów kosmetycznych w takich krajach jak Polska, Francja czy Rumunia. Ekspansja w sektorze żywności i napojów, z restauracjami pod marką Travel Chef i kawiarniami pod marką Cavarious, odgrywa ważną rolę w szerszej organizacji.

READ  Jordańscy politycy wycofują się z porozumienia „energia za wodę” z Izraelem

Łączenie wiedzy z branży spożywczej, handlu detalicznego i partnerstwa między przedsiębiorstwami w celu opracowania nowych koncepcji biznesowych, aby zadowolić podróżnych – tak, aby mogli powiedzieć, że Baltona jest najlepszym towarzyszem ich podróży – to ambitne, ale inspirujące ambicje firmy.

Teraz, gdy najgorsze z pandemii COVID-19 mamy już za sobą, a Baltona przebudowała obszary działalności od logistyki po handel i zasoby ludzkie, jest dobrze przygotowana na przyszłe wyzwania i wstrząsy w branży. Po wojnie i wyzwaniach związanych z pandemią w Europie Czernik uważa, że ​​trudno przewidzieć, co może się wydarzyć dalej.

xxxx

Zmiana relacji partnerskich

Podobnie jak prawie wszystkie inne firmy, wpływ pandemii COVID-19 radykalnie zmienił relacje Baltony z jej partnerami. Podczas gdy obie strony stanęły w obliczu ogromnego kryzysu, Chernick mówi, że pomogło to zresetować relacje w nowy sposób, wsparte zarówno kluczowymi wskaźnikami wydajności, jak i podstawowymi wartościami, które wyznaje Baltuna.

„Istnieją jasne wartości”, mówi, „które zaczynają się od zaufania, a kończą na odpowiedzialności, życzliwości i wartości dodanej”. „Umowa i relacje nie są tylko między mną a tobą; jest coś na górze, jakaś wartość dodana do tej relacji, więc możemy powiedzieć:„ Cóż, to jest wartość dodana naszego partnerstwa ”.

„Staramy się opracować strategię negocjacyjną, w której wszyscy wygrywają”.

„Wolę mówić, że patrzymy na nasze mocne strony, abyśmy mogli stawić czoła wszystkim wyzwaniom, które mogą nadejść” – mówi. „Myślę, że naszą siłą jest nasz zespół i jego kompetencje”.

Ludzie, którzy pracują w Baltonie, postrzegają markę jako znaczącą dla nich i uważają ją za markę kultową. Chernick uważa również, że prowadzenie firmy to ogromna odpowiedzialność, ponieważ wiele osób, które dołączyły do ​​Baltony w 1984 roku, nadal w niej pracuje.

„Baltona jest gotowa podjąć każde wyzwanie, ponieważ stoi za nią świetny zespół profesjonalistów z dużym doświadczeniem, którzy są oddani firmie i marce” – mówi.

READ  Prognoza rynku lakierów premium do 2026 roku

Dumnie wspierani przez:

xxxx

„Od ponad 20 lat wspieramy zespół Baltony w obsłudze systemu ERP zintegrowanego z aplikacjami zewnętrznymi w celu stworzenia kompleksowego i skalowalnego rozwiązania informatycznego. Współpraca stwarza warunki do rozwoju naszej działalności.” – Arkadiusz Miedziński, CEO, Insoft Consulting