Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Wizards of the Coast przeprasza za awarię otwartej licencji Dungeons & Dragons

Wizards of the Coast przeprasza za awarię otwartej licencji Dungeons & Dragons

Wizards of the Coast przeprosiło za zajmowanie się poprawkami do Open Gaming License (OGL) z Dungeons & Dragons, co spowodowało Ogromna reakcja społeczności w ciągu ostatniego tygodnia.

Planowane zmiany zostały wyszczególnione dla OGL 1.1 Wyciekły przez Gizmodoa Wizards of the Coast szybko skoordynowali sprzeciw fanów i wybitnych członków społeczności ze względu na zmiany zasad, które między innymi wymagałyby od każdego, kto zarabia pieniądze za pomocą przedmiotów D&D, zgłaszania firmie zarobków.

Oryginalny OGL, który według raportu Gizmodo miał zostać uznany za „nieautoryzowanego” po wydaniu 1.1, dał wydawcom niezwiązanym z Wizards of the Coast względną swobodę używania i sprzedawania treści, które wykorzystywały istniejące elementy D&D.

3 rzeczy, które musisz wiedzieć o Baldur’s Gate 3.

W odpowiedzi na wynikający z tego upadek Wizards of the Coast opóźniło publikację OGL 1.1, starając się przerobić kluczowe elementy w oparciu o opinie społeczności. Zmiany te usuną ujawnioną strukturę własności i postanowienia dotyczące ponownego licencjonowania, „których niektórzy obawiali się, że były dla nas sposobem na kradzież pracy” i obejmują zapewnienia, że ​​„będziesz właścicielem treści, które tworzysz”. Wyraźnie odnosi się również tylko do TTRPG (i nie ogranicza transmisji na żywo i cosplayu) i nie ma wpływu na zawartość wydaną w ramach oryginalnego OGL.

Po tym wstępnym oświadczeniu Wizards of the Coast jest teraz Opublikuj nowy post Złóż inne obietnice społeczeństwu. „Ostatnie dni i tygodnie były dla wszystkich bardzo trudne” — napisał na blogu D&D producent wykonawczy Kyle Brink. „Jako zawodnicy, kibice i sędziowie nie możemy – i nie pozwolimy – pozwolić, aby sprawy szły dalej w ten sposób”.

Kontynuował: „Najpierw jednak zacznę od przeprosin. Przepraszamy. Pomyliliśmy się. Nasz język i wymagania w wersji roboczej OGL były denerwujące dla twórców treści i nie wspierały naszych podstawowych celów, jakim jest ochrona integracyjnego środowisko rozgrywki i ograniczenie OGL do TTRPG. Potem podwoiliśmy się. ”Takie milczenie przez tak długi czas. Skrzywdziliśmy fanów i twórców, podczas gdy częsta, jasna komunikacja mogła temu zapobiec”.

READ  Pierwsze bezstratne słuchawki Wi-Fi są już dostępne i są dokładnie tym, czego Sonos nie zrobił

Brink powiedział, że Wizards of the Coast będzie teraz nadal rozwijać się w „lepszy sposób”, będąc bardziej „otwartymi i przejrzystymi” w stosunku do społeczności twórców: „Wysłuchamy cię, a następnie podzielimy się z tobą tym, co mamy” słyszałem, podobnie jak w przypadku testów Unearthed Arcana i One D&D. To będzie solidna rozmowa, zanim zostanie wydana jakakolwiek przyszła wersja OGL.

W tym celu czarownice z wybrzeża mają go teraz Wzajemne Zaproponowano nowe dokumenty OGL do przeglądu i opinii. Każdy, kto przegląda dokument, może wypełnić krótką ankietę zawierającą konkretne pytania dotyczące poprawek, a także otworzyć pola formularza, aby uzyskać dodatkowe informacje zwrotne.

Brink zauważył, że ankieta pozostanie otwarta przez „co najmniej dwa tygodnie”, a przed jej zamknięciem zostanie podane powiadomienie z wyprzedzeniem. Następnie firma „skompiluje, przeanalizuje i zareaguje” na wyniki, które następnie zostaną udostępnione społeczności.

Brink napisał, zanim podkreślił „wiele rzeczy”, na które aktualizacje OGL nie będą miały wpływu:

  • Twoje treści wideo. Niezależnie od tego, czy jesteś komentatorem, nadawcą, podcasterem, streamerem czy innym twórcą wideo na platformach takich jak YouTube, Twitch i TikTok, polityka treści dla fanów Wizards zawsze Cię obejmuje. OGL nie dotyka (i nie będzie) niczego z tego.
  • Twoje wtyczki dla twoich treści. Wszelkie zmiany w OGL nie wpłyną na możliwość sprzedawania miniatur, powieści, ubrań, kości i innych przedmiotów związanych z tworzonymi przez Ciebie dziełami, postaciami i światami.
  • Prace niepublikowane, na przykład usługi zakontraktowane. Możesz użyć OGL, jeśli chcesz opublikować swoją pracę odwołującą się do treści 5th Edition poprzez SRD. Oznacza to, że OGL nie ma wpływu na prace zlecone, płatne usługi DM, doradztwo itp.
  • zawartość VTT. Wszelkie aktualizacje OGL nadal pozwolą każdemu Twórcy treści na publikowanie Treści w VTT, a Wydawcom VTT nadal będą umożliwiać korzystanie z Treści OGL na ich platformie.
  • Treści syndykowane przez DM. Treść, którą publikujesz na DMs Guild, jest publikowana na podstawie umowy dotyczącej zawartości społeczności zawartej z Dungeon Masters Guild. To się nie zmienia.
  • Twoja zawartość OGL 1.0a. Nic nie wpłynie na żadne treści opublikowane przez Ciebie w ramach OGL 1.0a. Będzie to zawsze objęte licencją OGL 1.0a.
  • Twoje dochody. Nie będzie żadnych wymagań dotyczących tantiem ani sprawozdawczości finansowej.
  • Jesteś właścicielem swoich treści. Nadal będziesz właścicielem swoich treści bez wymogu przywrócenia licencji”.

„Ponownie skontaktujesz się z nami w piątek lub wcześniej, jak opisano powyżej” – zakończył post Brinka i nie możemy się doczekać rozmowy. ”