Raport personelu i telegramu
COLUMBUS – Zwolennicy nowego planu finansowania szkół Ohio twierdzą, że powinien on w końcu zapewnić poziom równości i wiarygodności, którego brakowało w poprzednich programach wydatkowania.
Program Fair Schools Funding Scheme, zatwierdzony jako część budżetu państwa w zeszłym miesiącu, wydaje około 12,4 miliarda dolarów w tym roku i 12,6 miliarda dolarów w 2023 roku. Zasadniczo plan zmienia sposób obliczania pieniędzy, które stan zapewnia okręgom na każdego ucznia. Nowy system waży wydatki okręgu w celu ustalenia podstawowej kwoty finansowania dla każdego ucznia.
„To o wiele więcej niż „czego potrzebują dzieci, zapłacimy za to”, a nie „tyle jesteśmy w stanie wydać, podzielmy to przez liczbę dzieci i zobaczmy, co wymyślimy”. powiedział Steve Dyer, dyrektor ds. relacji rządowych w Ohio Education Association i członek byłego demokraty w parlamencie z Akron. „To zupełnie inny sposób patrzenia na finansowanie szkół”.
Choć plan przeszedł przez szerokie marginesy w Izbie i Senacie, nie zdobył powszechnego aplauzu. Prezydent Senatu Matt Hoffman, republikanin z Limy, powiedział, że obawia się o koszty planu w miarę upływu czasu. Podczas gdy niektórzy nauczyciele z zadowoleniem przyjęli tę koncepcję, zauważają, że prawodawcy w ostatniej chwili usunęli język, który odnosił się do potrzeby rozłożenia planu na sześć lat.
„To krótkoterminowe podejście nie zapewnia stabilności potrzebnego finansowania po kolejnym dwuletnim cyklu budżetowym”, powiedziała Emily Hatfield, skarbnik w Olentangy Local Schools w Central Ohio, jednym z najszybciej rozwijających się obszarów stanu.
Spojrzenie na elementy uczciwego planu finansowania szkoły:
Koszt podstawowy
W przeszłości ustawodawcy ustalali udział każdego studenta, jaki stan był skłonny zapłacić — 6020 dolarów w obecnym budżecie — na podstawie nienaukowych środków, które nie zawsze były oczywiste, czasami w oparciu o dochody własne stanu, jak to wskazywano jako budżet rezydualny.
W ramach programu Fair Schools Funding Scheme koszt stanowy na ucznia zależy od rzeczywistych wydatków, jakie ponosi dystrykt, takich jak pensje i świadczenia dla nauczycieli, transport, potrzeby technologiczne i liczba administratorów. Większość pieniędzy, około 60 procent, idzie na bezpośrednie nauczanie w klasie. W planie finansowania szkoły zatwierdzonym w zeszłym miesiącu średni koszt podstawowy wynosi 7200 USD na ucznia w większości okręgów.
To kosztuje dzisiaj w życiu studenta i wymaga perspektywy studenta” – powiedział Ryan Pendleton, dyrektor finansowy Akron Public Schools. „Więc od momentu, gdy je odbierzesz do czasu, gdy wymeldujesz się w nocy, i wszystko pomiędzy”.
Według analizy legislacyjnej ponad 80 procent z 600 okręgów Ohio otrzyma od 7000 do 8000 dolarów podstawowego finansowania na jednego studenta.
udział w obszarze
Zmienia się również sposób mierzenia wkładu społeczności. W starym systemie to, co powiat mógł zapłacić, zależało głównie od wartości podatku od nieruchomości. Mogłoby to zaburzyć kwotę, jaką niektóre obszary zapłaciłyby, gdyby miały w okolicy dużą firmę, ale większość ludzi była najniżej zarabiającymi w mieście. Opierał się również na porównaniu ze wsparciem lokalnym w innych regionach. Oznacza to, że zdolność danego regionu do dostarczania lokalnych dolarów jest w dużej mierze uzależniona od wkładu innych regionów. Doprowadziło to do sytuacji, w których regiony były oceniane jako bogatsze lub biedniejsze niż w rzeczywistości.
Ponieważ obecnie obowiązuje system finansowania szkoły, udział obszaru lokalnego zależy zarówno od wartości podatku od nieruchomości, jak i od dochodów mieszkańców obszaru, co daje dokładniejszy obraz tego, jaki obszar lokalny może faktycznie przyczynić się do kosztów bazowych. Plan zwiększa również dokładność, ponieważ udział regionu zależy od tego, ile faktycznie może zapłacić, niezależnie od wkładu innych regionów.
efekt lokalny
Według statystyk dostarczonych przez ODE, Boardman Local School District nie otrzyma takiej samej kwoty w roku szkolnym 2021-22 w nowej formule, jak w roku szkolnym 2022-23.
Skarbnik Boardmana, Terry Armstrong, były nadzorca Lordstown, niechętnie opiera budżet okręgu na szacunkach i symulacjach.
„Zapisuję się do szkoły »nie cenisz tego, co możesz liczyć«” – powiedział Armstrong. „Aby wywrzeć rzeczywisty wpływ w tym roku podatkowym, czekamy na włączenie nowego planu do formuły założycielskiej która odbędzie się w październiku”.
Armstrong zauważył, że termin podpisania przez gubernatora dwuletniego budżetu pod koniec czerwca będzie miał wpływ na to, kiedy dotyczy to hrabstw.
„Departament Edukacji Ohio powiedział nam, że zmiany w finansowaniu zostaną wprowadzone do października” – powiedział Armstrong. „Budżet nie obejmował utworzenia komisji nadzorczej, co jest rozczarowujące, ponieważ ta komisja może monitorować postępy i wydawać zalecenia, aby zapewnić, że nowa formuła sprawiedliwego finansowania wytrzyma wszelkie nieprzewidziane wyniki”.
Dyrektor LaBrae, Anthony Calderon, powiedział, że nowa formuła finansowania ma w różny sposób wpłynąć na okręgi szkolne w oparciu o alokację z tytułu pierwszego, względne bogactwo mierzone medianą dochodów społeczności, wycenę nieruchomości i inne czynniki.
Tytuł 1 to największy program edukacyjny finansowany przez władze federalne, który zapewnia dodatkowe fundusze pomocowe dużym skupiskom uczniów o niskich dochodach, aby pomóc w osiągnięciu ich celów edukacyjnych.
„Była to próba rozwiązania problemu dystryktów w stanie, które są nadmiernie uzależnione od podatków od nieruchomości w celu finansowania ich dystryktów szkolnych” – powiedział Calderon. „Istniała dysproporcja w niektórych obszarach, które miały wyższe wartości podatku od nieruchomości w porównaniu do innych, takich jak Labray, które miały niższe oceny nieruchomości. Nasze średnie dochody są również niższe w porównaniu z innymi hrabstwami.”
Hrabstwa o niższych średnich dochodach i niższych wycenach nieruchomości skorzystałyby z programu Equitable Funding bardziej niż regiony bogatsze, z wyjątkiem pierwszego roku nowego dwuletniego okresu, kiedy Zgromadzenie Ogólne dokonało specjalnych korekt przydziałów w pierwszym roku w związku z podstawowymi i drugorzędnymi sytuacjami nadzwyczajnymi szkołę z funduszami pomocy humanitarnej.
Nowa formuła będzie działać zgodnie z założeniami w drugim roku, bez żadnych modyfikacji.
„Otrzymaliśmy dużo pieniędzy ESSER, więc w tym roku nie otrzymamy znaczącego wzrostu w ramach nowej formuły finansowania” – powiedział Calderon.
Z powodu korekt oczekuje się, że LaBrae otrzyma wzrost o 33.979 USD w formule finansowania szkoły w roku podatkowym 2021-2022, zgodnie ze statystykami Departamentu Edukacji Ohio. Szacuje się jednak, że region otrzyma 337 867 USD w roku podatkowym 2022-2023. Nowa formuła finansowania sprawi, że region będzie w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań finansowych.
Czapki
Poprzedni system finansowania szkół również określał limity, znane jako „limity”, dotyczące kwoty pieniędzy, które niektóre dystrykty mogły otrzymać tylko na podstawie tego, ile pieniędzy było dostępnych od państwa.
„Stan nie miał funduszy na finansowanie wszystkich tych hrabstw na poziomie, który według formuły powinien” – powiedział Tom Husler, kurator lokalnych szkół w Perrysburgu na przedmieściach Toledo. Ograniczenie to często dotykało szybko rozwijające się okręgi, których koszty rosną, ponieważ coraz więcej studentów zapisuje się na studia, zmuszając okręgi do częstszego zwracania się do wyborców, aby wyrównać różnicę. Plan finansowania Fair School ma na celu usunięcie ograniczeń po pełnym sfinansowaniu planu.
Armstrong powiedział, że obszar Boardman był ograniczony przez starą formułę.
„Bez limitu”, zauważył, „region otrzymywałby dodatkowe 3 miliony dolarów rocznie”. „Ta zmiana z pewnością prowadzi nas we właściwym kierunku, jeśli będzie w pełni finansowana przez całe sześć lat. Podatnicy w Boardman i regionach w całym stanie byliby mile widziani.”
Autor Raymond L. przyczynił się do powstania tego raportu. Kowal.
Zmiany w dzielnicach Mahoning
Nowy stanowy plan finansowania szkół zmieni ilość pieniędzy, jakie otrzymają dystrykty. Departament Edukacji stanu Ohio przedstawił szacunki dotyczące dodatkowych kwot, jakie okręgi szkolne mogą otrzymać w ramach tego wzoru. Pierwotnie celem było „wprowadzanie” nowej formuły etapami w ciągu sześciu lat, ale ostatecznie zrezygnowano z tego. Kolumna „Przyrostowa” to pieniądze, które każdy region otrzymałby, gdyby plan Equitable Funding był w pełni finansowany. Ustawodawca nie miał zamiaru sfinansować go w całości, ale wykorzystał te liczby do planowania, ponieważ musiał przewidzieć całkowite koszty. Ostateczne liczby spodziewane są w październiku. Poniżej przedstawiono wstępnie oszacowaną kwotę dodatkowego finansowania dla obszarów hrabstwa Mahoning.
Dzielnica edukacyjna 2021-2022 2022 – 2023
w etapach
Miasto Austin 156 045 $ 537 140
Boardman 787 999 $ 835 920 $
Campbell 854 380 $ 40 549
Canfield $187,296122,264 $1
Jackson Melton 48 477 12 135
Lowellville 79 652 $ 212 351 $
Polska 82 528 65 326 $
Sebring – 1523 $
Zespół południowy 17,081
Springfield $ 14856 $ 5 425
Struthers 88 647 $ 31 797 $
Oddział Zachodni 92 644 $ 11 831 $
Rezerwa Zachodnia 228 455 USD i 540
Youngstown 2 878 106 211 000 USD
Źródło: Departament Edukacji Ohio Ohio
„Dumny miłośnik mediów społecznościowych. Nieprzejednany badacz sieci. Internetowy guru. Przez całe życie uzależniony od muzyki.”
More Stories
Losowanie gry pojedynczej kobiet 2023 French Open, wyniki
Polska otrzymuje projekt rozporządzenia UE przedłużający zakaz importu ukraińskiej żywności
Dzień Flagi rozpoczyna się w czwartek | Wiadomości, sport, praca