Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Więcej obchodów Wielkanocy dla Historycznego Marquette | Wiadomości, sport, praca

Widoczna jest pocztówka wielkanocna z kolekcji Centrum Historii Regionalnej Marquette. (Zdjęcie dzięki uprzejmości MRHC)

Marquette – Jak zauważono w artykule z zeszłego tygodnia, obchody Wielkanocy w Marquette w 1892 roku wyglądały równie świeckie, co religijne, z orkiestrami dętymi krążącymi po mieście i meczem krykieta pomiędzy Ishbemingiem i Nygaoni. Jednak w 1922 r. znaczenie religijne tego święta miało wyraźnie pierwszeństwo, choć towarzyszyło mu wiele proklamacji.

Tendencja do odchodzenia od świeckich obchodów utrzymała się w 1960 roku. Magazyn „Górnictwo” pokazuje, że wciąż było ich bardzo mało. Łosie Negaunee gościły w sobotę taniec wielkanocny, Teatr Północny „Wielkanocny pokaz” Z udziałem Tony’ego Curtisa / Deana Martina „Kim jest ta pani?” Delft miał plik „Trzy ekspozytory wielkanocne dla całej rodziny” Zawiera kreskówkę Królika Bugsa, krótki film Paula Bunyana oraz film fabularny „Mój przyjaciel Wilk.” Ale większość relacji dotyczyła wydarzeń religijnych, w tym produkowanego lokalnie Passion Play z Marquette Mayor Fred Rydholm w roli Chrystusa.

Ale najpierw reklama. Podobnie jak w 1922 r., pojawiły się supermarkety z mnóstwem specjałów wielkanocnych. Red Owl zaoferował 25 dodatkowych znaczków S&H Green Stamp przy zakupie wielkanocnej polskiej kiełbasy Vollwerth’s. Zarówno reklamy A&P, jak i Piggly Wiggly dotyczyły wieprzowiny, a A&P przypominało kupującym, aby wybierali również całe goździki do marynowania wieprzowiny.

Ale w przeciwieństwie do 1922, było też wiele okazji do zjedzenia wielkanocnego obiadu na świeżym powietrzu. Midway BBQ ogłosiło, że służy Twoje ulubione potrawy wielkanocne Harvey Inn oferował wieprzowinę z sosem rodzynkowym za 2,25 USD lub udziec jagnięcy z galaretką miętową za 2,75 USD. Być może najbardziej kusząca była zapowiedź wielkanocnego bufetu szwedzkiego w Mather Inn, który obejmuje wizytę samego zajączka wielkanocnego. Za 2,75 dolara (1,75 dolara dla dzieci) bufet zawierał ponad 100 pozycji, w tym antrykot, homar Newburgh, smażony kurczak, wieprzowinę i indyka.

READ  Aktualizacja biblioteki Netflix piątek. Ponad 10 wspaniałych wiadomości dodanych w sam raz na weekend!

Zajączek również zatrzymał się w pobliżu okolicznych domów. Zawinięte w celofan koszyki wielkanocne reklamowane przez Penny za 99 centów. Kresge miał całą linię zabawek zapakowanych w cukierki, m.in Gigantyczne wiadro z piaskiem Za 99 centów.

Ale tak jak w 1922 r. większość powierzchni reklamowej zajmowała odzież, głównie dla dzieci. Pojawił się na skrzydłach dziewczyn „Miękkie, zmywalne osłony chmur” Z akrylowego akrylu za 7,99 USD i pasujące nylonowe sukienki wielkanocne dla małych i dużych dziewczynek (5,98 USD za rozmiary od 7 do 14, 3,98 USD za rozmiary od 3 do 6X). Newberry w Ishpeming miał małe dziewczynki Zmywalny kaptur i komplety płaszczy za 5,99 USD. Dla małych dziewczynek Penney miała potargane sukienki z poliestrowego dakronu za 2 dolary i dresy juniorskie dla ich rodzeństwa za 6 dol.

Pokolenie wyżu demograficznego ubrane w nowe stroje wielkanocne pojawiło się na wielu ceremoniach religijnych wymienionych w Mining Journal. Chrystus luteranin świętował ostatnią Wielkanoc na Ridge Street, zanim przeniósł się do nowego budynku kościoła na Magnetic Street. W kościele odbyły się trzy nabożeństwa wielkanocne z trzema chórami, w tym młodszym i starszym oraz 33 chórami Chór Aniołów. Luterański Sion miał również chór cherubinów.

W Pierwszym Kościele Prezbiteriańskim odbyła się prowadzona przez młodzież wielowyznaniowa msza św. Kazanie, składające się z trzech części, wygłosili Dorothy Carlson z Betel Baptist, Richard Hekela z First Presbyterian Church i Bruce Johnson z Christ Lutheran. W kościele episkopalnym św. Pawła chór młodzieżowy wykonał całą muzykę na nabożeństwo eucharystyczne o godz. 9:00 oraz odbyło się specjalne przyjęcie dla dzieci Obsługa festiwalowa Wielkanocne popołudnie.

Wielkoczwartkowa Msza św. Jana obejmowała szkolny chór żeński pod dyrekcją pani Edward Stratton. Eden Lutheran w Munising odbył tego wieczoru specjalne nabożeństwo w Szkole Niedzielnej Wielkanocy, podczas którego pokazano nie tylko chóry młodzieżowe, ale także film religijny.

READ  Netflix otwiera centrum Europy Wschodniej w Polsce - The Hollywood Reporter

Do obchodów Wielkanocy włączyły się szkoły publiczne. Chór mieszany z Ishpeming High School pod dyrekcją Gladys Freethy wykonał w auli szkoły średniej trzydziestą doroczną kantatę wielkanocną. Wszystkie 168 członków chóru jest wymienionych w The Mining Journal.

Ale z pewnością punktem kulminacyjnym sezonu wielkanocnego 1960 w Marquette było: „Dramat namiętności” Opracowany przez graczy St. Michael. Relacja z Passion Play w Mining Journal rozpoczęła się na kilka tygodni przed ogłoszeniem obsady, kierowanej przez burmistrza Marquette Freda Redholma jako Chrystusa. Inne ważne role grali Henry Mayhew, Walter McCrea, Charles Dora, Jerry Lewis, Basil Bochko, Bill Steer, Fred Donkers, Charles Gable, Paul Beauchamp, Leroy Lhuillier, Randy Ryoti i Arthur Byers. Maria Magdalena zagrała Margaret Mawald. Patricia Glantz i Kay O’Neill były pokojówkami. W obsadzie, wyreżyserowanej przez wielebnego Charlesa Carmody’ego, znalazło się również 38 dodatkowych filmów.

Spektakl był pokazywany czterokrotnie w Kaufman Hall. Odbyła się też próba, na którą zaproszono wszystkich miejscowych duchownych. Ponad 4000 biletów zostało wyprzedanych z wyprzedzeniem, ale dodatkowe bilety zostały wyprzedane przy drzwiach. Relacja z Mining Journal była kontynuowana po rozpoczęciu sztuki entuzjastycznymi recenzjami z gazety „redaktor” Katarzyna McLaughlin.

przywołanie wydajności „Ukryty dramat, który zatrzymuje serce” nieprzerwany „To najlepsza rzecz, jaką kiedykolwiek zrobili muzycy St Michael’s i prawdopodobnie najlepszy teatr tego rodzaju, jaki kiedykolwiek wyprodukowano tutaj”.

McLaughlin była nie mniej konserwatywna w chwaleniu Redholma. „Rydholm, burmistrz Marquette i nauczyciel w gimnazjum Howarda, jest tak wybitny jak Chrystus, że trudno uwierzyć, że nie ma żadnego doświadczenia aktorskiego. Podobnie jak w słynnej na całym świecie sztuce pasyjnej Langsa z Oberammergau, ubiera się tak łatwo, jak zwykła szata za swój mundur… On jest czułym Chrystusem i całkowicie wiarygodnie kochającym.”

Czasy się zmieniły. Ale to wciąż sezon odnowy, odrodzenia i może nowy strój lub dwa. Wesołych Świąt Wielkanocnych od przyjaciół w Marquette Regional History Center.

READ  Nie ma czasu na śmierć - gdzie jest dostępny?

Dzisiejsze najświeższe wiadomości i nie tylko w Twojej skrzynce odbiorczej