Wielka Brytania cierpi obecnie na szacowany niedobór 100 000 przewoźników, grożąc, że półki sklepowe i stacje benzynowe pozostaną puste. W ramach pakietu planów, które rząd wprowadził, aby poradzić sobie z niedoborem, oferuje 5000 tymczasowych wiz kierowcom ciężarówek z innych krajów, aby wypełnić luki w łańcuchu dostaw.
Wizy są na trzy miesiące i wygasną w Wigilię.
Sekretarz ds. transportu Grant Shapps ogłosił środki w weekend, mówiąc: „Po 18 bardzo trudnych miesiącach wiem, jak ważne są dla nas wszystkie święta Bożego Narodzenia i dlatego podejmujemy te kroki przy najbliższej okazji, aby zapewnić kontynuację przygotowań do ścieżka.”
W klipie pierwotnie wyemitowanym w Good Morning Britain, a później szeroko rozpowszechnionym na Twitterze, polski kierowca ciężarówki przedstawił swoje przemyślenia na temat wizy tymczasowej.
Powiedział: „Nie sądzę, żeby ktokolwiek chciał się ruszyć [for] Tylko 3 miesiące, aby pomóc Brytyjczykom zorganizować Boże Narodzenie.”
Czytaj więcej: „Zapomniany czynnik powodujący niedobór kierowców ciężarówek!” Zmiany ostrzeżeń IR35
podczas, @razor5edge Odpowiedział: „Jak niewdzięczni”.
I Umieść tweeta Powiedział: „Wydają się o wiele bardziej przyjaźni, gdy potrzebują RAF do wystrzelenia rosyjskich samolotów, które odważyły się wejść w ich przestrzeń powietrzną, prawda?”
W odpowiedzi na krytykę Grant Shapps powiedział w programie The Andrew Marr Show, że rząd nie chce „podkopywać” brytyjskich robotników, ale też nie „staje bezczynnie i nie patrzy, jak tworzą się kolejki”.
W sobotę rząd ogłosił, że nawet 3000 osób będzie mogło przejść „intensywne” szkolenie na wykwalifikowanych kierowców ciężarówek przed świętami Bożego Narodzenia.
Oczekuje się, że dodatkowe 1000 osób zostanie przeszkolonych w ramach kursów dostępnych lokalnie i finansowanych z rządowego budżetu na edukację dorosłych.
Powiedziała jednak: „Chcemy, aby pracodawcy dokonywali długoterminowych inwestycji w lokalną siłę roboczą w Wielkiej Brytanii, zamiast polegać na zagranicznej sile roboczej w celu zbudowania gospodarki o wysokich płacach i wysokich kwalifikacjach.
Wizy nie będą rozwiązaniem długoterminowym, a reforma w branży ma kluczowe znaczenie.
„Dlatego rząd nadal wspiera branżę w rozwiązywaniu tego problemu w perspektywie długoterminowej, poprawiając testy i zatrudnianie, jednocześnie poprawiając płace, warunki pracy i różnorodność”.
Podczas gdy dyrektor naczelny Road Haulage Association, Richard Burnett, obwinia za niedobory szereg czynników – w tym skutki uboczne pandemii, emerytowanych kierowców i Brexit – rząd wielokrotnie powtarzał, że to ożywienie po pandemii koronawirusa podsycało niedobory.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex
Rozszerzanie współpracy poza obronność o gospodarkę i energetykę
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex