Najnowsza technologia zestawu słuchawkowego VR firmy Meta ma trafić na półki jeszcze w tym roku, wraz z kilkoma znaczącymi ulepszeniami – i jeszcze bardziej stromą ceną.
Nowy raport z krawędź Okazało się, że zestaw słuchawkowy Meta Quest 3 będzie co najmniej dwa razy mocniejszy niż poprzednia iteracja. Technologia noszenia będzie również dwa razy cieńsza i będzie kosztować „nieco więcej” niż Quest 2, który obecnie kosztuje 400 USD.
Jedną z głównych atrakcji tej nowej technologii jest jej zdolność do symulowania „rzeczywistości mieszanej”. Podobnie jak niedawno ogłoszony Quest Pro, Quest 3 będzie wyposażony w przednie kamery, które pozwolą urządzeniu przejść przez wideo w świecie rzeczywistym. Zestaw słuchawkowy może następnie użyć tego wejścia wideo do stworzenia rzeczywistości mieszanej, co skutkuje doświadczeniem, które nie jest tak wciągające, jak pełna rzeczywistość wirtualna.
Mark Rapkin, wiceprezes Meta ds. rzeczywistości wirtualnej, powiedział pracownikom podczas wtorkowej prezentacji planu działania. „Możesz bez wysiłku chodzić po domu, wiedząc, że dobrze widzisz. Możesz położyć swoje zapięcia i inne rzeczy na biurku. Możesz napić się kawy. Możesz zostać tam dłużej.”
Rabkin powiedział również, że w urządzeniu zostanie zaimplementowany nowy „inteligentny opiekun”, który pomoże użytkownikom poruszać się po prawdziwym świecie podczas noszenia zestawu słuchawkowego. Funkcjonalność mieszanej rzeczywistości Quest 3 będzie dużym atutem sprzedaży, a Meta ma nadzieję, że pomoże to uzasadnić wysoką cenę.
„Musimy ekscytować entuzjastów [Quest 3]— powiedział Rabkin. „Musimy udowodnić ludziom, że cała ta moc, wszystkie te nowe funkcje są tego warte”.
Wraz z nowym, zaktualizowanym sprzętem z Quest 3, nowy zestaw słuchawkowy będzie zawierał także 41 nowych aplikacji i gier. Niektóre z tych aplikacji i gier skupią się na wykorzystaniu pełnego potencjału rzeczywistości mieszanej, aby naprawdę pokazać, co potrafi Quest 3.
Quest 2, wydany w 2021 roku, otrzymuje ocenę 9/10 od Whitsona Gordona z IGN za bezprzewodowy charakter, łatwość obsługi i przystępną cenę. Wydaje się, że od czasu wydania Meta miała problemy z utrzymaniem zaangażowania użytkowników.
„W tej chwili jesteśmy na trzecim roku Quest 2” – powiedział personelowi Rabkin. „Niestety, nowe kolekcje napływały, ludzie, którzy je kupili w zeszłe święta, nie byli nimi zainteresowani” lub dzielili się jak „ci, którzy kupili je wcześniej”.
Carson Burton jest niezależnym autorem wiadomości dla IGN. Możesz śledzić go na Twitterze pod adresem @carsonsburton.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro