Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

W2RC – Loeb i Attia prowadzą 83 pojazdy w Rajdzie Maroka

W2RC – Loeb i Attia prowadzą 83 pojazdy w Rajdzie Maroka

Sześciodniowe wydarzenie rozpoczyna się i kończy w nadmorskim mieście Agadir i po raz pierwszy od wielu lat kieruje się na południowe pustynie, spędzając dwie noce w Tan-Tan i Laayoune.

Prowadzony przez Belga Fabiena Lorquina w Hunter BRX zbudowanym przez Prodrive, Loeb jest obecnie o jeden punkt przed Al Attiyah w Mistrzostwach Kierowców, dzięki swojemu drugiemu miejscu po rywalu z Kataru w Rajdzie Dakar. Szósty w drugiej rundzie w Abu Dhabi.

Al-Attiyah jest sześciokrotnym zwycięzcą marokańskiej imprezy (2014-2018 i 2021) i zdobył w tym roku swój czwarty tytuł Dakaru ze swoim kierowcą Mathieu Baumelem – siedmiokrotnym zwycięzcą w Maroku. Al-Attiyah zdobył 11 punktówDziesiąty W Abu Dhabi Desert Challenge w zaprojektowanej w RPA Toyota Gazoo Racing GR DKR Hilux, wyposażonej w najnowsze ulepszenia technologii T1+ w Maroku.

Yazid Al Rajhi udaje się do Maroka po wygraniu rundy otwierającej Toyota Saudi Rally Championship w Abha, a kierowca Toyota Overdrive Racing ma nadzieję wypełnić lukę między czołowymi pretendentami do tytułu. Pilot Michael Orr złamał kość strzałkową podczas wypadku na scenie w Baga Poland na początku tego miesiąca. Zasiądzie obok Al Rajhi Dirka von Zitzwitza, Niemca, który zwyciężył w Maroku w 2006 i 2007 roku, kiedy był częścią zespołu Volkswagen Motorsport.

Zespół X-raid Mini JCW wjechał na parę buggy dla Polaka Jakoba Przygońskiego i Argentyńczyka Sebastiana Halperna. Pierwszy z nich zajmuje czwarte miejsce w wyścigu o tytuł i łączy siły z nowym hiszpańskim kierowcą Armandem Monleonem. X-raid wygrał tę imprezę już pięć razy.

Overdrive Racing poprowadzi dodatkowe Hiluxy dla Holendra Erica van Loona, Argentyńczyka Juana Cruz Yacobini i Francuza Lionela Bauda.

Ex-Argentyna prowadzi Puchar Świata FIA do mistrza Cross Country Bajas i zwycięzcy Rajdu Maroka 2013 Orlando Terranova Thani Prodrive Hunter BRX. Jego pilot Alex Haro wygrał zawody u boku Giniela de Villiersa w 2019 roku. Zespół zbudował także trzeciego łapacza dla byłego fabrycznego kierowcy X-raid, Guerlaina Chicherita, Francuza, który powrócił do dyscypliny przełajowej w maszynie prowadzonej przez GCK Motorsport .

Innym potencjalnym zawodnikiem T1 jest Evgeny Kireev na czele SRT Racing Century CR6 Buggy.

READ  Rzadki włoski samochód sportowy wystawiony online po okazyjnej cenie - z ogromną przewagą

Toyota Gazoo Racing ma 33 punkty przewagi nad Team X-raid Mini JCW w W2RC Manufacturers Series i pięć punktów więcej nad Bahrain Raid Xtreme. Toyota ma dobry rekord w afrykańskich klasykach i wygrała pięć ostatnich rajdów marokańskich.

Dwadzieścia siedem pojazdów uświetnia wysoce konkurencyjną klasę FIA T3, a kierowca South Racing Can-Am Team Francisco Lopez obecnie cieszy się 25-punktową poduszką nad Christiną Gutierrez z Red Bull Junior Off-Road Team (OT3). Jego kolega Hiszpan Seth Quintero zajął trzecie miejsce w klasyfikacji punktowej. Wszyscy trzej będą chcieli podnieść swoje stawki.

Red Bull Off-Road Junior’s Grallyteam OT3s są prowadzone przez Guillaume de Mevius i dodatkowe Grallyteam OT3s Mitcha Guthrie, natomiast FN Speed ​​Team są reprezentowane przez Sebastiana Guayasamina, Jordi Segurę i Mercy Marti.

Lopez dołącza do Annette Fischer z South Racing Can-Am Team T3, a Francuz Jean-Luc Besson i Ossie Glenn Brinkman ściągają parę PH Sport Zephyr. Drużyna bierze również udział w Mistrzostwach Producentów.

Asystent Gutierreza, Francois Cazalet, prowadzi Niemca Denisa Zenza z 19-punktową przewagą w walce, aby zostać najlepszym pilotem w T3.

Dwudziestu jeden zawodników ma nadzieję na pokonanie lidera klasy T4 FIA Austina Jonesa i najbliższego rywala Marka Gokzala. Duet dzielą zaledwie cztery punkty w Can-Ams zbudowanym w South Racing, do którego Jones z Arizony wjechał pod szyldem Can-Am Factory South Racing i jego polskiego rywala reprezentującego Cobant-Energylandia Rally Team.

Litwin Rokas Pachuska traci 15 punktów do Jonesa po dwóch rundach serii i reprezentuje South Racing Can Am obok Rodrigo Lopi i Lucas del Rio. Brazylijczyk i Chilijczyk zajmują piąte i szóste miejsce w klasyfikacji Mistrzostw Kierowców FIA T4. Tymczasem Hiszpan Pau Navarro prowadzi w FN Speed ​​Can-Am i jest również rekordzistą pod względem punktów T4 w serii W2RC.

Pilot Jones Gustavo Guglimaina pokonuje Lucasa Laskwicke o cztery punkty w serii pilotów T4.

Kees Koolen mierzy się z W2RC w ciężarówce Iveco Powerstar wpisanej do dywizji FIA T5 i po dwóch rundach trzyma 32-punktową poduszkę nad czeskim rywalem Martinem Macikiem. Holender łączy siły z Wouterem de Graafem i Paulo Cisse na czele 8-cio ciężarowego boiska, na którym znajdują się także jego najbliżsi rywale Masek oraz rodacy Frantisek Tomasek i David Svanda.

READ  Harmonogram Lionela Messi 2022: Kiedy i jak oglądać mecze PSG i Argentyny

Trzecie ciężarówki zarejestrowane na punkty W2RC T5 to Ford Cargo w rękach Tomasa Vratnego, Bartolomieja Boby i Jaromira Martineca. Seria T5 dobiega końca w Afryce Północnej, gdzie ciężarówki nie wezmą udziału w Rajdzie Andaluzji pod koniec października.

Rajd Maroka rozpocznie się krótkim etapem kwalifikacyjnym w sobotę 1 październikaUlica Kieruje się w głąb południowego Maroka z tymczasową rezydencją w Tan-Tan, w sąsiedztwie wybrzeża Atlantyku w mieście El-Ayoun. Obszar ten był regularnie używany w poprzednich Rajdach Dakar i Maroko Classic Rally. Zawodnicy mogą spodziewać się silnych wiatrów i ekstremalnych temperatur, a także wymagającego i wymagającego pustynnego terenu.

„Chcieliśmy przenieść konkurentów gdzie indziej na nowe tory” – powiedział dyrektor imprezy David Castera. „Z punktu widzenia sportowego będzie ciekawiej, ponieważ zwykli gracze nie będą mieli więcej punktów odniesienia niż zawodnicy, którym gorzej radzi sobie z Marokiem. Mobilność i piasek będą dużą częścią tej edycji, która odbędzie się w dzikie tereny”.

Wydarzenie kończy się w Agadirze w czwartek 6 październikaDziesiąty.

Uczestnicy pokonają sześć wybranych odcinków i pokonają 1583 kilometry na godzinę na łącznej trasie 2319 kilometrów.

Rajd Maroka 2022 – czołowe pozycje:

200- Sebastien Loeb (Francja) / Fabien Lorquin (Belgia). Prodrive Hunter BRX
201- Nasser Saleh Al-Attiyah (Katar) / Mathieu Baumel (Francja) Toyota GR DKR Hilux
202 – Yazid Al-Rajhi (SAU) / Dirk von Zitzewitz (DEU). Nadbieg Toyota Hilux
203- Orlando Terranova (Argentyna) / Alex Haro (Hiszpania). Prodrive Hunter BRX
204- Martin Prokop (CZE) / Wiktor Czitka (CZE) Ford Raptor RS Cross Country
205- Eric van Loon (Narodowa Liga na rzecz Demokracji) / Sebastien Delaunay (Francja) Nadbieg Toyota Hilux
206- Jakob Przygoński (Polska) / Armand Monleon (Hiszpania). X-Raid Mini John Cooper Works Buggy
207- Sebastian Halpern (Argentyna) / Bernardo Ghraoui (Argentyna) X-Raid Mini John Cooper Works Buggy
208- Guerlain Checheret (Francja) / Alex Winnock (Francja). Łowca Prodrive
209- Lionel Baud (Francja) / Gabriel Piment (Francja) Toyota Hilux
READ  Alcaraz vs Djokovic wreszcie tu jest; Ruud gra ze Zverevem w półfinale innych mężczyzn Wiadomości, sport, praca

Harmonogram wydarzeń:

piątek 30 września
Inspekcja Administracyjna Stadionu Agadir 08.00 – 18.30
Audyt audytu stadionu Agadir 09.30 godz. – 20.00 godz.
Konferencja prasowa przed wydarzeniem, Pałac Konferencyjny, Agadir 18.00 godzin
Sobota 1 października
Etap kwalifikacyjny (etap 1a – 9 km), Agadir 16.54 godziny
Niedziela 2 października
Etap 1B (Agadir-Tan-Tan – 316 km) Pierwszy samochód – kurwa
poniedziałek 3 października
Stacja 2 (Tantan – Laayoune – 315 km) Pierwszy samochód – kurwa
Wtorek 4 października
Stacja 3 (Laayoune – Laayoune – 299 km) Pierwszy samochód – kurwa
Środa 5 października
Stacja 4 (Laayoune – Tan-Tan – 346 km) Pierwszy samochód – kurwa
czwartek 6 października
Stacja 5 (Tantan – Agadir – 290 km) Pierwszy samochód – kurwa
Ceremonia podium, Palais des Congrès, Agadir 21.00 godz.

Uwagi dla redaktorów:

W 2022 roku rozpoczął się ekscytujący nowy rozdział w karierze rajdów przełajowych, ponieważ dyscyplina ta stała się siódmymi mistrzostwami świata w ramach FIA.

Inauguracyjna runda światowej serii czterech rund rozpoczęła się słynnym Rajdem Dakar w Arabii Saudyjskiej. Zatrzymała się na Bliskim Wschodzie na Abu Dhabi Desert Challenge w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a następnie udała się do Afryki Północnej na Rajd Maroka i Rajd Andalus w Europie.

Wdrożono rewolucyjne nowe przepisy techniczne, wspierające długoterminową strategię środowiskową FIA, wyznaczając pierwsze pojawienie się alternatywnych i eksperymentalnych technologii w tej dyscyplinie. Wprowadzono również przepisy dotyczące modeli ciężarówek T5 i ogólnie wszystkie przepisy dotyczące pojazdów terenowych zostały zharmonizowane, aby zapewnić otwartość i spójność dla zawodników na wszystkich imprezach na całym świecie.

Nowe Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA dołączają do Rajdowych Mistrzostw Świata FIA, Rajdowych Mistrzostw Świata FIA, Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA, Mistrzostw Świata FIA Rallycross, Mistrzostw Świata Formuły E FIA oraz Mistrzostwa Świata FIA w Kartingu na najwyższym poziomie. dla sportu.