Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

W Polsce spada wykorzystanie telewizji nadawczej

W Polsce spada wykorzystanie telewizji nadawczej

Udział transmisji strumieniowej wideo w całkowitym korzystaniu z telewizji w Polsce w zeszłym miesiącu spadł.

Według The Gauge firmy Nielsen, wśród graczy strumieniowych we wrześniu nieznacznie straciły udziały Netflix i YouTube, natomiast wzrosły udziały Disney+, HBO MAX i Player.

YouTube odpowiadał za 1,7% oglądalności telewizji w grupie wiekowej 4+, następnie Netflix – 1,5%, a inne kanały transmisji strumieniowej – 5,5%.

The Gauge zwraca uwagę, że wrzesień przynosi zmiany w krajobrazie telewizji – w tym miesiącu nowy rok szkolny w Polsce rozpoczyna około 6,4 miliona widzów. To bezpośrednio skraca czas, jaki uczniowie spędzają w domu i zmienia krajobraz konsumpcji wideo w telewizji.

Młodsi widzowie, w wieku od 4 do 15 lat, we wrześniu spędzili przed ekranem telewizora średnio o 7 minut mniej niż w sierpniu. Natomiast widzowie w wieku 35–44 lata spędzili przed telewizorem o 6 minut więcej niż w sierpniu. Wzrost ten odzwierciedla głównie nowe harmonogramy na podstawowych tradycyjnych kanałach: kontynuację popularnych tytułów i nowe programy.

Ponadto przed wyborami parlamentarnymi, które odbyły się w ubiegłą niedzielę (15 października), wzrosło zainteresowanie treściami informacyjnymi: kanały informacyjne i programy informacyjne zyskały większą oglądalność.

Czynniki te przyczyniły się do wzrostu oglądalności tradycyjnych kanałów telewizyjnych i spadku udziału transmisji strumieniowej wideo w całkowitym korzystaniu z telewizji.

READ  Muzyka dla Chrystiana IV z Danii | Magazyn muzyczny