Udział transmisji strumieniowej wideo w całkowitym korzystaniu z telewizji w Polsce w zeszłym miesiącu spadł.
Według The Gauge firmy Nielsen, wśród graczy strumieniowych we wrześniu nieznacznie straciły udziały Netflix i YouTube, natomiast wzrosły udziały Disney+, HBO MAX i Player.
YouTube odpowiadał za 1,7% oglądalności telewizji w grupie wiekowej 4+, następnie Netflix – 1,5%, a inne kanały transmisji strumieniowej – 5,5%.
The Gauge zwraca uwagę, że wrzesień przynosi zmiany w krajobrazie telewizji – w tym miesiącu nowy rok szkolny w Polsce rozpoczyna około 6,4 miliona widzów. To bezpośrednio skraca czas, jaki uczniowie spędzają w domu i zmienia krajobraz konsumpcji wideo w telewizji.
Młodsi widzowie, w wieku od 4 do 15 lat, we wrześniu spędzili przed ekranem telewizora średnio o 7 minut mniej niż w sierpniu. Natomiast widzowie w wieku 35–44 lata spędzili przed telewizorem o 6 minut więcej niż w sierpniu. Wzrost ten odzwierciedla głównie nowe harmonogramy na podstawowych tradycyjnych kanałach: kontynuację popularnych tytułów i nowe programy.
Ponadto przed wyborami parlamentarnymi, które odbyły się w ubiegłą niedzielę (15 października), wzrosło zainteresowanie treściami informacyjnymi: kanały informacyjne i programy informacyjne zyskały większą oglądalność.
Czynniki te przyczyniły się do wzrostu oglądalności tradycyjnych kanałów telewizyjnych i spadku udziału transmisji strumieniowej wideo w całkowitym korzystaniu z telewizji.
Powiązany
„Miłośnik podróży. Miłośnik alkoholu. Przyjazny przedsiębiorca. Coffeeaholic. Wielokrotnie nagradzany pisarz.”
More Stories
Kto gra Sookie w serialu aktorskim „Avatar: Ostatni władca wiatru”?
Kinopolis – Festiwal Filmów Polskich w Dublinie (7-10 grudnia) – Polska w Irlandii
Wstyd: Więzy rodzinne rapu i Cyganów w dramacie Netfliksa – Romea.cz