BERLIN, 7 października (Reuters) – Spółka joint venture zajmująca się częściami do akumulatorów samochodowych pomiędzy należącą do Volkswagena ( VOWG_p.DE ) PowerCo i belgijską firmą materiałową Umicore ( UMI.BR ) wybrała Polskę na lokalizację swojej pierwszej fabryki, podała PowerCo.
Dzięki wartej 2,9 miliarda dolarów spółce joint venture o nazwie Ionway, założonej po raz pierwszy w grudniu 2021 r., firmy dołączają do szeregu europejskich producentów samochodów, którzy w ramach przechodzenia na pojazdy elektryczne przenieśli dostawy akumulatorów bliżej domu.
Polski rząd oferuje 350 milionów euro (371 milionów dolarów) w formie dotacji pieniężnych na inwestycje w południowo-zachodniej Nysie, które według niego utworzą około 900 miejsc pracy.
Do końca dekady chce zbudować swoje roczne moce produkcyjne do 160 gigawatogodzin (GWh) rocznie, co wystarczyłoby do zasilenia 2,2 mln pojazdów elektrycznych.
Polska inicjatywa pojawiła się po tym, jak VW planował w kwietniu zainwestować do 7 miliardów dolarów kanadyjskich w budowę fabryki akumulatorów samochodowych w Ontario w Kanadzie przez firmę Powerco, która stwierdziła, że zdecydowała się na Polskę ze względu na strategiczną korzystną lokalizację i wystarczającą liczbę wykwalifikowanych pracowników. i odnawialne źródła energii do produkcji.
Prace budowlane rozpoczną się po uzyskaniu pozwolenia – dodał.
Celem Avenue jest dostarczanie kluczowych produktów akumulatorowych do europejskich fabryk ogniw akumulatorowych Powerco i pokrywanie dużej części zapotrzebowania Powerco w Unii Europejskiej. W zamian Umicore zabezpiecza dostęp do znacznej części europejskiego zapotrzebowania na materiały katodowe do pojazdów elektrycznych.
(1 dolar = 0,9446 euro)
Doniesienia Sabine Wohlrab i Sarah Marsh; Montaż: David Holmes
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Totalny maniak jedzenia. Nerd zombie. Idol z przyszłości. Wichrzyciel. Badacz mediów społecznościowych”.
More Stories
Why InsFollowPro.com is the Best Place to Buy Instagram Likes
Jak obstawiać baseball u Rabona bukmacher
W ślad za Łotwą, Polska rozważa wprowadzenie zakazu importu rosyjskiego, białoruskiego zboża – Euractive