Międzynarodowe operacje Viaplay dodały 685 000 abonentów w II kwartale, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w poprzednim kwartale.
Według Andersa Jensena, prezesa i dyrektora generalnego firmy, do wzrostu przyczyniło się dodanie praw do angielskiej Premier League w Polsce i Holandii, a także nowa umowa dystrybucyjna w Polsce. Przychody odpowiednio wzrosły i odzwierciedlały również wyższą cenę w Holandii. Warto zauważyć, że firma osiągnęła ważny kamień milowy w postaci ponad 1 miliona abonentów na rynku holenderskim i polskim. Jednak ten międzynarodowy wynik został bezpośrednio zrekompensowany przez wskaźnik abonamentu konsumenckiego i wzrost ARPU w krajach skandynawskich, które były niższe niż oczekiwano.
Jensen powiedział, że teraz Viaplay sfinalizował przejęcie Premier Sports w Wielkiej Brytanii, co zwiększy nasz cel międzynarodowych abonentów na koniec roku z około 2,5 miliona do około 2,7 miliona. Viaplay zadebiutuje w Wielkiej Brytanii 1 listopada. Jednocześnie obniża swój cel dla krajów skandynawskich na koniec roku do 4,6 miliona z 4,8 miliona, więc cel dla grupy pozostaje niezmieniony na poziomie 7,3 miliona.
Oczekuje się, że międzynarodowe operacje ViaPlay przyniosą zyski w ujęciu rocznym w 2024 r. – rok przed planowanym terminem. Wynikało to z wyższego wzrostu sprzedaży niż pierwotnie przewidywano i priorytetowego traktowania inwestycji w Polsce, Holandii i Wielkiej Brytanii.
Sprzedaż netto ViaPlay wyniosła 3972 mln SEK w III kwartale, w porównaniu do 3054 mln SEK w tym samym okresie 2021 roku. Strata netto wyniosła 86 mln SEK w porównaniu z zyskiem 55 mln SEK w poprzednim roku.
związany z
„Totalny maniak jedzenia. Nerd zombie. Idol z przyszłości. Wichrzyciel. Badacz mediów społecznościowych”.
More Stories
W ślad za Łotwą, Polska rozważa wprowadzenie zakazu importu rosyjskiego, białoruskiego zboża – Euractive
Reporterzy bez Granic potępiają przetrzymywanie ukraińskich dziennikarzy w Polsce
UE zatwierdza finansowanie dla Polski po reformie sądownictwa