- Mistrzostwa świata w hokeju na lodzie IIHF i mistrzowie ligi hokejowej pojawią się na Viaplay
- Nent odbiera również prawa do EHF, ISU i World Athletics dla Wielkiej Brytanii
- Viaplay zamierza zgromadzić 12 milionów subskrybentów do końca 2025 r.
Usługa przesyłania strumieniowego Nordic Entertainment Group (Nent) Viaplay ogłosiła, że włączy sport na żywo do swojej listy treści w Wielkiej Brytanii, gdy zostanie uruchomiona w tym kraju w drugiej połowie 2022 roku.
Platforma streamingowa, wcześniej opisywana jako oferta rozrywkowa, teraz rozszerzyła swoją uwagę na obiekty sportowe z połączeniem z Europą Północną. W rezultacie Nent przypieczętował wyłączne prawa Wielkiej Brytanii do 2024 i 2028 International Ice Hockey League (IIHF) i Champions Hockey League (CHL) od 2023/24 do 2027/28.
Ponadto Viaplay będzie transmitować ISU Łyżwiarstwo Figurowe i Łyżwiarstwo Szybkie w latach 2023-2028, w tym Mistrzostwa Świata ISU w Łyżwiarstwie Figurowym od 2024 roku.
Mistrzostwa Europy w piłce ręcznej i Liga Mistrzów (EHF), a także Liga Europejska mężczyzn i kobiet będą działać od 2022 do 2030 roku.
Ponadto zapewnione są prawa do rozgrywek Konfederacji Europejskiej Piłki Siatkowej (CEV) w latach 2022-2026, a także Mistrzostw Świata w Lekkoatletyce 2023-2029 Continental Gold Series oraz 2024 Indoor Athletics World Tour.
Międzynarodowe wydarzenia FIS w Łyżwiarstwie Figurowym i Freestyle będą transmitowane na Viaplay od 2022 do 2026 roku, chociaż prawa te nie są wyłączne.
Nent stwierdził, że Viaplay zamierza z czasem rozwinąć szeroką ofertę w Wielkiej Brytanii, która łączy sporty na żywo z najwyższej jakości oryginalnymi treściami skandynawskimi.
Dodanie Wielkiej Brytanii oznacza, że Viaplay będzie organizować pokazy sportowe na żywo w 2022 roku w regionie nordyckim, krajach bałtyckich, a także w Polsce i Holandii.
Więcej szczegółów na temat prezentacji treści Viaplay w Wielkiej Brytanii, cen i daty premiery zostaną ogłoszone w odpowiednim czasie. Uruchomienie usługi obejmie 12 krajów, z co najmniej 16 krajami planowanymi do końca 2023 roku. Po przekroczeniu ponad czterech milionów abonentów w lutym, Nent ma na celu prawie 12 milionów abonentów Viaplay we wszystkich regionach do końca 2025 roku.
„Mamy wielkie ambicje związane z Viaplay w każdym kraju, w którym mamy szeroką ofertę. Anders Jensen, prezes i dyrektor generalny Nenet Group, powiedział: „Wielka Brytania, z tak rozszerzonym asortymentem, nie jest wyjątkiem.
„Dodawanie sportu do skandynawskich treści premium będzie wyjątkową propozycją dla widzów, a nasza kolekcja będzie nadal rosnąć i ewoluować. To jeszcze bardziej zwiększy atrakcyjność Viaplay i pomoże nam szybko zająć pozycję w jednej z najbardziej konkurencyjnych i ekscytujących transmisji na żywo na świecie rynków.”
„Nasze zwiększone ambicje dotyczące Wielkiej Brytanii są oczywiście pozytywne dla naszych perspektyw, ale w tej chwili nie zmieniamy naszych wytycznych i pozostajemy w pełni finansowani, aby rozszerzyć Viaplay na co najmniej 16 rynków do końca 2023 roku”.
„Dumny miłośnik mediów społecznościowych. Nieprzejednany badacz sieci. Internetowy guru. Przez całe życie uzależniony od muzyki.”
More Stories
Najlepsi bukmacherzy na Euro 2024: Twój kompletny przewodnik po zakładach na piłkę nożną
Zakłady sportowe dla początkujących: kompletny przewodnik
Fan tenisa pojechał z wnukiem z Polski do Dubaju, aby kibicować Idze Świątek – Aktualności