Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Usiądź: CEO pierwszego operatora lotów kosmicznych w Wielkiej Brytanii

Szef brytyjskiego nadzoru lotniczego powiedział City AM

Prezes CAA Richard Moriarty – obecnie regulator odpowiedzialny za loty kosmiczne – wyjaśnił nowe zasady rządzące rozwijającą się branżą „sugerują, że jesteśmy otwarci i gotowi do działania”.

„Jesteśmy teraz w stanie wydawać licencje osobom, które chcą oderwać się od ziemi i chcą zbudować infrastrukturę kosmiczną”, powiedział, gdy Wielka Brytania przygotowuje się do siedmiu planowanych portów kosmicznych.

Oprócz licencjonowania, Urząd Lotnictwa Cywilnego zapewni, aby loty kosmiczne nie zagrażały zdrowiu publicznemu, nie zagrażały bezpieczeństwu narodowemu oraz uwzględniały interesy narodowe, zobowiązania międzynarodowe i wpływ na środowisko.

Przyszło to przed nową strategią kosmiczną Wielkiej Brytanii, opublikowaną na początku tego tygodnia, w której kraj nakreślił swoje plany zostania „narodem kosmicznym”.

„To pokazuje naszą wspólną ambicję wspierania rozwoju brytyjskiego przemysłu kosmicznego”, powiedział Moriarty, gdzie Urząd Lotnictwa Cywilnego może rozwijać strategię poprzez „wiodące na świecie innowacyjne przepisy i technologie”.

Z zespołem 40, złożonym z ekspertów z różnych dziedzin kosmosu i technologii, w tym z Brytyjskiej Agencji Kosmicznej, CAA z siedzibą w Holborn pomoże wesprzeć ambicję Wielkiej Brytanii, aby być „pierwszym krajem w Europie, który samodzielnie uruchomi przestrzeń kosmiczną w Region.”

Moriarty dodał, że Wielka Brytania ma wiele na drodze do osiągnięcia tego celu, a Wielka Brytania – przez przypadek – ma bardzo korzystną przewagę geograficzną.

„Jesteśmy częścią świata, w której jeśli wystrzelimy satelity, mogą one obracać się w biały dzień przez 24 godziny na dobę, co jest naprawdę dobre dla monitorowania klimatu”, wyjaśnił dyrektor generalny, co będzie szczególnie cenne, ponieważ świat mobilizuje swoje wysiłki w celu przeciwdziałania zmianom klimatu.

Praca, a nie rozrywka

Uważa jednak, że do turystyki kosmicznej jeszcze daleko.

Moriarty przyznał, że pomimo niedawnych projektów Richarda Bransona i Jeffa Bezosa, sektor wciąż jest uczciwą drogą dla kosmicznych urlopowiczów.

READ  Zielona kometa przeleci obok Ziemi po raz pierwszy od 50 000 lat

Jednak orbitalne przedsięwzięcia mające na celu modelowanie klimatu stały się głównym celem firm zajmujących się technologiami kosmicznymi i dążeniem rządu do bycia liderem w dziedzinie klimatu i nauki po Brexicie.

Skupiając się bardziej na satelitach niż na pasażerach, a Glasgow jest europejskim centrum przemysłu satelitarnego, Wielka Brytania jest dobrze przygotowana do wykorzystania tego, co Morgan Stanley przewidywał na początku tego roku, jako przemysł o wartości około 253 miliardów funtów na całym świecie.

„Otwarcie powierzchni komercyjnej niesie ze sobą wspaniałe korzyści,
Zwłaszcza w odniesieniu do monitorowania klimatu i gromadzenia danych na temat wyzwań związanych ze zrównoważonym rozwojem. Ale naszym priorytetem jest zapewnienie bezpieczeństwa i ochrony społeczeństwa”.

Francja, Norwegia i Austria należą do coraz większej liczby krajów europejskich „monitorujących” sektor.
Jeśli więcej krajów wprowadzi własne regulacje, wyjaśnił Moriarty, trudno byłoby zignorować apele o ujednolicony system międzynarodowego pola gry – typowy „cykl życia” rozwoju regulacji w lotnictwie.

„Biorąc pod uwagę nasze naturalne zalety i to, że mamy już dobrze prosperujący sektor kosmiczny, naprawdę wierzę, że jest to obszar, w którym Wielka Brytania może odgrywać wiodącą rolę na arenie międzynarodowej, z pewnością w Europie.

Ale Moriarty doszedł do wniosku, że jedną z największych atrakcji sektora kosmicznego jest to, że „dociera on do domów i serc osób w całym kraju, które nie byłyby zaangażowane w naukę i przedmioty STEM”.

„Jeśli możemy przyczynić się do inspirowania następnego pokolenia, myślę, że jest to dziedzictwo, z którego powinniśmy być dumni”.