Universal Design Studio zaprojektowało „materiałową iterację” zasad niebieskiego piękna L’Oréal w formie laboratorium koncepcji sprzedaży detalicznej.
Według L’Oreal, niebieskim etosem urody L’Oréal jest przekonanie, że „piękno pochodzi z wody”, więc musi je również oddać. Celem marki jest zapewnienie, że produkty do pielęgnacji skóry są produkowane w sposób zrównoważony i szanują ocean.
Biotherm Blue Beauty Lab znajduje się w Instytucie Oceanograficznym w Monako. Jest przeznaczony dla ambasadorów marki i kupujących, aby mogli dowiedzieć się więcej o tym, „co wchodzi w skład produktu, co reprezentuje L’Oréal i jaką pracę wykonuje marka, aby pomóc chronić oceany”, mówi dyrektor kreatywny Universal Satoshi Isono.
Isono dodaje, że kreatywna odpowiedź Universalu została zainspirowana pytaniami typu: „Jak możemy wykorzystać niewielką powierzchnię do komunikowania wielkich idei?” Odpowiedzią było użycie „połączenia cyfrowego i fizycznego”, mówi.
Przestrzeń podzielona jest na dwie części, z których pierwsza to laboratorium, w którym zwiedzający mogą dowiedzieć się, jak hodować żywy plankton – składnik produktów do pielęgnacji skóry. Z widokiem na ocean znajduje się „wciągająca cyfrowa” przestrzeń warsztatowa, w której znajdują się ekrany od podłogi do sufitu, na których, jak mówi Isono, goście mogą „wchodzić w interakcję z produktami do pielęgnacji skóry poprzez cyfrowe i artystyczne wrażenia stworzone przez Superbien i AC3 Studio”.
Ogólne doświadczenie ma pomóc ambasadorom marki i kupującym lepiej zrozumieć produkty kosmetyczne. Isono dodaje, że posiadanie jednej z przestrzeni z widokiem na ocean daje zwiedzającym „konkretne i widoczne połączenie”.
Zainspirowany wcześniejszymi projektami L’Oréal dotyczącymi sprzedaży detalicznej, w których priorytetem były doświadczenia klientów, Isono wyjaśnia, w jaki sposób Universal próbował „sterować swoim skoncentrowanym na ludziach podejściem opartym na doświadczeniu”.
Dodaje, że studio czerpie również wskazówki z projektu laboratorium i współpracuje z zespołem naukowców Biotherm, aby „ożywić ich badania”. Isono wyjaśnia, w jaki sposób, od „blatów roboczych ze stali nierdzewnej i lustrzanych powierzchni”, po „symetryczne kształty i czyste, białe oświetlenie”, przestrzeń ma odzwierciedlać biotechnologię stojącą za produktem.
Ponieważ Instytut Oceanografii mieści jedno z najstarszych akwariów na świecie, Universal musiał „naprawdę rozważyć i stworzyć projekt, który wymaga minimalnej konstrukcji na miejscu”, aby uniknąć zakłócania morskiej fauny, mówi Isono. Dodaje, że „zachowanie budynków było również traktowane priorytetowo”, aby zmniejszyć ślad węglowy.
Kiedy przestrzeń jest w naturalnym świetle „czysta i jasna” i pokazuje „przeciwstawienie historycznego budynku i futurystycznych elementów”, według Izuno. Dodaje: „Specjalne tryby oświetlenia kąpią przestrzeń w migoczącym odcieniu niebieskiego”, ukłon w stronę otoczenia i etosu niebieskiego piękna.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Wewnątrz ambitnego planu NASA, aby zabrać ludzi na Marsa w ciągu zaledwie 45 dni w „kolejnym gigantycznym skoku”
Pierwszy start prywatnego samolotu kosmicznego Dream Chaser przypada na grudzień
Pod skorupą ziemską odkryto ogromne oceany, które zawierają więcej wody niż te na powierzchni