Universal Design Studio zaprojektowało „materiałową iterację” zasad niebieskiego piękna L’Oréal w formie laboratorium koncepcji sprzedaży detalicznej.
Według L’Oreal, niebieskim etosem urody L’Oréal jest przekonanie, że „piękno pochodzi z wody”, więc musi je również oddać. Celem marki jest zapewnienie, że produkty do pielęgnacji skóry są produkowane w sposób zrównoważony i szanują ocean.
Biotherm Blue Beauty Lab znajduje się w Instytucie Oceanograficznym w Monako. Jest przeznaczony dla ambasadorów marki i kupujących, aby mogli dowiedzieć się więcej o tym, „co wchodzi w skład produktu, co reprezentuje L’Oréal i jaką pracę wykonuje marka, aby pomóc chronić oceany”, mówi dyrektor kreatywny Universal Satoshi Isono.
Isono dodaje, że kreatywna odpowiedź Universalu została zainspirowana pytaniami typu: „Jak możemy wykorzystać niewielką powierzchnię do komunikowania wielkich idei?” Odpowiedzią było użycie „połączenia cyfrowego i fizycznego”, mówi.
Przestrzeń podzielona jest na dwie części, z których pierwsza to laboratorium, w którym zwiedzający mogą dowiedzieć się, jak hodować żywy plankton – składnik produktów do pielęgnacji skóry. Z widokiem na ocean znajduje się „wciągająca cyfrowa” przestrzeń warsztatowa, w której znajdują się ekrany od podłogi do sufitu, na których, jak mówi Isono, goście mogą „wchodzić w interakcję z produktami do pielęgnacji skóry poprzez cyfrowe i artystyczne wrażenia stworzone przez Superbien i AC3 Studio”.
Ogólne doświadczenie ma pomóc ambasadorom marki i kupującym lepiej zrozumieć produkty kosmetyczne. Isono dodaje, że posiadanie jednej z przestrzeni z widokiem na ocean daje zwiedzającym „konkretne i widoczne połączenie”.
Zainspirowany wcześniejszymi projektami L’Oréal dotyczącymi sprzedaży detalicznej, w których priorytetem były doświadczenia klientów, Isono wyjaśnia, w jaki sposób Universal próbował „sterować swoim skoncentrowanym na ludziach podejściem opartym na doświadczeniu”.
Dodaje, że studio czerpie również wskazówki z projektu laboratorium i współpracuje z zespołem naukowców Biotherm, aby „ożywić ich badania”. Isono wyjaśnia, w jaki sposób, od „blatów roboczych ze stali nierdzewnej i lustrzanych powierzchni”, po „symetryczne kształty i czyste, białe oświetlenie”, przestrzeń ma odzwierciedlać biotechnologię stojącą za produktem.
Ponieważ Instytut Oceanografii mieści jedno z najstarszych akwariów na świecie, Universal musiał „naprawdę rozważyć i stworzyć projekt, który wymaga minimalnej konstrukcji na miejscu”, aby uniknąć zakłócania morskiej fauny, mówi Isono. Dodaje, że „zachowanie budynków było również traktowane priorytetowo”, aby zmniejszyć ślad węglowy.
Kiedy przestrzeń jest w naturalnym świetle „czysta i jasna” i pokazuje „przeciwstawienie historycznego budynku i futurystycznych elementów”, według Izuno. Dodaje: „Specjalne tryby oświetlenia kąpią przestrzeń w migoczącym odcieniu niebieskiego”, ukłon w stronę otoczenia i etosu niebieskiego piękna.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Firma zajmująca się planowaniem powierzchni handlowych CADS postrzega technologię jako odpowiedź na Święta Wielkanocne i inne sezonowe wyzwania w 2024 r. — Retail Technology Innovation Hub
Astronomowie odkryli, że woda unosi się w części przestrzeni, która tworzy planetę
Tęskniłam za nim bardzo długo! Satelita NASA i martwy rosyjski statek kosmiczny zbliżają się do siebie na swojej orbicie