Tech

Tesla Model 3 staje się najpopularniejszym autem elektrycznym na baterie na brytyjskich drogach | Przemysł samochodowy

Tesla Model 3 stał się najpopularniejszym autem elektrycznym na brytyjskich drogach po wzroście sprzedaży, ponieważ wyścig o dominację w nowej epoce samochodów nabiera tempa.

Liczba 3 modeli na brytyjskich drogach przekroczyła modele Nissana Leaf w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2021 roku, według obliczeń niezależnego Matthiasa Schmidta. analizator samochodów elektrycznych. Obecnie w Wielkiej Brytanii jest 39 900 modeli 3, w porównaniu do 38 900 arkuszy, z których wiele zostało wyprodukowanych w fabryce Nissana w Sunderland.

W kwietniu populacja Modelu 3 pozostała nieco w tyle za Mitsubishi Outlanderem, najpopularniejszą hybrydą plug-in, ale oczekuje się, że Tesla stanie się najpopularniejszym pojazdem z możliwością ładowania plug-in w ciągu kilku miesięcy.

Sprzedaż samochodów elektrycznych rośnie w zamożnych krajach, ponieważ tradycyjni producenci samochodów stawiają temu czoła Zaostrzenie przepisów dotyczących emisji dwutlenku węgla oraz możliwość zakazu. Nowe samochody, które bazują wyłącznie na silnikach benzynowych i wysokoprężnych, będą takie Zakazany w Wielkiej Brytanii od 2030A samochody hybrydowe, które łączą silnik i akumulator, zostaną wycofane po 2035 roku.

Sprzedaż pojazdów elektrycznych z zasilaniem akumulatorowym nadal rosła, aczkolwiek z niskiego poziomu bazowego. Według centrum badawczego New Automotive do maja 2021 r. w Wielkiej Brytanii sprzedano 232 000 samochodów elektrycznych, co stanowi dziesięciokrotny wzrost w ciągu pięciu lat. Samochody elektryczne na baterie stanowiły 8,4% całkowitej sprzedaży w maju, wynika z danych opublikowanych w piątek przez Association of Motor Vehicle Manufacturers and Traders (SMMT), brytyjską grupę lobbystyczną zajmującą się samochodami.

Konwencjonalni producenci samochodów zaoferowali mnóstwo nowych modeli elektrycznych, chociaż Schmidt powiedział, że Tesla Model 3 jest prawdopodobnie najpopularniejszym modelem w Wielkiej Brytanii „od stosunkowo długiego czasu” ze względu na wąską gamę produktów. Jednak crossover SUV Model Y może szybko stać się najpopularniejszą wersją Tesli w Wielkiej Brytanii po 2022 roku.

Na całym świecie amerykański producent samochodów był największym sprzedawcą samochodów elektrycznych w 2020 r., ale dwóch europejskich producentów samochodów – Volkswagen i niemieckie Stellants, będące efektem fuzji Peugeota i Fiata Chryslera – sprzedało w Europie Zachodniej w ciągu pierwszych trzech miesięcy więcej samochodów elektrycznych niż Tesla tego dnia. 2020 według badań Schmidta.

„Grupa Volkswagen wprowadza na rynek szereg nowych produktów, ale rozmiary są pomniejszone w stosunkowo dużej liczbie modeli, od ID.3, ID.4, ID.5 i Audi Q4” – powiedział Schmidt.

Ben Nelmes, szef polityki w New AutoMotive, powiedział, że Model 3 był „samochodem rewolucyjnym” ze względu na jego wpływ na innych producentów samochodów, zmuszając ich do przyspieszenia wprowadzania ich modeli elektrycznych.

„Prędkość, z jaką Tesla Model 3 przeszła od zera do pozycji lidera na rynku, pokazała innym producentom samochodów możliwości w przestrzeni pojazdów elektrycznych” – powiedział Nelms. W rezultacie niszczą swoje strategie. Producenci wprowadzają na rynek więcej modeli elektrycznych i napędzają wzrost rynku”.

Ponad 100 modeli samochodów typu plug-in, w tym elektrycznych i hybrydowych na baterie, jest dostępnych dla nabywców w Wielkiej Brytanii, a firma SMMT odkryła, że ​​w tym roku na rynek trafi kolejne 35 pojazdów.

Ponieważ koszty samochodów elektrycznych spadają, inni producenci samochodów mają nadzieję stworzyć prawdziwe samochody na rynek masowy, które są tańsze niż Model 3, który dla wielu pozostaje poza zasięgiem za co najmniej 40 990 funtów. Volkswagen prężnie się rozwija Produkcja jej małego rodzinnego samochodu ID.3, podczas gdy BMW ma nadzieję, że tak będzie Elektryczne Mini, zbudowany w Oksfordzie, będzie repliką sukcesu swojej wersji benzynowej.

Pomimo nawału nowych modeli elektrycznych, skala wyzwania, jakim jest zelektryfikowanie 35-milionowej floty pojazdów w Wielkiej Brytanii – i praktycznie zmniejszenie emisji CO22 Znaczące emisje – wciąż ogromne. Liczba samochodów Tesla na drogach Wielkiej Brytanii to tylko niewielka część modeli silników spalinowych. Według SMMT w 2020 roku w Wielkiej Brytanii użytkowano prawie 1,6 miliona Fordów Fiesta i 1,2 miliona Fordów Focusów.

Model samochodu elektrycznego musi zarobić do 500 000 sprzedaży w Wielkiej Brytanii, aby osiągnąć 10 najlepszych wyników sprzedaży w Wielkiej Brytanii. Rynek używanych samochodów elektrycznych szybko się rozwija wraz z przejściem na pierwszą generację modeli, ale zanim energia elektryczna dotrze do ludzi, minie wiele lat. Kto nie może lub nie może kupić nowego samochodu.

Zarejestruj się w Guardian . służbowy adres e-mail

Producenci samochodów stoją również przed poważnym wyzwaniem związanym ze zwiększeniem produkcji samochodów elektrycznych. . Nissan ujawnił w piątek, że musiał opóźnić wprowadzenie swojego SUV-a Ariya z powodu due Globalny niedobór chipów komputerowychرقائق. Samochody już teraz wykorzystują do 100 chipów do sterowania funkcjami, od klimatyzacji po ekrany dotykowe rozrywki, podczas gdy samochody elektryczne w większym stopniu opierają się na chipach do kontrolowania swoich baterii. Ceny „rosną z powodu dużej presji cenowej w łańcuchu dostaw w całej branży”, powiedział w tym tygodniu na Twitterze dyrektor generalny Tesli Elon Musk.

Branża obawia się również, że wysiłki mające na celu elektryfikację floty w Wielkiej Brytanii i innych krajach również słabną bez większych inwestycji publicznych w punkty ładowania w całym kraju.

Mike Howes, dyrektor generalny SMMT, powiedział, że popyt na pojazdy elektryczne pomaga rynkowi nowych samochodów ożywić się po niedawnym przestoju, ale on i inni przedstawiciele branży podkreślili, że problemem jest dostęp do ładowania.

“Pojazdy elektryczne powinny być opcją dla wszystkich. Rząd może pomóc w postaci spójnych, długoterminowych zachęt podatkowych i stworzyć odpowiednie warunki, aby umożliwić tak potrzebne inwestycje w infrastrukturę do ładowania, zwłaszcza w ładowanie na ulicach publicznych w dzielnicach mieszkaniowych” – powiedział Howes. „Musimy sprawić, by wysyłka była tak łatwa, jak tankowanie”.

READ  Agenci nieruchomości pobierają od potencjalnych nabywców 30 funtów za samo obejrzenie nieruchomości

About the author

Ward Parkinson

„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.

Add Comment

Click here to post a comment