Telltale Games, odnowione studio odpowiedzialne za takie gry jak The Expanse: A Telltale Series i nadchodzące The Wolf Among Us 2, potwierdziło zwolnienia w studiu po tym, jak były pracownik udostępnił wiadomość w mediach społecznościowych, twierdząc, że „większość” jego zespołu został zwolniony w zeszłym miesiącu.
Wieść o zwolnieniach w Telltale zaczęła się rozchodzić po tym, jak artystka ekranowa Juna Huang – która pracowała w studiu zarówno w jego obecnym, jak i pierwotnym wcieleniu, które zostało zamknięte w 2018 roku – przejęte Studio „zamknęło większość z nas na początku września”.
Huang zdawał się także wskazywać na więcej problemów z The Wolf Among Us 2 – którego premiera pierwotnie planowana była na ten rok, zanim Telltale przełożyło ją na 2024, aby uniknąć wypalenia zawodowego i kryzysu – mówiąc, że nie może komentować stanu prac nad grą ze względu na wiążąca umowa NDA.
Dodał: „Nasz zespół był bardzo mały i byłem bardzo podekscytowany meczem. Telltale nie opublikowało jeszcze żadnego wydarzenia na temat tego, co się wydarzyło”.
Teraz jednak, w odpowiedzi na zapytanie Eurogamera, Telltale potwierdziło utratę pracy w studiu. „Ze względu na obecne warunki rynkowe niestety musieliśmy ostatnio zwolnić niektórych członków naszego zespołu Telltale” – wyjaśnił. „Nie podjęliśmy tej akcji lekko i nasze zaangażowanie w opowiadanie historii i znajdowanie nowych sposobów na to pozostaje takie samo. Jesteśmy wdzięczni wszystkim za zaangażowanie na tej drodze i pracujemy, aby wesprzeć wszystkich, których to dotyczy”.
Telltale nie ujawniło liczby pracowników dotkniętych zwolnieniami, ale skomentowało stan swoich gier. Potwierdziła, że „wszystkie projekty będące obecnie w fazie opracowywania są nadal w fazie produkcji i w tej chwili nie mamy żadnych innych aktualizacji”. Oznacza to przynajmniej, że The Wolf Among Us 2 jest nadal w produkcji pomimo niedawnej utraty pracy w studiu.
„Chcę zakończyć w ten sposób” – podsumował Huang. „Nie chcę, żeby Telltale poniosło porażkę. Naprawdę chcę, żeby Telltale odniosło sukces. Tym razem Telltale dało mi wiele, ale i tak skończyło się tak samo, jak większość prac. ” „Pod koniec grania: zwolnienia, a nie emerytura. Proszę moich kolegów, twórców gier, aby walczyli o najlepszych. ”
Dzisiejsza wiadomość nadeszła po sierpniowym ogłoszeniu przez Telltale, że przejęło Flavourworks, brytyjskie studio odpowiedzialne za grę FMV Erica, twórcę gier przygodowych narracyjnych.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro