Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Szmaragdowo zielony Vauxhall Astra GTC VXR |  obserwator

Szmaragdowo zielony Vauxhall Astra GTC VXR | obserwator

VXR zawsze był typem hitów i chybień. Na przykład Corsa VXR zawsze zajmowała miejsce obok Forda Fiesty ST i Renaultsport Clios jako hałaśliwy hot hatch i pokazujący środkowy palec bardziej skupionej postawie rywali. Z drugiej strony była Vectra. Jestem pewien, że wielu będzie miało dziwną słabość, ale bądźmy szczerzy, to była kupa śmieci. Im mniej mówi się o Merivie VXR, tym lepiej.

Jednak oto jesteśmy w 2023 roku, a ramię wydajności Vauxhalla wydaje się odległym wspomnieniem. Teraz pod parasolem Stallantis, który działa całkowicie na energię elektryczną, prawdopodobieństwo zobaczenia nowego VXR z pęcherzami nadkoli i pierdzącym wydechem wynosi zero. To prawda, próbowałem trochę podgrzać zasięg za pomocą hybrydy plug-in GSe, ale to nie zainspiruje nowej generacji mini-racowców, prawda? Nie żeby było ich na to stać, ponieważ Astra GSe przywróci ci ponad 40 000 funtów. W takim razie miło jest przeżyć dni chwały VXR za ułamek ceny.

Prawdopodobnie samochodem, który absolutnie przybił formułę VXR, była wzmocniona Astra GTC Vauxhalla. Wypukłe nadkola i mały spojler dachowy potęgowały agresywność standardowego samochodu, a 20-calowe koła i jasna obręcz na przednim zderzaku dodawały mu odrobiny wyrafinowania. Był to również bardziej spójny projekt, niż wygląd większości innych VXR-ów z przykręcanym zestawem karoserii (co, co prawda, jest samo w sobie atrakcyjne). Vauxhall oferował aerodynamiczny wariator z mniejszymi kołami, ale to prawie nikomu się nie spodobało i prawie żaden nie został sprzedany.

Astra GTC VXR nie tylko wygląda bardziej wyrafinowanie, ale Vauxhall poświęcił czas, aby większość 2,0-litrowego czterocylindrowego turbodoładowanego samochodu wytwarzała do 280 koni mechanicznych – zamiast zapalać przednie opony. Mechaniczny mechanizm różnicowy Drexlera pomógł wyciągnąć GTC VXR z zakrętów i wykonał całkiem dobrą robotę, eliminując sterowanie momentem obrotowym. Nadal dostajesz pojedyncze pociągnięcie kierownicy podczas przyspieszania, ale nigdzie w pobliżu zakresu poprzednich VXR. Trójdrożne adaptacyjne amortyzatory FlexRide wydawały się wówczas kosmiczne i oferowały połączenie komfortu i precyzji, które ponownie nie przypominało niczego, co widzieliśmy w VXR.

READ  Dzień wcześniej klucze Steam zostały sprzedane za setki dolarów

Oczywiście ludzie oszaleli na ich punkcie. Vauxhall sprzedał ich tysiące, utrzymując używane wartości na dystans i dobrze zaopatrzony w ogłoszenia. Jest zwykła mieszanka niebieskich, czarnych, czerwonych i białych przykładów, ale ten konkretny samochód jest wykończony w niezwykle rzadkiej szmaragdowej zieleni. Nie jest jasne, czy wynika to z braku popularności, czy też jest to kolor ograniczony (PHers, róbcie, co chcecie), ale na pewno GTC VXR wygląda dobrze w kolorze zielonym.

Od miesięcy szukam Emerald Green Astra GTC VXR w ogłoszeniach i nagle, ostatnio dostępne są dwie. Ten konkretny samochód jest nowy, ma zaledwie 11 000 mil na zegarze, chociaż ma wysoką premię w wysokości 18 900 funtów. Alternatywnie, jest ten samochód z 54 000 mil za 12 979 funtów, ale czerwone zaciski hamulcowe sugerują, że wykonano trochę pracy. Tak czy inaczej, możesz kupić jedną z najwspanialszych kreacji VXR w najlepszych dostępnych kolorach za mniej niż połowę ceny nowej Astry GSe. Być może nie była to jedna z największych gorących bram ery, ale jest to okazja, którą trudno będzie zignorować…

Dane techniczne | Vauxhall Astra GTC VXR

silnik: Czterocylindrowy silnik o pojemności 1998 cm3 z turbodoładowaniem
Wprowadzać się: Sześciobiegowa manualna, napęd na przednią oś
Moc (KM): 280 przy 5500 obr./min
Moment obrotowy (funt-stopa): 295 przy 2400 obr./min
mpg: 34,9
Dwutlenek węgla: 189 g/km
Rok rejestracji: 2017
Zarejestrowane mile: 11 000
Nowa cena: 26 995 funtów
Witamy: 18 950 funtów