Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Szef Facebooka „nie chce chronić opinii publicznej przed krzywdą” | Serwis społecznościowy Facebook

ten Informator na Facebooku którego wykrycie Popychając giganta mediów społecznościowych w kryzys, wywołała nową kłującą krytykę Marka Zuckerberga, mówiąc, że nie wykazał chęci ochrony opinii publicznej przed szkodami, jakie wyrządza jego firma.

Francis Hogan powiedział: Majster Założyciel i dyrektor generalny Facebooka nie wykazał chęci prowadzenia firmy w sposób, który chroniłby opinię publiczną przed skutkami szkodliwych treści.

Jej interwencja pojawiła się, gdy presja na biznes o wartości prawie 1 biliona dolarów (730 miliardów funtów) wzrosła po nowej fali odkryć na podstawie dokumentów ujawnionych przez Haugena, byłego pracownika Facebooka. ten New York Times Poinformowano, że pracownicy wielokrotnie ostrzegali, że Facebook jest zalewany fałszywymi zarzutami, że wyniki wyborów prezydenckich w 2020 r. są sfałszowane, i uważali, że firma powinna była zrobić więcej, aby temu zaradzić.

Haugen, który pojawił się w poniedziałek przed parlamentarzystami i rówieśnikami w Westminsterze, powiedział Zuckerberg, który kontroluje biznes poprzez większość akcji z prawem głosu, nie wykazał chęci ochrony społeczeństwa.

„W tej chwili Mark nie jest odpowiedzialny. Ma pełną kontrolę. Nie ma nadzoru i nie wykazał chęci prowadzenia firmy do poziomu niezbędnego dla bezpieczeństwa publicznego.”

Dodała, że ​​danie równego głosu wszystkim akcjonariuszom w zarządzie spółki doprowadzi do zmian na szczycie. „Wierzę w prawa akcjonariuszy, a akcjonariusze lub akcjonariusze, z wyjątkiem Marka, od lat domagają się jednego głosu za jedną akcję. Powodem tego jest to, że jestem prawie pewien, że akcjonariusze wybraliby inne kierownictwo, gdyby mieli wybór. ”

Założyciel i dyrektor generalny Facebooka, Mark Zuckerberg, jest oskarżany o brak ochrony społeczeństwa. Zdjęcie: Mandel Ngan/AFP/Getty Images

Haugen, która w maju zrezygnowała z funkcji menedżera produktu na Facebooku, powiedziała, że ​​po odejściu z firmy zabrała dziesiątki tysięcy dokumentów wewnętrznych, ponieważ zdała sobie sprawę, że inaczej firma się nie zmieni. Dokumenty, które zostały również ujawnione amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd oraz Kongresowi, stały się podstawą szeregu odkryć w Dziennik Wall Street.

Powiedziała: „Są wielkie firmy, które dokonały wielkich zmian kulturowych. Apple dokonało wielkiej zmiany kulturowej. Microsoft dokonał wielkiej zmiany kulturowej. Facebook też może się zmienić. Po prostu muszą mieć wolę”.

READ  Putin ostrzega, że ​​wojna na Ukrainie stała się „bardzo skomplikowana”

W ten weekend konsorcjum amerykańskich organizacji informacyjnych opublikowało nową falę historii opartych na dokumentach Haugena. ten New York Times Poinformowałem, że wewnętrzne badania wykazały, że w pewnym momencie po zeszłorocznych wyborach prezydenckich w USA 10% wszystkich amerykańskich opinii na temat materiałów politycznych na Facebooku – bardzo wysoki odsetek w przypadku Facebooka – pochodziło z postów fałszywie twierdzących, że zwycięstwo Joe Bidena było oszukańcze. W wewnętrznym przeglądzie skrytykowano próby zwalczania grup „Stop Theft”, które publikują na platformie zarzuty, że wybory zostały sfałszowane. W badaniu stwierdzono: „Egzekwowanie było fragmentaryczne”.

Te rewelacje ponownie wywołały obawy o rolę Facebooka w zamieszkach z 6 stycznia, gdy tłum starający się unieważnić wynik wyborów zaatakował Kapitol w Waszyngtonie. ten New York Times Dodał, że niektóre relacje z historii oparte są na dokumentach, których Haugen nie udostępnił.

Rzecznik Facebooka powiedział: „Sednem tych historii jest fałszywa przesłanka. Tak, jesteśmy firmą i zarabiamy pieniądze, ale pomysł, że robimy to kosztem bezpieczeństwa lub dobrego samopoczucia ludzi, nie rozumie gdzie nasze interesy biznesowe leżą. Prawda jest taka, że ​​zainwestowaliśmy 13 miliardów dolarów i mamy ponad 40 000 osób, które wykonują jedną pracę: dbanie o bezpieczeństwo ludzi na Facebooku.

Wiceprezes Facebooka ds. Uczciwości, Jay Rosen, powiedział, że firma podjęła wiele środków w celu ochrony opinii publicznej podczas i po wyborach oraz że „odpowiedzialność za [6 January] Bunt z tymi, którzy złamali prawo podczas ataku i tymi, którzy do niego podżegali”.

W piątek poinformowano również, że a Wprowadzono nowy informator na Facebooku Podobnie jak Haugen, złożył skargę do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, amerykańskiego regulatora finansowego, twierdząc, że firma odmówiła egzekwowania zasad bezpieczeństwa z obawy przed rozgniewaniem Donalda Trumpa lub wpłynięciem na rozwój Facebooka.

Haugen będzie zeznawał osobiście w poniedziałek przed wspólną komisją, która bada rachunek za bezpieczeństwo w Internecie, Nałożyłoby to na firmy zajmujące się mediami społecznościowymi obowiązek dbania o ochronę użytkowników przed szkodliwymi treściami i pozwoliłby regulatorowi telekomunikacyjnemu, Ofcom, nałożyć kary na każdego, kto złamie prawo. Maksymalna grzywna wynosi 10% globalnego wolumenu sprzedaży, więc w przypadku Facebooka może to być miliardy funtów. Facebook, którego usługi obejmują również Instagram i WhatsApp, ma 2,8 miliarda użytkowników dziennie i wygenerował 86 miliardów dolarów przychodu w zeszłym roku.

READ  Premier: Hiszpania skonfiskowała luksusowy jacht rosyjskiego oligarchy o wartości 140 mln dolarów w Barcelonie w Rosji

Oprócz wydawania szczegółowych obaleń tego, co ujawnił Haugen, mówi się, że Facebook planuje poważną zmianę, która zwiększy dystans między firmą a jej główną platformą. Zuckerberg mógłby ogłosić plik Rebranding identyfikacji wizualnej Facebooka W czwartkowym raporcie stwierdzono, że firmie zależy na podkreśleniu swojej przyszłości jako firmy gracz w „metawersie”Cyfrowy świat, w którym ludzie wchodzą w interakcje i wirtualnie żyją swoim życiem towarzyskim i zawodowym.

Haugen powiedział, że wszystkie organy regulacyjne powinny zmusić Facebooka do większej przejrzystości w zakresie informacji, którymi dysponuje wewnętrznie, jak szczegółowo opisano w przeciekach dokumentów. Powiedziała, że ​​jedną z głównych reform byłoby stworzenie formalnej struktury, w której regulatorzy mogliby zażądać od Facebooka raportów na temat wszelkich zidentyfikowanych problemów.

„Wyobraźmy sobie, że istnieje marka samochodów, która miała wypadki samochodowe pięć razy częściej niż inne samochody. Nie zaakceptowalibyśmy tej firmy samochodowej mówiącej: „To jest naprawdę trudne, robimy co w naszej mocy, przepraszamy, my „staramy się robić lepiej w przyszłości”. „Nigdy nie akceptujemy tego jako odpowiedzi i cały czas słyszymy o tym z Facebooka. Musi być sposób, abyśmy mogli eskalować obawy i powinni faktycznie udzielić nam odpowiedzi”.