Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Superjacht powiązany z sankcjonowanym rosyjskim oligarchą Igorem Kisiewem na sprzedaż za 26 milionów funtów | Rosja

Luksusowy jacht zbudowany dla oligarchy, sankcjonowany za dostarczanie broni rosyjskiemu wojsku, jest oferowany za 26 milionów funtów, a kupujący powiadomili, że wszelkie obserwacje będą miały miejsce na Malediwach na Oceanie Indyjskim.

Brokerzy zostali ostrzeżeni, że sprzedaż MySky, zaprojektowanego dla Igora Kesaeva, nie powinna być reklamowana w Internecie. Ostatnia zarejestrowana pozycja statku była zakotwiczona na małej wyspie cztery mile na południe od Male, stolicy Malediwów.

Agenci zaangażowani w sprzedaż w zeszłym tygodniu powiedzieli, że Kesaev nie jest „właścicielem rzeczywistym”, ale odmówili identyfikacji osoby lub podmiotu sprzedającego MySky. Ta promocja podkreśla nieprzejrzystą strukturę własności wielu krajów na świecie luksusowe jachty.

Córka Kisaeva, Ilona, ​​potwierdziła w zeszłym roku, że MySky jest częścią „floty” jej rodziny, mówiąc, że rozważa instalację grafiki na pokładzie.

51-metrowy (167 stóp) stalowo-aluminiowy MySky został dostarczony w 2014 roku do Kisev, 55 Dodano do listy sankcji przez rząd Wielkiej Brytanii i UE w kwietniu w związku z rzekomym posiadaniem jednej z największych rosyjskich fabryk broni.

My Sky był jednym ze statków, które tymczasowo zniknęły z systemów śledzenia oceanów po inwazji na Ukrainę. Jest zarejestrowany na Kajmanach, według Marine Information Services, i był wcześniej oferowany do wynajęcia, a stawki zaczynały się od 259 000 USD (obecnie 233 000 GBP) tygodniowo. Informacje o sprzedaży superjachtów, które widzi obserwator Opisuje go jako „pięknie utrzymany jacht ze współczesnym wyrafinowanym wnętrzem”. Cena sprzedaży wynosi 29,5 mln EUR (26 mln GBP), a wspólnymi agentami sprzedaży są międzynarodowy broker jachtowy Burgess i amerykański broker Merrill Wood.

Rozsyłałem papiery do brokerów, a wielu z nich było w Pokaz żeglarski w Monako W zeszłym tygodniu napisano: „Reklamowanie MySky w prasie, Internecie lub w jakikolwiek inny sposób jest surowo zabronione”. MySky to drugi superjacht dostarczony do Kesaev przez holenderską stocznię Heesen Yachts od 2010 roku. Drugi to Sky, który jest również zarejestrowany przez Marine Information Services jako zarejestrowany na Kajmanach.

READ  Saudyjski minister spraw zagranicznych broni swojej roli w zapewnieniu wymiany więźniów na Ukrainie | Królestwo Arabia Saudyjska

MySky ma pięć kabin, siłownię, jacuzzi i lądowisko dla helikopterów. Wnętrze zostało zaprojektowane przez holenderskiego architekta Erica van Egeratha z czarnym marmurem, białą skórzaną tapicerką i kryształowym żyrandolem. Van Egeraat pracował również nad aranżacją wnętrz Wieża Merkurego W Moskwie, który był pomysłem Kesaeva i jest wyższy niż Shard w Londynie.

„Rodzina Kesaev jest dobrze znana Heesenowi, który zamówił Sky i MySky przez ostatnią dekadę”, powiedział magazyn opublikowany przez Heesen Shipbuilding wiosną zeszłego roku. Ilona Kiseeva, która wykładała w London School of Economics i założyła galerię Ilona-k w Mercury City Tower, powiedziała magazynowi: „Myślę o ulepszeniu floty poprzez umieszczenie niektórych dzieł sztuki, które mamy na ścianach salonu W szczególności MySky ma bardzo mocny i charakterystyczny design.” .

Igor Kiseev na ceremonii w 2012 roku, kiedy to wieżowiec Mercury City Tower w Moskwie stał się najwyższym wieżowcem w Europie. Zdjęcie: Sergey Karpukhin/Reuters

Kisajew został usankcjonowany przez fabrykę broni Degtyarev w Kowrowie w zachodniej Rosji, która zaopatruje armię w karabiny przeciwpancerne, karabiny maszynowe i systemy rakiet przeciwlotniczych.

Reuters podał w kwietniu, że roczny raport zakładu Degtyarev z 2021 r. wymienia Kesaeva jako posiadającego 49% udziałów. Kisev odwołał się od sankcji i powiedział Reuterowi, że nie jest już udziałowcem fabryki broni.

Merle Wood, którego firma brokerska i leasingowa ma siedzibę w Fort Lauderdale na Florydzie, powiedziała, że ​​Kesaev nie był faktycznym właścicielem MySky i nie wiedział, kto jest obecnym właścicielem. „Nie rozmawiam z właścicielami” – powiedział. „Burgess miał szanowaną firmę prawniczą, która sprawdzała przeszłość. Światowa społeczność żeglarska była dobrze poinformowana o dostępności łodzi, ale nie ma jej w czasopismach ani w Internecie. ” Wood powiedział, że standardową praktyką niektórych sprzedawców jest zamawianie sprzedaży, która nie została ogłoszona online.

Burgess powiedział: „Jako wspólny agent tej sprzedaży możemy potwierdzić, że pan Kesaev nie jest faktycznym właścicielem MySky i że Burgess nie ma z nim relacji biznesowych. Burgess przeprowadził pełną analizę due diligence, aby zapewnić zgodność wykazu ze wszystkimi przepisami brytyjskimi i unijnymi .

W żadnym wypadku nie będziemy współpracować z osobami objętymi sankcjami. Możemy potwierdzić, że na podstawie należytej staranności zweryfikowanej przez zewnętrznych prawników, właściciel MySky nie podlega karom. Jako agent nie mamy kontroli nad lokalizacją statków na sprzedaż”.

Niektóre luksusowe jachty związane z rosyjskimi właścicielami zniknęły z globalnych systemów śledzenia po inwazji lub Ukraina Lub popłyń do krajów, w których władze prawdopodobnie nie przejmą statków. Od czasu inwazji skonfiskowano statki o łącznej wartości ponad 2 miliardów funtów.

Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju ostrzegła w raporcie na temat własności statków z 2003 r., że „stworzenie złożonej sieci podmiotów korporacyjnych w celu zapewnienia bardzo skutecznej ochrony tożsamości beneficjentów rzeczywistych jest bardzo łatwe i stosunkowo tanie. ”. Aktywiści wezwali do większej przejrzystości co do tego, kto jest właścicielem statków.

Kisev nie odpowiedział na prośbę o komentarz.