Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Studium przypadku z Eyalem Baumelem i Yolą

Jeśli przeczytałeś moje poprzednie prace, to wiesz, że jestem pasjonatem marketingu influencerów. Niezależnie od niszy, na rynku jest influencer, który ma autorytet wśród klientów. Marki, firmy i sprzedawcy wiedzą, jak zoptymalizować te głosy wpływów, aby dotrzeć do docelowych odbiorców i zwiększyć sprzedaż.

Influencer marketing ma być wartościowy 13,8 miliarda dolarów w 2021 roku. Pod względem kontekstu wyceniono go na 1,7 miliarda dolarów w 2016 roku. Branża rozwija się wykładniczo i naprawdę zmieniła sposób, w jaki świat pojmuje marketing. Kiedy marki wcześniej wysyłały reklamy na rynek masowy lub koncentrowały się na tradycyjnych strategiach marketingowych, wpływowe osoby zapewniały markom bardziej ukierunkowaną i często bardziej lojalną publiczność, do której mogli kierować swoje produkty. To zmieniło marketing i uczynił go bardziej atrakcyjnym, ponieważ w centrum były głosy zaufane (influencerki).

Najnowszy etap influencer marketingu? Te postacie teraz tworzą i promują własne produkty. Ten kolejny krok w rozwoju influencerów wygląda znajomo. W rzeczywistości wygląda trochę jak Myszka Miki i ekspansja Disneya, która stworzyła globalny fenomen franczyzy.

Siedziałem z Eyalem Baumelem, który był jego firmą Yola Reprezentuje, kieruje i rozwija marki z twórcami, aby omówić przyszłość wpływu, dokąd zmierza rynek i dlaczego wszyscy możemy zrobić stronę z katalogu Disneya.

Skorzystaj z bohaterów

Myszka Miki autorstwa Walta Disneya to bez wątpienia jedna z najbardziej znanych i dochodowych postaci, jakie kiedykolwiek znał świat. Oryginalny wygląd imperium miliarderów Disneya, światy są zbudowane z postaci, historii i wyglądu Mickeya. W kolejnym etapie influencer marketingu postacie będą kapitalizować.

więcej niż Forbes Video

Eyal Bommel jest pionierem tej nowej fali rozwoju influencerów. Przestudiował podejście Disneya i zbadał modele, które skuteczniej służyłyby rynkowi influencerów.

Powiedział, że nowa fala influencer marketingu koncentruje się wokół postaci, takich jak styl Disneya. Baumel widzi franczyzy pod nazwami wpływowych i reputacją marki. Podobnie jak Myszka Miki, ci wpływowi zaczynają jako twórcy treści, napędzani do sukcesu poprzez generowane przez siebie historie. Po ustaleniu dobrej woli istnieje możliwość dystrybucji i marketingu tych treści w produktach, doświadczeniach i własności intelektualnej.

Ostatecznie Bommel widzi miejsce na rozwój w tym, jak ci wpływowi stają się postaciami. Ich marka, podobnie jak marka Mickey, może przejść od założenia narracji do oferowania namacalnych produktów, które warto sprzedać. Oto, co jest bardziej interesujące w koncepcji franczyzy wpływowej: Twój rynek docelowy jest już zintegrowany. Najważniejsze jest znalezienie produktu odpowiadającego zainteresowaniom odbiorców.

Słaba reputacja marki będzie motorem sukcesu influencera

Pierwotną atrakcją marketingu influencerów byli i nadal są ich wewnętrzni odbiorcy i lojalni zwolennicy. Każda marka, która zdecyduje się współpracować z influencerami, natychmiast zyska wiarygodność twórcy treści, znaczenie w społeczeństwie, jego umiejętności twórcze i komunikacyjne oraz lojalne podążanie za ludźmi o wspólnych zainteresowaniach. Wpływowy twórca muzyki na ogół będzie miał zwolenników, którzy będą zainteresowani zakupem elementów związanych z muzyką. Influencerka urody czy mody będzie miała zwolenników, którzy będą chcieli kupić ubrania, kosmetyki do pielęgnacji czy makijaż.

Model franczyzy pchnie branżę jeszcze dalej, a Baumel w dużej mierze przypisuje to reputacji influencera. Jedna z klientek Yoola, Anastasia of Like Nastya, ma ponad 200 milionów subskrybentów na wielu swoich kanałach YouTube. Siedmioletnia influencerka ma już bogate portfolio produktów pod swoim nazwiskiem, wszystkie stworzone pod Yoola. Dzięki umowie produkcyjnej z Willem Smithem, markowych zabawek, odzieży, piżam i akcesoriów, ten młody wpływowy lider jest liderem w zakresie reputacji marki, która doprowadziła do marketingu produktów i dywersyfikacji formatów treści.

Dobra treść jest warta inwestycji

Treść pozostaje kluczowym elementem gry influencer marketingu, nawet gdy marki stają się bardziej ugruntowane, a umowy dotyczące produktów są podpisywane. Baumel powiedział, że treść jest niezbędna, ponieważ dziś motywuje ludzi do zakupów. Marki takie jak Nike wykorzystują potężne i inspirujące treści wideo, aby przyciągnąć klientów do swojej marki i to działa. Dla influencerów tworzenie treści będzie nadal ważnym aspektem ich sukcesu, ponieważ rozwija historię, wokół której można zarabiać na produktach, doświadczeniach i własności intelektualnej.

Po roku dużych wahań Baumel postrzega treści (influencer, YouTubers itp.) Jako realną inwestycję zarówno dla samych twórców, jak i dla źródeł zewnętrznych, i wierzy, że kluczem do długoterminowego sukcesu dla influencerów jest połączenie sztuki a nauka – sztuka to kreatywność i niepowtarzalna forma Nauka to platforma i algorytm doświadczenia. Jak widzieliśmy w zeszłym roku, ludzie zwracają się ku udostępnianiu treści, aby zapewnić rozrywkę i poczucie przynależności. Te rzeczy ostatecznie zakotwiczą więcej marek i stworzą bardziej dochodowe franczyzy dla twórców i odpowiednich interesariuszy.

Influencer marketing nie jest na dobrej drodze. Właściwie to dopiero początek. Eksperci tacy jak Baumel, którzy są jednymi z pierwszych użytkowników i innowatorów w branży, dostrzegają znaczenie dostosowania się i popychania igły naprzód, aby zapewnić, że rynek influencerów pozostanie konkurencyjny. Jak się okazuje, większość branż może się wiele nauczyć od Walta Disneya. W tym przypadku i z Myszką Miki dobre historie się sprzedają.

READ  Straż przybrzeżna Sunderlandu dzwoniła cztery razy w ciągu siedmiu godzin