Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Strategia Sił Kosmicznych Stanów Zjednoczonych polegająca na usprawnieniu harmonogramów startów i procesów zaopatrzenia

WASHINGTON — Według dyrektora organizacji plan przejęcia Sił Kosmicznych Stanów Zjednoczonych na następną fazę kontraktów na start w kosmosie dla bezpieczeństwa narodowego ułatwi Agencji Rozwoju Kosmicznego pozyskiwanie i planowanie startów.

Derek Turner powiedział 5 kwietnia, że ​​agencja ściśle współpracowała z głównym ramieniem akwizycji Sił Kosmicznych, Dowództwem Systemów Kosmicznych, w celu poinformowania o swojej strategii dotyczącej fazy 3 NSSL, którą służby wykorzystają do finansowania misji startowych między rokiem podatkowym 2025 a rokiem podatkowym 2034. Projekt petycji w sprawie starań jest w lutym i planowane jest wydanie ostatecznej wersji tego lata.

Przemawiając podczas Forum Bezpieczeństwa Sił Kosmicznych Instytutu Mitchella w Arlington w Wirginii, było jasne, że SDA użyje mechanizmu kontraktowania Sił Kosmicznych do przyszłych startów. Ale nie zawsze tak było w przypadku agencji, która została utworzona w celu opracowania i szybkiego polakierowania dużych konstelacji małych satelitów.

W przypadku pierwszej partii statku kosmicznego, nazwanej Transza 0, SDA zawarła umowę bezpośrednio ze SpaceX Elona Muska na wykonanie misji, z pominięciem programu NSSL na rzecz tańszej oferty.

Po wynegocjowaniu niższych kosztów agencja zdecydowała się na wykorzystanie NSSL do zakupu startów z transzy 1.

„Mamy naprawdę dobry zestaw danych na temat tego, czym jest uruchomienie komercyjne w porównaniu z procesem uruchamiania NSSL, i wyciągnęliśmy wnioski zespołowi NSSL podczas formułowania fazy 3” – powiedział Turnier.

Zgodnie z podejściem NSSL Phase II, SpaceX kupuje starty tylko od dwóch firm, United Launch Alliance i SpaceX. Strategia fazy 3 NSSL utworzy dwie grupy dostawców startów podzielonych na „pasy”.

Pierwsza ścieżka będzie dotyczyć głównie firm komercyjnych konkurujących o mniej złożone zadania. Usługa wybierze w tym celu kilku dostawców i zapewni coroczne możliwości dołączenia do puli nowym firmom.

Druga ścieżka skupi się na bardziej ekstremalnych startach z unikalnymi wymaganiami, a Space Force wybierze tylko dwie firmy do tej ścieżki.

READ  NASA i SpaceX twierdzą, że opóźnione spadochrony na kapsule Dragona nie stanowią problemu

Tournear, który powiedział, że spodziewa się, że SDA użyje dostawców pierwszej ścieżki do swojego startu, powiedział, że podejście Space Force do fazy 3 zapewnia większą elastyczność. Na przykład użytkownicy będą mogli modyfikować swoje zadania — takie jak liczba i rodzaj satelitów na pokładzie — z mniejszym wyprzedzeniem. Ponadto skupienie się na konkurencji i większej puli firm pozwala obniżyć koszty.

Ta elastyczność jest ważna dla SDA, ponieważ spodziewa się znacznego zwiększenia rytmu swoich startów w przyszłym roku. Agencja wystrzeliła pierwszych 10 satelitów na początku kwietnia, a kolejnych 18 poleci w czerwcu. Ale od września przyszłego roku zwiększy tempo do jednego zadania na miesiąc w ciągu jednego roku.

Turnier powiedział dziennikarzom w wywiadzie z 31 marca przed uruchomieniem pierwszej transzy 0, że jest przekonany, że SDA i firmy budujące ich satelity mogą dostosować się do tego wzrostu, ale dodał, że wymagałoby to pewnego poziomu elastyczności ze strony rządu i przemysłu.

„Postaramy się wystrzelić satelity, gdy tylko będą gotowe i wystrzelić je tak szybko, jak to możliwe” – powiedział. „Myślę, że branża jest teraz w stanie wesprzeć ją po stronie dostawcy satelitów, ponieważ przyzwyczaiła się do mentalności linii montażowej towarów, a następnie po stronie rakiet”.

Courtney Albon jest korespondentką C4ISRNET zajmującą się przestrzenią kosmiczną i technologią. Zajmuje się wojskiem amerykańskim od 2012 roku, koncentrując się na Siłach Powietrznych i Siłach Kosmicznych. Opisałem niektóre z najważniejszych wyzwań związanych z przejęciem, budżetem i polityką, przed którymi stoi Departament Obrony.