Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Strategia Sił Kosmicznych Stanów Zjednoczonych polegająca na usprawnieniu harmonogramów startów i procesów zaopatrzenia

Strategia Sił Kosmicznych Stanów Zjednoczonych polegająca na usprawnieniu harmonogramów startów i procesów zaopatrzenia

WASHINGTON — Według dyrektora organizacji plan przejęcia Sił Kosmicznych Stanów Zjednoczonych na następną fazę kontraktów na start w kosmosie dla bezpieczeństwa narodowego ułatwi Agencji Rozwoju Kosmicznego pozyskiwanie i planowanie startów.

Derek Turner powiedział 5 kwietnia, że ​​agencja ściśle współpracowała z głównym ramieniem akwizycji Sił Kosmicznych, Dowództwem Systemów Kosmicznych, w celu poinformowania o swojej strategii dotyczącej fazy 3 NSSL, którą służby wykorzystają do finansowania misji startowych między rokiem podatkowym 2025 a rokiem podatkowym 2034. Projekt petycji w sprawie starań jest w lutym i planowane jest wydanie ostatecznej wersji tego lata.

Przemawiając podczas Forum Bezpieczeństwa Sił Kosmicznych Instytutu Mitchella w Arlington w Wirginii, było jasne, że SDA użyje mechanizmu kontraktowania Sił Kosmicznych do przyszłych startów. Ale nie zawsze tak było w przypadku agencji, która została utworzona w celu opracowania i szybkiego polakierowania dużych konstelacji małych satelitów.

W przypadku pierwszej partii statku kosmicznego, nazwanej Transza 0, SDA zawarła umowę bezpośrednio ze SpaceX Elona Muska na wykonanie misji, z pominięciem programu NSSL na rzecz tańszej oferty.

Po wynegocjowaniu niższych kosztów agencja zdecydowała się na wykorzystanie NSSL do zakupu startów z transzy 1.

„Mamy naprawdę dobry zestaw danych na temat tego, czym jest uruchomienie komercyjne w porównaniu z procesem uruchamiania NSSL, i wyciągnęliśmy wnioski zespołowi NSSL podczas formułowania fazy 3” – powiedział Turnier.

Zgodnie z podejściem NSSL Phase II, SpaceX kupuje starty tylko od dwóch firm, United Launch Alliance i SpaceX. Strategia fazy 3 NSSL utworzy dwie grupy dostawców startów podzielonych na „pasy”.

Pierwsza ścieżka będzie dotyczyć głównie firm komercyjnych konkurujących o mniej złożone zadania. Usługa wybierze w tym celu kilku dostawców i zapewni coroczne możliwości dołączenia do puli nowym firmom.

Druga ścieżka skupi się na bardziej ekstremalnych startach z unikalnymi wymaganiami, a Space Force wybierze tylko dwie firmy do tej ścieżki.

READ  ATLAS Space Operations zapewnia 26 milionów dolarów finansowania serii B kierowanego przez Mitsui

Tournear, który powiedział, że spodziewa się, że SDA użyje dostawców pierwszej ścieżki do swojego startu, powiedział, że podejście Space Force do fazy 3 zapewnia większą elastyczność. Na przykład użytkownicy będą mogli modyfikować swoje zadania — takie jak liczba i rodzaj satelitów na pokładzie — z mniejszym wyprzedzeniem. Ponadto skupienie się na konkurencji i większej puli firm pozwala obniżyć koszty.

Ta elastyczność jest ważna dla SDA, ponieważ spodziewa się znacznego zwiększenia rytmu swoich startów w przyszłym roku. Agencja wystrzeliła pierwszych 10 satelitów na początku kwietnia, a kolejnych 18 poleci w czerwcu. Ale od września przyszłego roku zwiększy tempo do jednego zadania na miesiąc w ciągu jednego roku.

Turnier powiedział dziennikarzom w wywiadzie z 31 marca przed uruchomieniem pierwszej transzy 0, że jest przekonany, że SDA i firmy budujące ich satelity mogą dostosować się do tego wzrostu, ale dodał, że wymagałoby to pewnego poziomu elastyczności ze strony rządu i przemysłu.

„Postaramy się wystrzelić satelity, gdy tylko będą gotowe i wystrzelić je tak szybko, jak to możliwe” – powiedział. „Myślę, że branża jest teraz w stanie wesprzeć ją po stronie dostawcy satelitów, ponieważ przyzwyczaiła się do mentalności linii montażowej towarów, a następnie po stronie rakiet”.

Courtney Albon jest korespondentką C4ISRNET zajmującą się przestrzenią kosmiczną i technologią. Zajmuje się wojskiem amerykańskim od 2012 roku, koncentrując się na Siłach Powietrznych i Siłach Kosmicznych. Opisałem niektóre z najważniejszych wyzwań związanych z przejęciem, budżetem i polityką, przed którymi stoi Departament Obrony.