Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Steve Hellmuth, wizjoner technologii NBA

Steve Hellmuth, wizjoner technologii NBA

Przed ceremonią w Galerii sław Sports Broadcasting 2023, która odbędzie się 12 grudnia w hotelu New York Hilton, SVG przedstawia sylwetki dziewięciu osób wprowadzonych do tegorocznych zajęć. po więcej informacji, Kliknij tutaj

Pierwsze miejsca są zawsze ważną częścią życiorysu sławnych radiofonii i telewizji sportowej Steve’a Helmutha, niedawno emerytowany wiceprezes wykonawczy NBA ds. operacji i technologii oraz były przewodniczący rady doradczej SVG, nadzorował swoje nowatorskie rozwiązania. Pod jego przewodnictwem NBA jako pierwsza liga opracowała zaawansowany system statystyczny obsługujący szeroki zakres usług, w tym stała się pierwszą ligą oferującą wyniki na żywo i statystyki w Internecie. Ponadto NBA była pierwszą ligą, która opracowała scentralizowany system natychmiastowej powtórki, pierwszą ligą, która opracowała archiwum cyfrowe i pierwszą ligą, która w znaczący sposób podeszła do nowych technologii, takich jak transmisja na żywo, 3D, rzeczywistość wirtualna i przechwytywanie głośności .

Adam Silver, komisarz NBA Helmuth twierdzi, że w ciągu ostatnich trzech dekad bezproblemowo przeprowadził NBA przez niezliczone postępy technologiczne.

„Jego wizja doświadczonego i innowacyjnego eksperta w dziedzinie technologii pomogła przekształcić działalność nadawczą naszej ligi i zrewolucjonizować sposób dystrybucji i konsumpcji naszych treści na całym świecie” – mówi Silver. „Nie ma wątpliwości, że Steve pozostawił niezatarty ślad w NBA i szerzej rozumianej branży mediów sportowych”.

Po uzyskaniu tytułu licencjata z historii sztuki na Uniwersytecie Princeton Helmuth ma kilka osiągnięć gorszych od tytułu magistra filmoznawstwa w szkole filmowej Uniwersytetu Nowojorskiego. Jeszcze w czasie studiów pracował nad niezależnymi filmami eksperymentalnymi i pomagał w prowadzeniu firmy cateringowej.

„Myślałem, że pójdę w stronę rozrywki. Moja ówczesna dziewczyna sponsorowała kogoś, kto był odpowiedzialny za dyrektorów produkcji olimpijskiej w NBC, a on zasugerował, żebym aplikował” – mówi Helmuth. „Złożyłem podanie o tę pracę i moja ścieżka kariery uległa zmianie i nabrała tempa”.

Jego pierwszą pracą było stanowisko dyrektora produkcji sportowej w NBC, gdzie pracował nad profilami olimpijskimi sportowców startujących na Igrzyskach Olimpijskich w Moskwie w 1980 r. Profile miały być nadawane w standardzie SECAM (Sequential Color with Memory), ówczesnym standardzie transmisji Związku Radzieckiego, więc Hellmuth wziął udział w przyspieszonym kursie transferu i montażu filmów w SECAM, a także odbył burzliwą podróż po Stanach Zjednoczonych i Europie. Europa.

READ  Przegląd protokołu ma obóz treningowy koszykówki kobiet w zawieszeniu zaledwie kilka dni po starcie

Helmuth kilkakrotnie podróżował po Niemczech, aby przedstawić sylwetki sportowców, przez Czechosłowację i Polskę, a także tam i z powrotem przez Stany Zjednoczone. Do jego obowiązków należało obsługa magazynów filmowych, prowadzenie ciężarówki, organizowanie lotów i podawanie jedzenia.

„Miałem podwójne obowiązki jako kierownik produkcji i technik na zdjęciach, a często byłem także odpowiedzialny za rezerwację sportowców” – mówi. „Moim głównym mentorem był śp Barry’ego Winnicka Wytwórnia WW Films, jeden z najlepszych reżyserów filmów sportowych wszechczasów.

Hellmuth również blisko współpracował Piotr Diament. Peter był odpowiedzialny za badania olimpijskie i stworzył szereg profili. Peter pozostał w NBC i awansował na olimpijczyka NBC oraz wiceprezesa wykonawczego ds. programowania.

Trochę wszystkiego

Z jednostki Olympic Bid Helmuth przeszedł na stanowisko dyrektora jednostki i kierownika produkcji w NBC Sports, gdzie pracował od 1979 do 1987.

„Grałem w tenisa, koszykówkę w college’u, baseball, cokolwiek mi się trafiło” – mówi. „Naprawdę mi się to podobało i zyskałem duże kompetencje w zakresie budżetowania, operacji i zdalnego zarządzania we wszystkich obszarach”.

Głównym mentorem Hellmutha w NBC Sports był The Great Teda Nathansona, członek Galerii sław nadawców sportowych. Obaj pracowali razem przy meczach NFL i programie studyjnym NFL przez cztery lata, których kulminacją był Super Bowl XX.

Po drodze Hellmuth zachował świeżość napisów końcowych, produkując otwieracz World Series Mike’a Wisemana w 1986 roku.

Jako główny menadżer produkcji NFL Hellmuth nadzorował także produkcję i operacje programu NBC NFL Studio w Studio 6A, który był współdzielony z The David Letterman Show.

„Praca ze wspaniałymi scenografami i reżyserami oświetlenia w NBC wiele mnie nauczyła” – mówi. „Słynne studia NBC były pełne utalentowanych inżynierów, operatorów kamer i techników dobrze zorientowanych w transmisjach na żywo”.

Po ślubie z Teresą Helmuth przyjął ofertę zostania dyrektorem generalnym Potomac Television Company, startupu produkującego wiadomości z Waszyngtonu dla stacji telewizyjnych w całym kraju i dostarczającego programy informacyjne na Kapitol.

„Pomogłem zbudować firmę” – mówi. „Zawarliśmy kontrakt z CNN dla ekip informacyjnych w Waszyngtonie i stworzyliśmy wideokanał informacyjny dla lokalnych stacji telewizyjnych”.

Pierwsze strzały ze skoków

Jednak kiedy NBA zwróciła się do niego z prośbą o zatrudnienie dyrektora operacyjnego NBA Entertainment, Hellmuth pomyślał, że może to być trudniejsze. Dołączył do NBA w 1990 roku i wspiął się po szczeblach kariery, od zarządzania zespołem postprodukcyjnym do nadzorowania wszystkich operacji nadawczych i uruchamiania Inside Stuff.

READ  Polka Anna Nidza Kupenick zdobywa złoto w biathlonie | Wiadomości, sport, praca

Hellmuth był także obecny w NBA, kiedy doszło do słynnego procesu sądowego pomiędzy ligą, Motorolą i STATS, Inc. Wiązało się to z wysyłaniem przez Motorolę wyników NBA na pagery z około trzyminutowym opóźnieniem. Hellmuth podjął się projektu stworzenia interfejsu statystycznego działającego niemal w czasie rzeczywistym dla grafiki NBC Sports Chyrons i dostrzegł możliwość połączenia tych zagadnień.

„Zapytałam Komisarz NBA David Stern „Gdybym mógł kierować rozwojem niezwykle szybkich i dokładnych statystyk, Motorola i STATS, Inc. nie miałyby opłacalnego produktu, który moglibyśmy połączyć z Chyronem” – mówi Hellmuth. „Udzielił mi silnego wsparcia w dalszych działaniach i współpracowałem z Rallisem Pappasem w IDS”.

Była to znacząca i zmieniająca zasady inicjatywa dla całej branży, ponieważ system statystyczny mógł zostać wykorzystany do kierowania wszystkim, od grafiki nadawanej na antenie po indeksowanie systemu zarządzania zasobami medialnymi.

Później Helmuth nadzorował projekt, dzięki któremu NBA stała się pierwszą ligą w historii posiadającą statystyki na żywo w Internecie.

„Wszystkie inne usługi związane z danymi opierają się na podstawach statystycznych, ponieważ statystyki są językiem sportu” – mówi. „Następnie zastąpiliśmy system zegara na korcie szwajcarskim systemem czasu światowego, abyśmy mogli uzyskać wszystkie znaczniki czasu i wyników. Połącz to wszystko z własną siecią HSAN NBA, a NBA jest przygotowana na ostateczny sukces… Edytory cyfrowe i innowacje w aplikacji, punktacja i faktycznie utorowały drogę NBA do ugruntowania pozycji lidera w sportach cyfrowych.

Hellmuth był także producentem jednego ze swoich ulubionych wydarzeń: Larry’ego ptaka noc. Na prośbę Birda był to ciągły pokaz w Boston Garden bez przerw na reklamy, prezentowany w formie teatru w rundzie na podniesionym parkiecie w Boston Garden.

Do diamentów

W 1998 roku Major League Baseball zwabił Helmutha z NBA, aby objął stanowisko starszego wiceprezesa MLB Productions, a on nadal ćwiczył swoje siły produkcyjne.

„Byłem odpowiedzialny za postawienie na nogi MLB Productions i wznowienie programu „Ty tydzień w baseballu” z powrotem w Fox Network, mówi. „Ponownie założyłem kapelusz produkcyjny i otrzymałem możliwość wyprodukowania koncertu terenowego zespołu All-Century Team w Fenway Park z… Teda Williamsa. Michaela Weissmana Został kierownikiem Foxa i wspólnie z nim współpracowaliśmy, aby wydarzenie odniosło sukces w telewizji. Mike i Fox zasłużenie otrzymali nagrodę Emmy.

READ  Nekrolog: Robert F. Dawes - Lewiston Sun Magazine

Nowe wyzwanie koszykarskie

Trzy lata później Hellmuth powrócił do NBA, gdzie został odpowiedzialny za IT, operacje nadawcze, inżynierię i usługi internetowe. Nadzoruje także budowę obiektów obsługujących standardy transmisji, po ustaleniu wytycznych dotyczących budowy aren dotyczących rozmieszczenia kamer, oświetlenia i dźwięku, które definiują scenę koszykówki NBA.

„Stern i Silver dobrze zrozumieli, że dobra telewizja zaczyna się od panowania nad miejscem: jasnym, żywym plikiem dźwiękowym, dzięki któremu fani mogą okazać swoje wsparcie na boisku, doskonałym ustawieniem kamer i doskonałym oświetleniem” – mówi.

Hellmuth zaprojektował oświetlenie LED otaczające tablicę kończącą każdą część meczu i dogrywkę, aby umożliwić podgląd powtórki, a także stworzył wyraźne zegary akcji nad wspornikami koszy.

„Po kilku trudnych telefonach pod koniec sezonu 2001–2002 Stern i Silver zlecili mi zaprojektowanie systemu, który pomagałby sędziom i umożliwiał podgląd obrazu wideo z boiska” – wspomina. „Na każdej tablicy znajdują się reflektory, a od kilku lat spikerzy pomagają sędziom w udostępnianiu filmów przedstawiających scenariusze końcówek meczów lub okresów”.

Uzupełnieniem tego systemu był projekt i budowa Centrum Powtórek NBA. Debiutując w 2014 roku, wraz z debiutem nowej prywatnej sieci 10G łączącej areny z NBA, Hellmuth wyruszył w podróż, aby zaprojektować system wraz z wieloletnim sędzią NBA i oficjalnym dyrektorem Joego Borgii.

„Oczywiście, dzięki 14 kamerom dostarczanym zewsząd, sieć przyczyniła się do rozwoju aplikacji NBA i obecności NBA w mediach społecznościowych” – dodaje Hellmuth.

Kariera Hellmutha jest świadectwem przywództwa sprzyjającego innowacjom oraz współpracowników z NBA i MLB, którzy przyczynili się do tego.

„Steve był jednym z pierwszych i najbardziej wpływowych entuzjastów technologii w NBA” – mówi. Właściciel Dallas Mavericks Mark Cuban. „Pomógł wprowadzić NBA w XXI wiek w czasie, gdy wielu nie rozumiało, co próbował zrobić”.