Mniej niż 20% zespołu pracuje teraz na platformie.
Google podobno „zdegradowało” swoją platformę do strumieniowego przesyłania gier skierowaną do konsumentów, Stadia, a teraz ma „zmniejszone zainteresowanie” negocjowaniem przebojowych tytułów dla tej usługi, ponieważ w dużej mierze skupił się na sprzedaży technologii leżącej u podstaw usług stronom trzecim.
Nieszczęścia Stadii są dobrze udokumentowane; pomimo wstępna pochwała za możliwości serwisu streamingowego w dniu premiery w 2019 r. powolny, problematyczny wprowadzenie oznaczało, że Google nie wykorzystał początkowego zainteresowania konsumentów. Zakres niedociągnięć Stadia zaczął być jasny, gdy firma ogłosiła, że jest zamykające własne studia tworzenia gier mniej niż 14 miesięcy po uruchomieniu, z kolejne raporty Twierdzenie, że platforma do przesyłania strumieniowego nie spełniała swoich celów dla miesięcznych aktywnych użytkowników o setki tysięcy.
Chociaż Google nadal nalegał Stadia była „żywa i miała się dobrze” w miarę postępów w 2021 r. – i uruchomiono szereg inicjatyw mających na celu zwiększenie wsparcia dla usługi, w tym: ograniczone czasowo dema oraz schematy przychodów dla deweloperów – a nowy raport Business Insidera twierdzi, że firma „zdegradowała” tę usługę wewnętrznie i ma coraz mniejsze zainteresowanie zabezpieczaniem przebojowych tytułów stron trzecich w celu zwiększenia swojej biblioteki. Mówi się, że mniej niż 20% zespołu Stadia pracuje teraz na platformie konsumenckiej, a reszta koncentruje się na sprzedaży technologii.
Analiza specyfikacji Google Stadia + ekskluzywne testy wydajności.
Oznaki zmiany strategii dla Stadia pojawiły się po raz pierwszy wraz z informacją o zamknięciu studia gier Google w zeszłym roku, kiedy firma ogłosiła, że zacznie sprzedawać swoją technologię stronom trzecim. Business Insider twierdzi, że jest to teraz główna pozycja lidera w dywizji Stadia i że zdecydowana większość zespołu koncentruje się na zabezpieczaniu priorytetowych umów z białymi etykietami dla swoich technologii – skierowanych do firm zarówno w grach, jak i poza nimi – pod nową nazwą Google Stream.
W ramach tej rozmowy mówi się, że Google omawiał dostarczenie swojej technologii firmie Capcom, umożliwiając wydawcy strumieniowanie tytułów demonstracyjnych z własnej strony internetowej, a firma podobno poczyniła również „znaczne postępy” z Bungie w zakresie podobnego zaplecza sprawa . Jednak źródła Business Insidera mówią, że nie jest jasne, w jaki sposób Ostatnie przejęcie Bungie przez Sony o wartości 3,6 mld USD wpłynie na te plany.
Jeśli chodzi o to, co to wszystko będzie ostatecznie oznaczać dla platformy konsumenckiej Stadia, to obecnie nie jest jasne. W oświadczeniu dla Business Insider Google powiedział, że „nadal koncentruje się na wprowadzaniu świetnych gier na Stadia w 2022 roku”, zauważając, że w tym roku powiększy obecną 200-osobową bibliotekę platformy o kolejne 100 gier. Ale jak długo może trwać to wsparcie? Jedno ze źródeł powiedziało Business Insiderowi: „Wewnętrznie jest wiele osób, które chciałyby zatrzymać [Stadia] idą, więc naprawdę ciężko pracują, aby upewnić się, że nie umrze, ale to nie oni wypisują czeki”.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro