Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Stadia podobno straciła priorytety, ponieważ Google koncentruje się na sprzedaży technologii strumieniowania stronom trzecim • Eurogamer.net

Stadia podobno straciła priorytety, ponieważ Google koncentruje się na sprzedaży technologii strumieniowania stronom trzecim • Eurogamer.net

Mniej niż 20% zespołu pracuje teraz na platformie.

Google podobno „zdegradowało” swoją platformę do strumieniowego przesyłania gier skierowaną do konsumentów, Stadia, a teraz ma „zmniejszone zainteresowanie” negocjowaniem przebojowych tytułów dla tej usługi, ponieważ w dużej mierze skupił się na sprzedaży technologii leżącej u podstaw usług stronom trzecim.

Nieszczęścia Stadii są dobrze udokumentowane; pomimo wstępna pochwała za możliwości serwisu streamingowego w dniu premiery w 2019 r. powolny, problematyczny wprowadzenie oznaczało, że Google nie wykorzystał początkowego zainteresowania konsumentów. Zakres niedociągnięć Stadia zaczął być jasny, gdy firma ogłosiła, że ​​jest zamykające własne studia tworzenia gier mniej niż 14 miesięcy po uruchomieniu, z kolejne raporty Twierdzenie, że platforma do przesyłania strumieniowego nie spełniała swoich celów dla miesięcznych aktywnych użytkowników o setki tysięcy.

Chociaż Google nadal nalegał Stadia była „żywa i miała się dobrze” w miarę postępów w 2021 r. – i uruchomiono szereg inicjatyw mających na celu zwiększenie wsparcia dla usługi, w tym: ograniczone czasowo dema oraz schematy przychodów dla deweloperów – a nowy raport Business Insidera twierdzi, że firma „zdegradowała” tę usługę wewnętrznie i ma coraz mniejsze zainteresowanie zabezpieczaniem przebojowych tytułów stron trzecich w celu zwiększenia swojej biblioteki. Mówi się, że mniej niż 20% zespołu Stadia pracuje teraz na platformie konsumenckiej, a reszta koncentruje się na sprzedaży technologii.

Analiza specyfikacji Google Stadia + ekskluzywne testy wydajności.

Oznaki zmiany strategii dla Stadia pojawiły się po raz pierwszy wraz z informacją o zamknięciu studia gier Google w zeszłym roku, kiedy firma ogłosiła, że ​​zacznie sprzedawać swoją technologię stronom trzecim. Business Insider twierdzi, że jest to teraz główna pozycja lidera w dywizji Stadia i że zdecydowana większość zespołu koncentruje się na zabezpieczaniu priorytetowych umów z białymi etykietami dla swoich technologii – skierowanych do firm zarówno w grach, jak i poza nimi – pod nową nazwą Google Stream.

W ramach tej rozmowy mówi się, że Google omawiał dostarczenie swojej technologii firmie Capcom, umożliwiając wydawcy strumieniowanie tytułów demonstracyjnych z własnej strony internetowej, a firma podobno poczyniła również „znaczne postępy” z Bungie w zakresie podobnego zaplecza sprawa . Jednak źródła Business Insidera mówią, że nie jest jasne, w jaki sposób Ostatnie przejęcie Bungie przez Sony o wartości 3,6 mld USD wpłynie na te plany.

Jeśli chodzi o to, co to wszystko będzie ostatecznie oznaczać dla platformy konsumenckiej Stadia, to obecnie nie jest jasne. W oświadczeniu dla Business Insider Google powiedział, że „nadal koncentruje się na wprowadzaniu świetnych gier na Stadia w 2022 roku”, zauważając, że w tym roku powiększy obecną 200-osobową bibliotekę platformy o kolejne 100 gier. Ale jak długo może trwać to wsparcie? Jedno ze źródeł powiedziało Business Insiderowi: „Wewnętrznie jest wiele osób, które chciałyby zatrzymać [Stadia] idą, więc naprawdę ciężko pracują, aby upewnić się, że nie umrze, ale to nie oni wypisują czeki”.