Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Spójrz na Porsche 911 Dakar

Spójrz na Porsche 911 Dakar

W gamie Porsche 911 często pojawia się niespodzianka — już wiesz, że Carrera jest na pierwszym miejscu, a wkrótce Turbo, GTS, GT3 i tak dalej. Ale generacja 992 doczekała się już kilku niespodzianek, w tym wydania Heritage Design Edition Targa i Sportowy klasyk o mocy 550 KM. Teraz czas na najbardziej kontrowersyjny jak dotąd: tutaj 911 Dakar.

Dakar został rzekomo zaprojektowany, aby uczcić pierwsze 911 z napędem na wszystkie koła – 953, które wygrało Paryż-Dakar w 1984 r. Koncept Porsche 911”. Jest zasilany przez GTS Wersja 3,0-litrowego silnika twin-turbo wytwarza 480 KM i 420 lb-ft. Z ośmiobiegową przekładnią PDK i standardowym napędem na wszystkie koła, 911 Dakar rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 3,5 sekundy – prędkość maksymalna to 249 km/h dzięki oponom Pirelli Scorpion All Terrain Plus. Dostępne są tradycyjne letnie i zimowe opony P Zero, obie z bieżnikiem terenowym poprawiającym opory przecięcia, ale daj spokój, to 911 Dakar — musisz mieć grube opony.

Nie tylko dlatego, że wygląda na nim świetnie, ponieważ prześwit został podniesiony o 50 mm w stosunku do Carrera S dzięki podnośnikowi z czterema narożnikami, który może podnieść go o kolejne 30 mm. Porsche twierdzi, że zapewnia to „prześwit i kąty rampy, które rywalizują z konwencjonalnymi pojazdami terenowymi”, co powinno stanowić interesujący film lub dwa. I to nie tylko pełzanie po skałach, Dakar może biec w trybie „High Level” z prędkością do 106 mil na godzinę, zapewniając pełne wrażenia z rajdu. Nowe tryby jazdy na przełączniku obrotowym na kierownicy pomagają maksymalnie wykorzystać jego dodatkową moc. Tryb rajdowy – to 911! Ma działać najlepiej na luźnych nawierzchniach z układem 4WD z naciskiem na tył. Dostępny jest również tryb terenowy „jazda z dużym prześwitem”. Oba są wyposażone w system Rally Launch Control, który umożliwia zmniejszenie poślizgu kół nawet o 20 procent, zapewniając najlepszą jazdę po szutrze lub podobnym terenie.

READ  Game Pass obejmuje dwie zaskakujące nowe gry, w tym The Walking Dead: The Final Season

Cherry Dakar wybiera jedne z najlepszych części z gamy 911, aby zapewnić wspaniałe wrażenia z jazdy. Posiada tylny silnik i dynamiczne mocowania GT3 w standardzie, a także Porsche Dynamic Chassis Control. Zwróć także uwagę na tylny spojler z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, maskę wykonaną z tego samego materiału (również zapożyczoną bezpośrednio z GT3), a także dwumiejscową kabinę, która zapewnia pełny rajdowy klimat. Dzięki kubełkowym fotelom, lżejszym szybom i cieńszemu akumulatorowi Dakar jest tylko o 10 kg cięższy od wyposażonego w PDK C4 GTS – DIN (bez kierowcy) i waży 1605 kg. Co ciekawsze, Porsche uważa, że ​​nowe 911 będzie „tak samo sprawne na piasku i żwirze, jak na Nordschleife”, nawet jeśli bagażnik dachowy zostanie załadowany do 42 kg paliwa, kanistrów na wodę i paneli trakcyjnych, Namiot opcjonalnie dostępnyi miarki. Właśnie wtedy, gdy wydawało się, że dzień turystyczny się skończył, przyjedź Dakarem.

Widziany tutaj zielony samochód jest pomalowany na odcień zieleni, nowy kolor, który będzie dostępny wyłącznie w Dakarze. Ale jest mało prawdopodobne, aby był to główny cel od momentu premiery, jakkolwiek dobrze wygląda, ponieważ klienci Dakaru otrzymają również pakiet Rally Design za 18 000 funtów. Ma nawiązywać do kultowego Rothmans 953, łączy w sobie białą i niebieską farbę gencjanową z czerwonymi i złotymi ozdobnymi paskami, a także wybraną przez klienta liczbę od 1 do 999 na drzwiach. Porsche twierdzi, że „Roughroads” jest teraz zarejestrowanym znakiem towarowym, który „odzwierciedla koncepcję 911 Dakar”. Ale może faktycznie nie działa to tak dobrze, jak na spotkaniu. Proszę ocień nas zielonym namiotem.

Lepiej działaj szybko, jeśli masz na to ochotę, ponieważ na całym świecie dostępnych będzie tylko 2500 Dakarów. W Wielkiej Brytanii będzie kosztować 173 000 funtów, co czyni go droższym niż 911 Turbo S – i tylko 5000 funtów mniej. od Rs. Jednak jako produkt inny niż GT musimy założyć, że zdobycie miejsca na budowę może być łatwiejsze niż GT3. Przekonajmy się – Dakar można już zamawiać, dostawa na wiosnę…

READ  Akcje Xbox serii X - na żywo: najnowsze wiadomości o uzupełnieniu zapasów w Wielkiej Brytanii od Game, Asda, Currys i innych