Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

SpaceX instaluje drugi zbiornik paliwa pochodzący ze statku kosmicznego na orbitującej platformie startowej

Po raz drugi w ciągu dwóch tygodni SpaceX obrócił zbiornik paliwa pochodzący ze statku kosmicznego na pierwszą orbitalną wyrzutnię pocisku nowej generacji, kontynuując niedawną erupcję działań konstrukcyjnych.

Dokładnie dwa tygodnie temu SpaceX dokonał rotacji swoich pierwszych masywnych zbiorników pchających (GSE) z elektrowni rakietowej Boca Chica do pobliskiego kompleksu startowego. Plany SpaceX, zbudowane z tych samych części, obiektów i wyposażenia, co prototypy zdatne do lotu, mają na celu zbudowanie uziemionych zbiorników magazynowych od części rakiet od całkowitego zaskoczenia do początkowej dostawy sprzętu w mniej niż dwa miesiące.

Dwa tygodnie później SpaceX ukończył już drugi z co najmniej siedmiu podobnych lub identycznych czołgów, które powinny pomieścić wystarczającą ilość paliwa, aby wystrzelić dwie kolejne orbitujące rakiety – a trzeci GSE ma zaledwie tydzień później.

Jak wspomniano wcześniej w Teslarati, decyzja SpaceX o dosłownym wykorzystaniu fabryki rakiet do budowy zbiorników na paliwo pędne jest zaskakująco odkrywcza z kilkoma prawdopodobnymi założeniami.

SpaceX skutecznie bierze wymienne części statku kosmicznego, modyfikując trochę z nich i przekształcając to, co w przeciwnym razie byłoby rakietą, w zbiornik magazynowy zasilany paliwem. Jest to ważne, ponieważ w przypadku wszystkich innych pocisków rakietowych w historii, nawet w przypadku pocisków Falcon 9 i Heavy, budowanie zbiorników magazynowych z niezmienionymi częściami pocisków na linii montażowej pocisków byłoby Podobne do zatrudniania Vincenta Van Gogha do rysowania linii torów.

Obecność samobieżnych zbiorników na paliwo jest prawie identyczna jak w płatowcu statku kosmicznego lotnictwa Wszystko to zapewnia, że ​​SpaceX faktycznie buduje statki kosmiczne za kilka milionów dolarów każdy – A może znacznie mniej.

Teslarati.com – 6 kwietnia 2021 r

Oprócz tego, że są niedrogimi zbiornikami do przechowywania masowego, które zapewniają SpaceX może wyprodukować statek kosmiczny i jego super ciężkie dopalacze za niewielką cenę za dolara niż jakakolwiek inna rakieta w historii, SpaceX szybko udowadnia, że ​​może zbudować ich więcej – i to szybko. Części prototypów statków kosmicznych od SN17 do SN20 oraz dopalacze Super Heavy BN2 i BN3 nadal powoli płyną z elektrowni SpaceX, a Starship SN16 stale posuwa się ku ukończeniu, aby przejąć kontrolę wszędzie tam, gdzie zatrzyma się SN15.

Jednak przynajmniej większość uwagi SpaceX wydaje się być skupiona na masowo produkowanych zbiornikach na paliwo tak szybko, jak to możliwe, aby przygotować orbitalną platformę startową statku kosmicznego – w jej głębokościach konstrukcyjnych – do testów w locie z udziałem superciężkiego. Zaledwie w zeszłym miesiącu, po raporcie pochodzącym z NASASpaceflight.com, CEO Elon Musk potwierdził, że SpaceX zamierza po raz pierwszy spróbować wystrzelić statek kosmiczny na wzmacniaczu Super Heavy już w lipcu 2021 r. – zaledwie za trzy miesiące od teraz.

Z oczywistych powodów szanse rosną silnie w obliczu próby wystrzelenia przez SpaceX pierwszego statku kosmicznego za kilka miesięcy, chociaż taka próba byłaby nadal imponująca, gdyby kiedykolwiek miała miejsce w 2021 roku. Nawet aby podjąć się tego niezwykle ambitnego wyczynu, SpaceX będzie musiał ukończyć co najmniej „ wstępny projekt ” planowanego kompleksu orbitalnego startu, w tym cztery czołgi Starship GSE.

Pierwsza połowa czołgu GSE nr 3, 17 kwietnia. (NASASpaceflight – Pocachekagal)
Tylna część kopuły trójpierścieniowego GSE nr 3 i przednia połowa są kompletne, pozostawiając dwa lub trzy etapy układania daleko od ukończenia. (NASASpaceflight – Pocachekagal)
Niestandardowe zbiorniki GSE SpaceX są w zasadzie klonami statku kosmicznego z kilkoma drobnymi modyfikacjami i nieco większym rozmiarem zbiornika. Na zdjęciu Starship SN6 i GSE2. (NASASpaceflight – Pocachekagal)

W tym celu zbiornik GSE nr 3 (GSE-3) jest już w ponad połowie ukończony, a części GSE-4 są sprawne, co oznacza, że ​​SpaceX prawdopodobnie będzie miał wystarczającą pojemność do przechowywania paliwa do prób wystrzelenia orbitującego statku kosmicznego w mniej niż miesiąc od teraz. Okaże się, czy SpaceX przejdzie przez czołgi od 5 do 7 po ukończeniu 3 i 4, czy też skupimy się z powrotem na produkcji prototypowego statku kosmicznego i super ciężkiego.

Tak czy inaczej, SpaceX nie marnuje czasu na budowanie nowej ciężkiej wyrzutni i farmy czołgów, których nigdy wcześniej nie widziano. Na razie będziemy musieli poczekać i zobaczyć, ile czasu zajmie statek kosmiczny i super ciężki, aby nadrobić zaległości.

READ  Czip Samsung Galaxy Watch 4 ma zwykle aktualizację 5 nm