Ach, Michaelu Pachterze. Analityk Wedbush Securities od lat komentuje nowinki z branży gier — zwykle wywołując gniewne reakcje fanów poszczególnych marek. W każdym razie wrócił i tym razem ma dość silną opinię na temat Niedawny wykup Bungie przez Sony za 3,6 miliarda dolarów.
Zasadniczo Pachter uważa, że przejęcie jest ugruntowane w Sony, które stara się nadążyć za stale zmieniającą się branżą. „Sony, jak sądzę, właśnie złożył oświadczenie „ja też” i powiedział, że nie zostaniemy w tyle. Więc kupimy Bungie – mówi Wieśniak! Finanse.
Pachter kontynuuje: „Dla porównania i kontrastu, EA kupiło Respawn jakieś trzy lub cztery lata temu za 700 milionów dolarów z 400 programistami. A ci faceci generują 700 milionów dolarów rocznie przychodu. Bungie ma około 200 milionów dolarów przychodu. Myślę więc, że Sony bardzo przepłacany.”
Pachter podchodzi do tego z punktu widzenia dochodów — to rodzaj jego pracy — bez uwzględniania potencjalnych planów Sony na przyszłość. Bungie może nie osiągać obecnie szalonych zysków – względnie mówiąc – ale wiemy, że Sony chce znacznie wzmocnić swoją ofertę usług na żywo. Wczesne wrażenia są takie, że Bungie odegra ważną rolę w ugruntowaniu pozycji PlayStation w tej przestrzeni — ale znowu, Pachter skupia się na aktualnych liczbach.
„Myślę, że to było stwierdzenie, które [Sony’s] nie pozwoli Microsoftowi wyprzedzić [it]więc [it’ll] po prostu kup coś z rozpaczy” – dodaje Pachter dość przeklęty sposób. „To nie jest tak naprawdę umowa, która ma dla mnie sens” – podsumowuje.
Rzeczywiście, przejęcie było nieco trudne do wybrania – rodzaj transakcji, której prawdopodobnie nie zrozumiemy w pełni, dopóki nie miniemy lat. W każdym razie miałbyś nadzieję, że Sony wie, co robi. 3,6 miliarda dolarów to nie do końca duża zmiana (chyba, że najwyraźniej jesteś Microsoftem!), więc jak powiedzieliśmy wcześniej, będzie niezwykle interesujące zobaczyć, jak wszystko się rozwinie w ciągu najbliższych kilku lat.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro