Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Skrytykował okładkę autobusów Los Angeles dla kobiet i mniejszości jako zbyt ciasną, aby ktokolwiek mógł pod nią stanąć

Skrytykował okładkę autobusów Los Angeles dla kobiet i mniejszości jako zbyt ciasną, aby ktokolwiek mógł pod nią stanąć

Autor: Germania Rodríguez Beaulieu dla Dailymail.Com

18:15 23 maja 2023 Zaktualizowano o 19:01 23 maja 2023

  • Przedstawiciele transportu zorganizowali w zeszłym tygodniu konferencję prasową, aby odsłonić La Sombrita
  • Struktura jest częścią planu działania departamentu na rzecz równości płci
  • Użytkownicy mediów społecznościowych kpili z projektu, który składał się z tyczki przymocowanej do cienkiej perforowanej metalowej dźwigni

Los Angeles było wyśmiewane z powodu dachu autobusu, który został opisany jako „odmieniający życie” kobiet i mniejszości – ale jest tak wąski, że nawet jedna osoba nie może się pod nim zmieścić.

Przedstawiciele transportu miejskiego zorganizowali w czwartek konferencję prasową, aby z dumą ujawnić La Sombrita, początkowy projekt wiaty autobusowej składający się ze słupa przymocowanego do cienkiej perforowanej metalowej belki stropowej, która wywołała kpiny w mediach społecznościowych.

La Sombrita (Little Shade) kosztuje 10 000 USD i jest częścią planu działania na rzecz równości płci Departamentu Transportu Los Angeles (LADOT), którego celem jest „dokonanie znacznego postępu w kierunku równości płci do 2025 r.”.

Projekt, którego całkowity koszt wynosi 200 000 USD, został podobno poinformowany przez panel doradczy rezydentów złożony z kobiet i „mniejszości płciowych”, który stwierdził, że brak cienia i oświetlenia na przystankach autobusowych jest poważnym problemem.

„Brak podstawowych udogodnień, takich jak cień i oświetlenie, to nie tylko drobna niedogodność. Kobiety i mniejszości płciowe – połowa naszej populacji – mogą zmienić trajektorię ich życia” – powiedziała Chelina Odber, dyrektor wykonawcza Kounkuey Design Initiative, organizacja non-profit, która zaprojektowała konstrukcję.

Władze transportu miejskiego zorganizowały w czwartek konferencję prasową, aby ujawnić La Sombrita. Na zdjęciu po prawej Chelena Odber z Kounkuey Design Initiative, która zaprojektowała schronisko
Użytkownik Twittera udostępnił zdjęcie, na którym próbuje stanąć w cieniu. Żartował: „Przepraszam, nie możesz stać pod La Sombretta”. Tylko mój cień
Jednak inni komentatorzy online nie uznali tej struktury za zabawną i wyrazili oburzenie, że miasto wydaje tysiące na projekt, który uważają za bezużyteczny.

Ale wkrótce po ujawnieniu La Sombrita zaczęła krążyć po Internecie, i to nie z najlepszych powodów, ponieważ użytkownicy mediów społecznościowych zaczęli z niej kpić, a urzędnicy miejscy krytykowali projekt.

Jeden z użytkowników Twittera udostępnił zdjęcie, na którym próbuje stanąć w cieniu, ale nie zostało ono całkowicie zasłonięte.

READ  Kanał Panamski jest suchy i utknęły setki statków

Żartował: „Przepraszam, nie możesz stać pod La Sombretta”. „Cień jest tylko mój”.

Jednak inni komentatorzy internetowi nie uznali tej struktury za zabawną i wyrazili oburzenie, że miasto wydaje tysiące na projekt, który uważają za bezużyteczny.

„Jesteśmy bogatym miastem, które ma problemy tylko dlatego, że LA jest pełne oszustw, korupcji, marnotrawstwa, łapówek, pay-to-play i innych biznesów” – powiedział użytkownik Twittera.

Inny waży: „Zaprojektowali to, aby zapewnić cień na przystanku autobusowym. Kilka tysięcy dolarów za ten cholerny żart. Oj będzie Ci wstyd.

LADOT broni La Sombrita, twierdząc, że bardziej tradycyjne schronienie kosztowałoby do 50 000 dolarów i twierdząc, że biurokratyczny proces miasta uniemożliwia budowę większych żaluzji, które dotykają chodnika.

Aby zbudować konstrukcje wystarczająco szerokie, aby faktycznie zapewniały cień, potrzebowaliby wkładu innych departamentów rządowych. Zamiast tego La Sombritas jest dołączony do istniejących konstrukcji zbudowanych wcześniej przez LADOT.

LADOT podtrzymał również projekt konstrukcji na Twitterze, publikując grafikę pokazującą, w jaki sposób „zapewnia cień w ciągu dnia i wykorzystuje zebraną energię słoneczną do oświetlenia przystanku w nocy”.
KDI zauważyło, że konstrukcja ma nie tylko zapewniać cień, ale ma również „światło dla pieszych zasilane energią słoneczną, które oświetla teren wokół przystanku”.
Użytkownicy mediów społecznościowych udostępnili również zdjęcia konstrukcji w nocy, twierdząc, że światło nie zapewnia zbyt dużego oświetlenia

LADOT podtrzymał również projekt konstrukcji na Twitterze, publikując grafikę pokazującą, w jaki sposób „zapewnia cień w ciągu dnia i wykorzystuje zebraną energię słoneczną do oświetlenia przystanku w nocy”.

Kounkuey Design Initiative (KDI) również broniło swojego stworzenia na Twitterze, mówiąc, że La Sombrita została „zaprojektowana do szybkiego działania w obecnym krajobrazie politycznym”.

„Aby uniknąć wydawania zezwoleń i koordynacji między agencjami, musiał spełniać te standardy miejskie: mieć mniej niż 24 lata”, zachowywać 4-stopowy prześwit, znajdować się na całym słupie, być solidny i możliwy do usunięcia” – powiedziała organizacja.

Jak zauważył KDI, konstrukcja ma nie tylko zapewniać cień, ale ma również „zasilane energią słoneczną światło dla pieszych, które oświetla obszar wokół przystanku i zwiększa widoczność chodnika w nocy”.

Ale użytkownicy mediów społecznościowych udostępniają również zdjęcia konstrukcji w nocy, twierdząc, że światło w rzeczywistości nie zapewnia dużego oświetlenia i oświetla tylko szyb.

READ  Współdzielenie mieszkań w latach sześćdziesiątych: sześciu z nas chciało przejść na emeryturę w nadzwyczajny sposób | przyjaźń

„Panie z Los Angeles, jeśli jedziecie autobusem, nie wychodźcie z domu bez parasola i latarki, ponieważ niekompetentni wyborcy w Los Angeles wydali swoje tyłki na „cień” i „światło”, których żadne z nich wam nie zapewnia”. Używany obok zdjęcia La Sombrita w nocy.

Inny użytkownik Twittera również udostępnił zdjęcie konstrukcji w nocy i zapytał: „Co, kurwa, osiąga, oświetlając górną część metalu (20 stóp)?”

„Jeśli stworzymy wyzwanie zaprojektowania najbardziej absurdalnej struktury dworca autobusowego, która kosztuje 10 000 USD, ta wygrywa”.

Obecnie czterech pilotów La Sombritas pracuje w różnych dzielnicach Los Angeles. Każda kompilacja zawiera kod QR, za pomocą którego użytkownicy mogą sprawdzić, jak dobrze działa i jak można ją ulepszyć.

DailyMail.com skontaktował się z LADOT i KDI w celu uzyskania komentarza do tej historii.