Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Shimano 105 Di2 R7150 12-biegowy zestaw półbezprzewodowy |  Cena, specyfikacje, wagi i więcej

Shimano 105 Di2 R7150 12-biegowy zestaw półbezprzewodowy | Cena, specyfikacje, wagi i więcej

Długo oczekiwany Shimano 105 Di2 R7150, długo oczekiwany elektroniczny zestaw trzeciego poziomu marki, wreszcie się pojawił. Zestawy o wartości 1730 GBP / 1890 USD / 1869 EUR są niedrogie Przelew elektrowniczny do grup drogowych Shimano bardziej niż kiedykolwiek.

Lubi Ultegra R8100 A Dura Ace R9200Shimano 105 Di2 zestaw rowerów szosowych Semi bezprzewodowy i 12-biegowy. Jednak w przeciwieństwie do tych dwóch zestawów, tylko 105 Di2 jest dostępne z Tarcze hamulcowe.

Nowa partia ma ważyć 2992 gi bezpośrednio z nią konkuruje SRAM Rywal eTAP AXS.

Tutaj szczegółowo przyjrzymy się wszystkim, co musisz wiedzieć o nowym zestawie kolekcji.

Mamy również porównanie SRAM Rival eTap AXS i Shimano 105 Di2 wraz z podsumowaniem wszystkich nowych rowerów dostępnych w nowej grupie.

Dodatkowo możesz przeczytać przemyślenia wielkiego pisarza technicznego BikeRadar, Szymon von Bromleyo tym, co dla przyszłości grup mechanicznych na drogach oznacza wprowadzenie na rynek elektronicznej grupy sprzętowej Shimano Level 3.

Oto pięć głównych rzeczy, które musisz wiedzieć o nowej grupie sprzętowej Shimano 105 Di2:

  • Podobnie jak Dura-Ace i Ultegra, 105 Di2 jest półbezprzewodowy i 12-biegowy
  • Cały zestaw ma ważyć około 2992 gramów, w zależności od specyfikacji
  • Kompletna grupa osprzętu Shimano 105 Di2 będzie sprzedawana za około 1730 GBP / 1890 USD / 1869 EUR
  • Po raz pierwszy Shimano zaoferuje gamę 105-poziomowych kół z włókna węglowego
  • 105 Di2 będzie oferowany tylko z hamulcami tarczowymi – hamulcami szczękowymi RIP!

pół bezprzewodowy

Podobnie jak Ultegra i Dura-Ace, seria jest częściowo bezprzewodowa.
Shimano

Podobnie jak 12-biegowy Dura-Ace i Ultegra, Shimano 105 Di2 jest częściowo bezprzewodowa.

To łączy oba tory kolejowe z centralną baterią, a przełączniki są połączone bezprzewodowo z systemem.

Dla porównania, zespoły SRAM eTap są całkowicie bezprzewodowe, a oba ruchy są kontrolowane przez indywidualne baterie.

The Przerzutka tylna Mieści mózg systemu, a także jest miejscem, do którego wysyłany jest zestaw.

12 prędkości dla wszystkich

Zgodnie z oczekiwaniami, Shimano prowadził 12 z 105.
Fairlight

Zgodnie z oczekiwaniami, grupa sprzętowa Shimano 105 Di2 R7150 to 12-biegowa. Ostatnie dwie generacje 105 miały 11 prędkości.

Tutaj przechodzimy do każdego z elementów składających się na układ napędowy Shimano 105 Di2 R7150.

Tylna przerzutka Shimano 105 RD-R7150

Dostępna jest tylna przerzutka z pojedynczym długim wózkiem (SGS w oznaczeniu Shimano).
Shimano

Tylna przerzutka z długim wózkiem jest dostępna w rodzinie 105 Di2.

Ta tylna przerzutka Shimano 105 RD-R7150 Di2 jest kompatybilna z Kasety do 36 ton.

Jest estetycznie podobny do Ultegry i Dura-Ace, ale charakteryzuje się mniej złożoną formacją stawów, równoległoboków i klatki. Wygląd jest również bardziej matowy niż błyszczące wykończenia zestawów wyższego poziomu.

Port ładowania systemu Di2 znajduje się na tylnym końcu górnego zawiasu. Eliminuje to potrzebę stosowania puszki połączeniowej pod mostkiem lub w kierownicy, jak miało to miejsce w przypadku grup osprzętu Di2 poprzedniej generacji.

READ  Pilot British Airways dokonał napaści seksualnej na stewardessy podczas pijackiej nocy między lotami

Przednia przerzutka Shimano 105 FD-R7150

Nowa przednia przerzutka jest nieco większa niż ta widziana w Ultegrze czy Dura-Ace.
Fairlight

Nowy Shimano 105 FD-R7150 Przerzutka przednia Nieco większy niż odpowiednik przedniej części Dura-Ace lub Ultegra.

Górna obudowa jest przedłużona – w przeciwieństwie do Dura-Ace i Ultegry – nie jest skompensowana klatką, co zwiększa ogólną powierzchnię klasztoru.

Powód, dla którego nadbudowa jest większa, nie został określony, chociaż spodziewamy się, że w grupie wyższej klasy będą używane inne silniki i jednostki sterujące. Poprosiliśmy Shimano o więcej informacji.

Przerzutka jest kompatybilna z łańcuchami do 52 ton. Całkowita pojemność przerzutki (największa różnica zębów między tarczami) nie została określona na pakiecie kompresji Shimano.

Shimano 105 CS-R7100-12 i CS-HG710-12 12 Speed ​​Strips

Jedna taśma dostępna w 105 markach.
Shimano

Jedna 12-biegowa kaseta 11-34 ton (CS-R7100-12) będzie dostępna w 105 poziomach.

Dodatkowa kaseta 12-biegowa nie należąca do serii 11-36t (Shimano CS-HG710-12) jest również wydana wraz z zestawem.

Pierwsze siedem kół zębatych obu kaset jest indywidualnych, przy czym największe pięć kół zębatych jest zamontowanych na aluminiowym pająku. Wszystkie koła zębate wykonane są ze stali.

Kasety są instalowane za pomocą nowego ogranicznika prędkości 12 standardowy bębenekale jest to wstecznie kompatybilne z darmowymi 11-biegowymi koncentratorami HG.

Dostępna jest również druga taśma w rozmiarze 11-36 ton.
Shimano

Nowe kasety nie posiadają technologii Hyperglide+.

Początkowo zgłoszony do Shimano zestawy do rowerów górskichHyperglide+ widzi koła zębate na kasecie w kształcie ułatwiającym kierowanie seria W dół (czyli na mocniejszy bieg) kasetę.

Hyperglide+ został wyniesiony na drogi w zeszłym roku z Dura-Ace i Ultegra. Odkryliśmy, że Hyperglide+ jest bardzo skuteczny w wygładzaniu przejść i redukcji szumów podczas testów.

Paski Dura-Ace i Ultegra 11-34t są oficjalnie kompatybilne z tą serią. Jednak oba warianty 11-30 i 11-28 ton nie są oficjalnie kompatybilne.

Grupa dzieli serię M7100, używaną w grupie rowerów górskich marki SLX.
Shimano

Nieoficjalnie spodziewamy się, że użycie którejkolwiek z tych kaset z tylną przerzutką RD-R7150 będzie działać, aczkolwiek z potencjalnie niższą wydajnością zmiany przełożeń.

Grupa dzieli 12-biegowy łańcuch CN-M7100 z markową grupą rowerów górskich SLX.

Pakiet narzędziowy Shimano FC-R7100

W momencie premiery dostępna będzie jedna opcja biegów.
Shimano

Nowy mechanizm korbowy Shimano FC-R7100 wygląda bardzo podobnie do mechanizmu korbowego z powłoką górną Dura-Ace R9200, z wykończeniem o niższym połysku i taką samą płaską zewnętrzną powierzchnią na ramionach korby.

Dostępna w rozmiarach 160, 165, 170, 172,5 i 175 mm długość korby Opcje i w momencie startu pojedyncza kombinacja przekładni 50-34 ton.

Według Shimano, opcja 52-36 ton będzie „dostępna w późniejszym terminie”.

Wał korbowy ma współczynnik Q równy 148 mm i ma tę samą konstrukcję Hollowtech II, co większość wysokiej klasy dźwigni Shimano. Skutkuje to połączeniem dwóch kutych połówek wału korbowego, tworząc solidny, lekki zespół wału.

Dostępny jest również dodatkowy, nienapinający się zespół słupka przeznaczony do rowerów tylnych o średnicy 135 mm.
Shimano

READ  Nowy 980 Pro SSD firmy Samsung zapewnia PS5 własny radiator

Dodatkowy zespół wału, który nie jest kompatybilny z 12 prędkościami, jest również wypuszczany wraz z grupą kombinacji. Mechanizm korbowy FC-RS520 ma sztywne ramiona korby i jest przeznaczony do pracy z rowerami, które mają tylny koniec 135 mm.

najnowszy Rowery szosowe z osią Ma tylny koniec 142 mm. Wpływa to na linię tarczy roweru, a mechanizm korbowy FC-RS520 zostanie przesunięty, aby to dostosować.

Korba jest dostępna w długościach 160, 165, 170, 172,5 i 175 mm, a pojedynczy zestaw kół zębatych od 50 do 34 ton.

Shimano 105 Di2 ST-R7170

Przekładnia 105 R7170 ma kształt niemal nie do odróżnienia od Ultegry i Dura-Ace.
Shimano

Nowe manetki Shimano 105 Di2 ST-R7170 mają identyczną konstrukcję jak 12-biegowe Ultegra i Dura-Ace.

Obejmuje to nową wyciągarkę z kapturem i zmienioną pozycję obrotu, która ma poprawić skuteczność hamowania podczas jazdy na maskach.

Przełączniki nie mają dodatkowego przycisku maski, który pojawia się na dwóch zestawach wyższego poziomu. Tracą również na opcji zawierania satelitów (lub tak zwanych „przerzutników prędkości”).

W przeciwieństwie do Dura-Ace i Ultegra, hamulce również nie mają funkcji Servo Wave. Fala serwo sprawia, że ​​relacja między dźwignią hamulca a klockiem jest nieliniowa, co poprawia regulację. Servo Wave pojawia się również w marce GRX . żwir zestaw.

Adaptery Shimano 105 Di2 ST-R7170 mają żywotność baterii do trzech lat. Jest zasilany przez parę baterii CR1632 w każdej transmisji.

Żegnaj opony hamulcowe

W przeciwieństwie do Ultegra R8100 i Dura-Ace R9200 105 Di2 R7150 nie będzie oferowany z opcją hamulca obręczowego.
Shimano

Nowa grupa osprzętu Shimano 105 Di2 jest dostępna tylko z hamulcami tarczowymi.

Jest to pierwsza generacja jakiejkolwiek grupy osprzętu do rowerów szosowych Shimano, która jest oferowana bez opcji hamulca obręczowego.

Nie jest to całkowicie zaskakujące, ponieważ niewiele nowoczesnych rowerów szosowych ma hamulce szczękowe, a zdecydowana większość sprzedaży 105 Di2 będzie skierowana do klientów OEM.

Chociaż może to być trochę nowatorskie, spodziewamy się, że większość rowerzystów, którzy chcą ulepszyć rower ze starszym hamulcem obręczowym, rozważy Dura-Ace lub Ultegra — oba są dostępne z dopasowanymi manetkami obręczy i hamulca.

Spodziewamy się jednak, że rowerzyści, którzy chcą używać komponentów 105 Di2 z hamulcami szczękowymi, będą mogli używać 12-biegowych manetek Dura-Ace lub Ultegra, ale nie zostało to potwierdzone przez Shimano.

Zmodyfikowane hamulce tarczowe

Nowe zaciski hamulców tarczowych mają podobny kształt do Ultegra i Dura-Ace.
Shimano

Nowe zaciski hamulców tarczowych Shimano 105 BR-R7170 przyjmują zmieniony projekt wprowadzony w Ultegra i Dura-Ace.

Obejmuje to zastosowanie nowego portu upustowego, do którego można uzyskać dostęp od zewnętrznej strony zacisku. Ułatwia to odpowietrzanie hamulców, zwłaszcza po zamontowaniu po wewnętrznej stronie tylnego trójkąta.

Hamulce można teraz odpowietrzyć z boku zacisku.
Shimano

READ  Nowe wymagania dotyczące numeru telefonu w Overwatch 2 odrzucają plany przedpłacone

Mówi się również, że prześwit między klockiem a wirnikiem został zwiększony o 10 procent, co zmniejsza ryzyko tarcia w brudnych warunkach.

Hamulce są dostępne tylko w wersji płaskiej. Niesekwencyjne zaciski końcowe będą również działać z grupą, jeśli modernizujesz starszy zestaw ramek.

105-poziomowe wirniki SM-RT70 i SM-RT64 są nominalnie przeniesione z linii poprzedniej generacji.

Obciążnik grupowy Shimano 105 Di2 R7150

Cały zestaw ma ważyć 2992 gramy.
Shimano

Kompletny zestaw Shimano 105 Di2 R7150 waży 2992 g.

Deklarowane masy każdego komponentu nowej grupy sprzętowej Shimano 105 Di2 R7150 są następujące:

To około 276 gramów cięższe niż zestaw Ultegra R8100 Di2, który według Shimano waży 2716 gramów.

Chociaż trudno jest dokonać porównania między jabłkami a jabłkami, twierdzi się, że zestaw SRAM Rival eTap AXS waży 3109 gramów w zasadniczo podobnych specyfikacjach.

Cena grupowa Shimano 105 Di2 R7150

Sugerowana cena detaliczna kompletnego zestawu Shimano 105 Di2 R7150 wynosi 1730 GBP / 1890 USD / 1869 EUR, w zależności od specyfikacji.

Ceny europejskie odnoszą się konkretnie do regionu Beneluksu, więc wyniki mogą się nieznacznie różnić lokalnie. Ceny australijskie nie zostały potwierdzone przez Shimano.

Poniżej znajduje się podsumowanie cen kluczowych komponentów z gamy 105 Di2 w Wielkiej Brytanii i USA. Ceny poszczególnych produktów nie są obecnie dostępne we wszystkich regionach.

Shimano 105 Di2 R7150 جموعة Dostępność grupy

Wiele motocykli jest już dostępnych z nową grupą osprzętu Shimano 105 Di2 R7150.
Ridley

W rozmowie z BikeRadar, menedżer marki Shimano, Jeff Giddings, powiedział, że rowerzyści powinni „spodziewać się, że nowe modele rowerów pojawią się na rynku w lipcu”, z „magazynami komponentów… dostępnymi od początku września”.

Szukasz nowego roweru 105 Di2? Sprawdź nasz przewodnik po rowerach już dostępnych z nową kolekcją.

Koła Shimano WH-RS710-C46-TL i WH-RS710-C32-TL

Obok grupy wypuszczane są dwa koła.
Shimano

Chociaż nie jest to nazwane 105, dwie nowe karbonowe grupy osprzętu uzupełniają wprowadzenie na rynek nowej grupy osprzętu Shimano 105 Di2. Po raz pierwszy zaoferowano karbonowy zestaw kół poziomu 105.

Niezapomniane grupy kół Shimano WH-RS710-C46-TL i Shimano WH-RS710-C32-TL mają ten sam ogólny profil obręczy, co odpowiadające im grupy Dura-Ace i Ultegra.

Jednak oba używają cięższej warstwy węgla na obręczach, aby zapewnić wymaganą wagę 1607 g dla C46 i 1511 g dla C32.

Obie felgi mają wewnętrznie szerokość 21 mm. Koła 32 mm są reklamowane jako „model wspinaczkowy”, a koła 46 mm są uważane za „model uniwersalny”.