Przewodnik po odcinkach
odcinek 1 – | Ocena recenzji – 4,5 / 5
Odcinek 2 – | Wynik recenzji – 4/5
Odcinek 3 – | Ocena recenzji – 4,5 / 5
Odcinek 4 – | Wynik recenzji – 5/5
Odcinek 5 – | Wynik recenzji – 5/5
Odcinek 6 – | Ocena recenzji – 4,5 / 5
Odcinek 7 – | Ocena recenzji – 4,5 / 5
The Old Man on FX zakończył nadawanie swojego pierwszego sezonu. Siedem pulsujących odcinków, utkanych z najwyższą starannością i perfekcją, dało nam wgląd w życie Dana Chase’a.
Jeff Bridges grał Chase, a John Lithgow (Harold), Alia Shawkat (Emily/Angela/Baruana) i Amy Brenneman (Zoe) grali drugoplanowe role. Ale tak naprawdę fabuła i fabuła są tutaj prawdziwymi bohaterami. Autorzy Robert Levine i Jonathan Steinberg zaadaptowali powieść Thomasa Berry’ego o tym samym tytule, wprowadzając pewne dramatyczne i przygotowawcze zmiany.
W istocie jest to porywający i intrygujący thriller szpiegowski, ponieważ jego pełna napięcia narracja nie jest tak bolesna jak jego rówieśnicy, ale porusza fascynujące egzystencjalne pytania dotyczące tożsamości, więzi międzyludzkich i wiecznie zwodniczej prawdy absolutnej.
Porównanie filmów szpiegowskich Tinker Krawiec Żołnierz Szpieg To doskonały przykład. Starzec idzie podobnym tempem i niezbyt intensywnie, by się powstrzymać. Sekwencje akcji są bardzo nieliczne. Za każdym razem, gdy jest to zrobione, kierunek i skład mają celność i skuteczność wojskową. To zdecydowanie pasuje do rachunku, biorąc pod uwagę wysoko wykwalifikowaną kadrę, z którą mamy do czynienia.
Rozszerzone dialogi, kontrastujące elementy noir i ostre skręcenie przeszłości i teraźniejszości tworzą niepowtarzalną tożsamość spektaklu. Niewiele jest momentów, które odważyłbyś się zaprezentować szybko, jak wiele dzisiejszych pokazów. Na dziedzińcach przed pudełkiem stoi stary coupe z tyłu swoich polskich i kinowych ambicji. Jeśli kiedykolwiek pojawia się prawie idealny wygląd powolnego oparzenia – to właśnie ten objaw.
Istnieją dwie linie czasu, które podtrzymują fabułę. Pierwszym z nich jest teraźniejszość, w której nieuczciwy agent CIA Dan Chase ucieka, jak odkryło FBI. Jego skomplikowana relacja z asystentem reżysera Haroldem Harperem, który jest odpowiedzialny za jego odnalezienie, sprawia, że późniejsze śledztwo i gra w kotka i myszkę są wypaczone. #
Sprawy komplikują się jeszcze bardziej, gdy „duch” z ich burzliwej wspólnej przeszłości powraca, by ich nawiedzać. W środku tego wszystkiego, Agent Adams i jej tajemnicza tożsamość zapewniają inny rodzaj dynamiki fabuły. Widzimy wahania zainteresowania między tymi postaciami, przeszłością i teraźniejszością.
Pojedynczy czas działania większości odcinków jest intensywniejszy niż zwykle. Nie zdarza się często oglądać godzinnych odcinków, zwłaszcza przy takim wolumenie. Ale Steinberg i Levine nie szczędzono wysiłków, jeśli chodzi o pełne rozwinięcie postaci i wątków pobocznych.
Żaden z głównych bohaterów nie jest jednowymiarowym gadżetem. Wszyscy mają powierzchowne zepsucie moralne, które ich dręczy i definiuje. Żyją w mirażu przeszłości, czując się emocjonalnie wyczerpani w poszukiwaniu właściwych odpowiedzi i poszukiwaniu zbawienia.
Świat starego człowieka to nie tylko czarno-biała materia. To wszystko pomiędzy i więcej. Przez większość czasu świat serialu jest niewygodnym miejscem. Rozstanie Dana to nieprzyjemna scena, ale ważna dla rozwoju historii. Jednak większość z nich jest nienawistna, ponieważ Chase i inni wokół niego stają w obliczu prawdy.
Jego niejednoznaczność wynika z ambicji twórców, by pisać odcinki bez zbytniego trzymania się linii strukturalnych ich narracji. Chcą zrobić dygresję i zagłębić się w psychologiczny chaos swoich bohaterów. Celowo lub w inny sposób, w drobnych szczegółach, które robią różnicę, pozostaje wiele tajemnic. Musisz je odkryć i zrozumieć ich naturę.
Te drobiazgi mają moc zmiany pływów i zmiany opinii. Może być ich zbyt wiele na raz, aby mieć sens, co sprawia, że czujesz się przytłoczony. Ale jest to nieuniknione, gdy spróbujesz czegoś takiego.
Ukrywanie się i kłamstwo to najczęściej odwiedzani sojusznicy bohaterów. Po pewnym czasie stają się dużą częścią swojej natury, obracając je w krnąbrnych kierunkach i ślepych zaułkach. Z nimi idziesz jako widz, spodziewając się zobaczyć coś innego.
Szokujące zwroty akcji dotyczące tożsamości Emily przychodzą szybko i intensywnie. Shawkat zajmuje dużo czasu na ekranie. Ale nawet jeśli tego nie robi, w jej scenach słychać echo, zwłaszcza z Lithgow. Aby pokazać wszystko o męskim pragnieniu ochrony i zniszczenia, to kobieta zmienia bieg ich planów. To ona napisała po ich obu obecnych.
To podstawowy sposób myślenia o staruszku z powodu pewnej krytyki, jaką otrzymał za jej kobiecą reprezentację. W końcu to kobiety sprawiają, że serial jest „możliwy”, jak monolog Abby na końcu.
Abby nawiedza Dana, gdy sylwetka przemawia mu do ucha i przepowiada jego przyszłość. Jej potężne macierzyńskie przywództwo przejawia się w sposobie, w jaki kontroluje mężczyzn i czyni ich kanałami swojej woli. Jak można to zinterpretować jako brak kobiecego dotyku w spektaklu?
Ludzie mogą dojść do własnych wniosków, ale starzec sprytnie wykorzystuje obie płcie. Jest przejmujący i czasami mylący w tym, jak się wydaje. Istnieje oczywista mutacja gatunków, aby uniknąć wygody w nomenklaturze i klasyfikacjach. Biorąc pod uwagę burzliwą produkcję związaną z problemem zdrowotnym Jeffa Bridgesa, The Old Man wychodzi jako wyrafinowany produkt końcowy.
Sprawdź więcej recenzji naszych programów telewizyjnych tutaj!
„Miłośnik podróży. Miłośnik alkoholu. Przyjazny przedsiębiorca. Coffeeaholic. Wielokrotnie nagradzany pisarz.”
More Stories
Kto gra Sookie w serialu aktorskim „Avatar: Ostatni władca wiatru”?
Kinopolis – Festiwal Filmów Polskich w Dublinie (7-10 grudnia) – Polska w Irlandii
Wstyd: Więzy rodzinne rapu i Cyganów w dramacie Netfliksa – Romea.cz