Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Seria Battlefield przechodzi gruntowną metamorfozę

Firma Electronic Arts wprowadza poważne zmiany w swojej strukturze rozwoju, koncentrując się na rozwoju i rozbudowie serii Battlefield po trudnym wydaniu Battlefield 2042.

Futurystyczna strzelanka wojskowa została wydana w listopadzie i została szybko skrytykowana za brak funkcji znalezionych w poprzednich grach oraz za liczne błędy, z których niektóre – w tym niesławny „niemożność załadowania danych o ciągłości” – całkowicie uniemożliwiały użytkownikom granie w tę grę. Być może największą ogłoszoną dzisiaj zmianą jest to, że EA oficjalnie ogłosiło stworzenie uniwersum Battlefield, które podobno będzie zawierało wiele gier i programów, które będą opracowywane przez różne studia w Ameryce Północnej i Europie.

Teraz graj: Recenzja wideo Battlefield 2042

Ponadto, DICE GM Oskar Gabrielson opuścił firmę, aby rozpocząć nowe przedsięwzięcie poza EA. Zmiana obejmuje również rolę Vince’a Zampelli z Respawn jako nowego generalnego prezesa serii Battlefield, podczas gdy projektant Halo, Marcus Lehto, tworzy w Seattle nowy zespół programistów, skupiający się na wprowadzaniu większej ilości fabuły do ​​uniwersum Battlefield. Ripple Effect, twórca trybu Portal dla Battlefield 2042, opracowuje nowe doświadczenie Battlefield w świecie Battlefield 2042.

READ  Starfield został stworzony, aby grać przez „bardzo długi czas”

W niedalekiej przyszłości EA GameSpot poinformowało, że DICE, Ripple Effect i nowe studio Lehto w Seattle będą współpracować nad rozszerzeniem i ulepszeniem Battlefield 2042. Inne gry i doświadczenia Battlefield w pracach mają służyć jako częściowe rozszerzenie nowe uniwersum Battlefield, które stara się stworzyć EA. Nie ma żadnych szczegółowych informacji o tym, jakie nowe gry i doświadczenia EA planuje stworzyć ani kiedy jeszcze zostaną wydane.

Dla Lehto, człowieka, który zaprojektował Master Chief i odegrał kluczową rolę w uczynieniu Halo tym, czym jest dzisiaj, kieruje nowym, nienazwanym studiem w rejonie Seattle. Będziesz współpracować z DICE i Ripple Effect, aby rozszerzyć narrację, opowiadanie historii i możliwości rozwoju postaci w serii Battlefield. Jednak nie ma jeszcze słowa, co to oznacza w kontekście konkretnych produktów lub strategii.

W ramach poważnej zmiany w Battlefield 2042 nie było trybu dla jednego gracza, zamiast tego skupiono się na trzech głównych filarach gry wieloosobowej: wojnie totalnej, portalu i strefie zagrożenia. Lehto wcześniej założyło niezależne studio V1 Interactive, które stworzyło strzelankę science fiction o nazwie Disintegration. Gra nie znalazła publiczności, a V1 zamknęła swoje podwoje. Lehto… było Zatrudniony przez EA na początku tego roku, ale jeszcze nie dowiedzieliśmy się, na czym to działa.

Byron Bede, wieloletni weteran Call of Duty EA zatrudniło się na początku tego roku do opracowania serii Battlefield Jako sponsor swojej długoterminowej strategii i decyzji biznesowych, Lehto i jego zespół z Seattle powiedzieli, że poszerzają narrację Battlefield 2042 o „różnorodność doświadczeń”. To położy podwaliny pod „możliwości opowiadania historii teraz i w przyszłości” – powiedział sarkastycznie Bede. Cokolwiek zrobi zespół Lehto, pojawi się w „późniejszych sezonach” Battlefield 2042 i „poza”.

„Podczas gdy on i jego zespół z rejonu Seattle dopiero jutro zaczynają budować świat Battlefield, ich praca wpłynie na późniejsze sezony w 2042 roku i później” – powiedział Bede. „To nowe studio będzie działać jako silnik narracyjny w ścisłej współpracy z DICE i Ripple Effect Studios, aby pomóc budować wspaniałe wrażenia dla graczy w uniwersum Battlefield”.

W kolejnym dużym kroku, Ripple Effect, twórca Battlefield 2042 Portal, będzie nadal wspierać Portal, ponieważ pracuje nad „nowym doświadczeniem” w świecie Battlefield 2042. Christian Grass, prezes Ripple Effect, powiedział GameSpot, że nie był w stanie skomentować tego, co Ripple Effect rozwija się poza portalem.

Nowe stanowisko Zampelli wykracza poza jego obecne obowiązki kierownicze w Respawn, które obejmują nadzorowanie bieżących prac nad tytułem usługi na żywo Apex Legends i innymi niezapowiedzianymi projektami studyjnymi, z których jeden jest podobno kontynuacją Star Wars Jedi: Upadły zakon . EA COO Laura Miele zaśpiewała hołd dla Zampelli, mówiąc, że jest właściwą osobą, aby poprowadzić franczyzę Battlefield w przyszłość, opierając się na swoich wcześniejszych sukcesach z Call of Duty, Medal of Honor i Apex Legends.

READ  Przerażająca rzeczywistość wirtualna pozwala ponownie przeżyć wspomnienia

„Stworzył definiującą kulturę rozrywkę, która wybrzmiewa poza grami. Wprowadzamy jedną z najbardziej wpływowych i utalentowanych osób w branży rozrywkowej do franczyzy gotowej do wejścia we współczesną erę gier. To niezwykły punkt zwrotny w historii gier. Jego umiejętność prowadzenia studiów i łączenia programistów, nawet oni mogą tworzyć światowej klasy doświadczenia, jak nikt inny”. „Wierzę, że struktura, proces i wizja, jakie zapewnia, umożliwią Battlefieldowi osiągnięcie doskonałości, jak nigdy dotąd. Nikt nie zna strzelanek i usług na żywo lepiej niż Vince”.

Millie wierzy, że wraz z Beede jest odpowiedni zespół, który pomoże franczyzie Battlefield rozwijać się i prosperować. Milley dodał, że EA ma teraz ludzi z „dużym doświadczeniem operacyjnym”, którzy prowadzą swoje studia w Ameryce Północnej i Europie, przyczyniając się do nowo stworzonego uniwersum Battlefield.

Zampella powiedział, że EA planuje „znaczny wzrost” pod względem liczby programistów pracujących nad franczyzą Battlefield w całej firmie i zaprosił programistów do przyjrzenia się otwartym pozycjom EA i rozważenia zaoferowania aplikacji.

Zampella nie będzie komentować szczegółów, ponieważ dotyczą one nowych rodzajów gier Battlefield, które EA może opracować w przyszłości, ani rytmu ich premiery. Zażartował jednak, że świat Battlefield jest „bogaty w możliwości, zarówno z perspektywy opowiadania historii, jak i jako uniwersum, w którym nasze zespoły mogą tworzyć innowacyjne wrażenia z rozgrywki. Naprawdę, wszystko jest możliwe”.

Dyrektor generalny EA Andrew Wilson powiedział, że firma Może w końcu opracować darmową grę BattlefieldI chociaż Zampella nie potwierdził tego, powiedział, że firma „bada wszystkie możliwości”, starając się rozwinąć Battlefield, aby pomóc mu osiągnąć pełny potencjał. „

Beede powiedział, że EA opracowało „długoterminowy plan” wspierania Battlefield w przyszłości, ale zanim firma przejdzie do konkretów, dokąd zmierza seria, pierwszym zadaniem jest wsparcie Battlefield 2042 i rozszerzenie go poprzez ofertę usług na żywo . .

„Na tej podstawie nasze zespoły stworzą nowe doświadczenia, które rozszerzą uniwersum Battlefield” – powiedział Bede. „Więc nie powiedziałbym, że jest tempo lub termin, musimy robić to, co jest właściwe dla naszych graczy i naszej gry”.

Jednak nie wszyscy pozostają na pokładzie podczas tej zmiany, ponieważ Gabrielson, obecny dyrektor generalny DICE, opuszcza firmę pod koniec roku. W oświadczeniu Gabrielson powiedział, że całkowite opuszczenie DICE i EA było jedną z najtrudniejszych decyzji, jakie musiał podjąć w swoim życiu. „Trudno opisać moją pasję do naszego studia, zespołów i serii Battlefield w słowach. Ostatnia dekada z zespołem DICE była po prostu niesamowita. Od początku Battlefield 3 po Star Wars Battlefront i Battlefield 1 i oczywiście powrót wojny totalnej z Battlefieldem 2042”. „Było tak wiele wspaniałych wspomnień z pracy z naszymi zespołami. DICE ma jedne z najlepszych talentów w branży, a zespół jest w dobrych rękach”.

„Ogólnie rzecz biorąc, wszyscy jesteśmy zaangażowani w Battlefield. To jedna z najważniejszych i najcenniejszych franczyz w branży. Wspólnie uwalniamy jej ogromny potencjał”. – kierownik operacyjny w EA Laura Miele

Rebecka Cutaz, była dyrektor studia w Ubisoft Annecy, Gabrielson przejmuje funkcję dyrektora generalnego DICE. Gabrielson pozostaje w DICE i EA przez resztę roku, aby pomóc Cutazowi przejść do roli GM. Gabrielson powiedział, że wyjeżdża, aby rozpocząć „nową przygodę”, ale nie wiadomo, dokąd może się udać.

READ  Amazon oferuje zaktualizowane tablety z serii Fire, opcjonalną klawiaturę i pakiet Microsoft 365

Podczas gdy Battlefield 2042 mógł nie mieć najmocniejszego startu, jeśli chodzi o odbiór graczy, Miele powiedziała GameSpotowi, że Battlefield 2042 już od czasu premiery zmierza we właściwym kierunku. Powiedziała, że ​​gracze pozytywnie reagują na zmiany wprowadzone do tej pory przez DICE, chociaż nadal jest wiele negatywnych opinii w Internecie. Najnowsza aktualizacja, największa do tej pory w Battlefield 2042 i zawierająca ponad 150 poprawek, została opublikowana dzisiaj, 2 grudnia.

„Mamy szczęście, że mamy tak pełnych pasji fanów i jestem przekonany, że nadal będziemy robić wszystko, co w naszej mocy, aby sprostać ich oczekiwaniom. Wierzymy, że rok 2042 jest kamieniem węgielnym przyszłości, gdy zaczynamy pracę nad poszerzaniem wszechświata. – powiedział proso. „Ogólnie rzecz biorąc, wszyscy jesteśmy zaangażowani w Battlefield. To jedna z najważniejszych i najcenniejszych franczyz w branży. Wspólnie uwalniamy jej ogromny potencjał”.

Dopiero okaże się, co te zmiany oznaczają dla innej dużej serii DICE, Star Wars: Battlefront. Gry z 2015 i 2017 roku połączone na sprzedaż 33 miliony egzemplarzy, co sprawiło, że odniósł duży sukces komercyjny, ale pojawił się dopiero niedawno EA odmówiło prezentacji Battlefront 3, powołując się na koszty licencji.

Nowe oświadczenie EA o tym, że jest to Battlefield „wszystko w jednym”, wskazuje, że żadna inna gra Battlefront nie jest w trakcie prac w DICE, chociaż nie zostało to ściśle potwierdzone.

Kotaz, jako Dyrektor Zarządzający DICE, będzie współpracował z wieloma weteranami, aby zdefiniować swój zespół kierowniczy.

Dopiero okaże się, co to wszystko oznacza dla EA, DICE i Battlefield. Ponieważ wydawca pozycjonuje te wiadomości jako ekscytującą przyszłość Battlefield, nie ma możliwości sprawdzenia, jak w tym momencie będzie wyglądał wynik — czy otrzymamy coroczne wydania Battlefield? Darmowa gra Battle Royale? Czy DICE będzie miało możliwość pracy nad grami innymi niż Battlefield? W tym momencie reklama rodzi więcej pytań niż odpowiedzi.

GameSpot może zarabiać prowizję od ofert detalicznych.