Utica – Uniwersytet Utica zorganizował 44. doroczne Regionalne Targi Naukowe w sobotę 1 kwietnia, gromadząc najzdolniejszych studentów z Doliny Mohawk.
Wystawiono projekty naukowe studentów z obszarów Clinton, Polska, Remsen, Rzym, Utica i Whitesboro, wraz ze szkołą czarterową Akademii Nauk Utica w hali Donahue, pod Biblioteką Pamięci Franka E. Janet.
Od 1978 r. organizowane są Targi Naukowe, których misją jest promowanie programów matematycznych i ścisłych w Dolinie Mohawk oraz zachęcanie uczniów do rozwijania zainteresowań naukowych w zakresie edukacji STEM.
Projekty uczniów są podzielone na kategorie według klas 7 i 8 na poziomie młodszym oraz klas od 9 do 12 na poziomie wyższym. Projekty studenckie są również pogrupowane w ramach trzech przedmiotów: nauki fizyczne, nauki przyrodnicze oraz matematyka, inżynieria i informatyka.
Sędziowie-wolontariusze z lokalnych szkół wyższych, przemysłu technologicznego i badawczego, a także pracownicy służby zdrowia oraz personel cywilny i wojskowy, przeanalizowali każdy wystawiony projekt, zanim pozwolili publiczności wejść na teren wystawy i dowiedzieć się o projektach od studentów.
„Przyszłość rysuje się w jasnych barwach, a wszyscy jesteście na szczycie STEM” — powiedziała Jessica Thomas studentom uczestniczącym w tegorocznych Targach Nauki. Thomas, profesor biologii na Uniwersytecie Utica, pełni funkcję regionalnego dyrektora targów naukowych.
Zwycięzcy Wielkich Mistrzostw
- Wielki Czempion – Poziom 1: „Wpływ niejonowego detergentu NP-40 na produkcję pigmentu i rozwój biofilmu u Pseudomonas uticensis” Autor: Angelina Lu, Utica City School District.
- Drugie miejsce Wielkiego Mistrza – Poziom 1: „Myko-tektura: ocena wytrzymałości cegieł grzybowych” autorstwa Dennisa Van Hussela, okręg szkolny w Rzymie.
- Grand Champion – Poziom Juniorów: „Noxious Neighbours” Trent Jenny, Remsen Central School District.
Laureaci pierwszej nagrody
- Nauki fizyczne – poziom 1: „Oil-Be-Gone: przyjazne dla środowiska alternatywy utylizacji ropy” autorstwa Carla Van Hussela z miejskiego okręgu szkolnego w Rzymie.
- Nauki przyrodnicze – poziom 1: „Wpływ niejonowego detergentu NP-40 na produkcję pigmentu i rozwój biofilmu u Pseudomonas uticensis” Autor: Angelina Lu, Utica City School District.
- Matematyka, inżynieria i informatyka – poziom 1: „Myko-tektura: ocena wytrzymałości cegieł grzybowych” autorstwa Dennisa Van Hussela, okręg szkolny w Rzymie.
- Nauki fizyczne – poziom początkujący: „The Wind Energy Project” autorstwa Jacksona Labelli i Jamesa Lymana z Remsen Central School District.
- Nauki przyrodnicze – poziom początkujący: „Noxious Neighbours” Trent Jenny, Remsen Central School District.
- Matematyka, inżynieria i informatyka – poziom początkujący: Ciepło kontra zimno: co wytwarza więcej energii? Autorzy: Alanah Lawlor i Cynthia Poczatek, Remsen Central School District.
Zdobywcy drugiej nagrody
- Nauki fizyczne – poziom 1: „Lepiej dmuchać na zimne!” Emily Smith, Centralny Okręg Szkolny w Polsce.
- Nauki przyrodnicze – poziom 1: „Kiedy życie daje ci jagody” autorstwa Abdullaha Sheikha z miejskiego okręgu szkolnego w Rzymie.
- Matematyka, inżynieria i informatyka – poziom 1: „Prędkość przewodzenia metalu” Noah Long, Centralny Okręg Szkolny w Whitesboro.
- Nauki fizyczne – poziom początkujący: „Muzyka w butelce” autorstwa Evalyn Gates i Alexis Stephens, Remsen Central School District.
- Nauki przyrodnicze – poziom początkujący: „The Backyard Poultry Music Test” autorstwa Brooklyna Helmera i Olivii Lalyer z Remsen Central School District.
- Matematyka, inżynieria i informatyka – poziom początkujący: „Wzrost roślin” Galen Castleberry i Amazine Edwards, Utica Academy of Science Charter School.
Laureaci trzeciej nagrody
- Nauki fizyczne – poziom 1: „Wody naszej szkoły” autorstwa Gemmy Spadea, Clinton Central School.
- Nauki przyrodnicze – poziom 1: „Bakterie w miejscach największego narażenia” Karin Castellano, Centralny Okręg Oświaty, Polska.
- Nauki fizyczne – poziom początkujący: „The PVC Project” autorstwa Bryce’a Gravesa i Owena Peachika, Remsen Central School District.
- Nauki przyrodnicze – poziom początkujący:Fobie” autorstwa Elaine Bowen i Mii Tory, Clinton Central School District.
- Matematyka, inżynieria i informatyka – poziom początkujący: „Squishy Robot Simulator” autorstwa Aysena Sanna i Amiera Win z Utica Academy of Science Charter School.
Laureaci czwartej nagrody
- Nauki fizyczne – poziom 1: „Iluzje optyczne” Cadence Heinlein, Whitesboro Central School District.
- Nauki przyrodnicze – poziom 1: „Jak dobry jest twój płyn do płukania ust w zabijaniu bakterii?” Jacques Hofmann, Centralny Okręg Szkolny w Polsce.
- Nauki fizyczne – poziom początkujący:Wodociągi” Kaddy Haver, Centralny Okręg Szkolny w Polsce.
- Nauki przyrodnicze – poziom początkujący: „Cukrzyca: insulina kontra metformina” Emily Spato, Remsen Central School District.
- Matematyka, inżynieria i informatyka – poziom początkujący: „Model turbiny wiatrowej” autorstwa Roberta Fertscha i Maximiliana Mu, Utica Academic School of Science Charter School.
Zdobywcy czwartego miejsca otrzymali nagrody pieniężne w wysokości od 25 do 100 USD oraz certyfikat, medal i wstążkę za swoje osiągnięcia. Wielki mistrz — zwycięzca na poziomie juniorów otrzyma stypendium w wysokości 500 USD na transfer na University of Utica na okres jednego roku, wraz z nagrodą i certyfikatem. Grand Champion — zdobywca drugiego miejsca na poziomie I otrzymał roczne stypendium na uniwersytecie w Utica oraz nagrodę i certyfikat. Grand Champion – zdobywca dwuletniego półstypendium na University of Utica, a także nagrody i certyfikatu Senior Level.
Jako zwyciężczyni Wielkiego Turnieju Uniwersyteckiego – Nagroda Poziomu 1, Angelina Lu zostanie również zaproszona do udziału w Międzynarodowych Targach Nauki i Inżynierii Regeneron 2023 w Dallas w Teksasie w przyszłym miesiącu. University of Utica będzie sponsorować i towarzyszyć jej w tym wydarzeniu. Jeśli Le nie może wziąć udziału, wicemistrz Dennis van Hoesel zostanie zaproszony do rywalizacji.
„Mam nadzieję, że to wszystko jest momentem w twojej młodej karierze naukowej, który zachęci cię do dalszego krytycznego myślenia i refleksji nad otaczającym cię światem” – powiedział studentom Todd Pfanistel, dziekan i wiceprezes Uniwersytetu w Utica . . „Twoje wysiłki, które tu dzisiaj pokazujesz, dają ci siłę do odpowiedzialnego działania na rzecz lepszego społeczeństwa przez resztę życia”.
„Dumny miłośnik mediów społecznościowych. Nieprzejednany badacz sieci. Internetowy guru. Przez całe życie uzależniony od muzyki.”
More Stories
Dzień Flagi rozpoczyna się w czwartek | Wiadomości, sport, praca
Pracowity odcinek dla EJ Obieny prowadzący do kwalifikacji olimpijskich
Robert B. Mulholland 1942-2023 | Wiadomości, sport, praca