Testy sprawdzą współdziałanie między starszymi sieciami Play 2G / 3G a najnowszymi rozwiązaniami Samsunga
Samsung Electronics rozpoczął współpracę z polskim operatorem komórkowym Play nad testami 4G i 5G w Warszawie. Testy zostaną przeprowadzone w Play Labs i Commercial Networking i sprawdzą pojemność i wydajność rozwiązań sieciowych 4G i 5G firmy Samsung, a także współdziałanie między starszymi sieciami 2G / 3G Play a najnowszymi rozwiązaniami Samsunga. We współpracy weźmie również udział Instytut Badawczo-Rozwojowy Samsunga w Polsce, jeden z największych w kraju ośrodków badawczo-rozwojowych.
Thomas Riedel, prezes na Europę, Network Business w Samsung Electronics, powiedział, że to doświadczenie „będzie znaczącym kamieniem milowym dla wspólnych wysiłków obu firm w Polsce, dodając, że firma będzie nadal rozszerzać swoją obecność w Europie i na świecie, w próba „podniesienia doświadczenia użytkownika 5G na wyżyny. Nowość”.
Wersja próbna obejmie urządzenia Samsung Radia 5G MIMO są ogromne I jednostki pasma podstawowego. Radiotelefony 5G Massive MIMO działają rotacyjnie od 2019 r. I według dostawcy „zapewniają łatwą instalację i szybkie wdrożenie dla operatorów telefonii komórkowej”, jednocześnie zwiększając zasięg i prędkość transmisji danych. Aby wzbogacić doświadczenie użytkowników 5G.
Massive MIMO lub mMIMO to system, w którym liczba anten przekracza liczbę użytkowników, gdzie słowo „masywny” odnosi się do dużej liczby anten, a nie do fizycznego rozmiaru radia. Od 2017 roku Samsung Sprint – kiedy Sprint był w pobliżu – pomógł we wdrożeniu ogromnego MIMO, aby wykorzystać widmo 2,5 GHz w ramach przygotowań do 5G. Obie firmy testowały tę technologię w Suwon w Korei Południowej, aw tamtym czasie Sprint powiedział, że były w stanie zwiększyć przepustowość kanału o co najmniej 300% i zwiększyć wydajność brzegu komórki o 200%.
Jednostki pasma podstawowego, które Samsung dostarczy dla Play Play, zapewniają lepszą pojemność i produktywność, obsługując zarówno częstotliwości 4G, jak i 5G w jednym urządzeniu.
„Partnerstwo z Samsungiem to kolejna inicjatywa, która pozwala nam wybrać najlepsze rozwiązania do wdrożenia naszej sieci” – powiedział Michał Ziółkowski, członek zarządu i dyrektor ds. Technologii Play. „To jego rozbudowa i modernizacja ma bezpośredni wpływ na komfort naszych klientów”.
Obecnie Play ma ponad 15 milionów abonentów w całej Polsce, obejmujących 99% populacji kraju.
Powiązane publikacje
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex
Rozszerzanie współpracy poza obronność o gospodarkę i energetykę
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex